PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 141. Data: 2005-08-24 09:58:15
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <deh9a6$rdc$1@inews.gazeta.pl>
    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > może dlatego nie chcą Cię zatrudnić?

    No, jeśli szef się pijany przed kamerami chwieje i widać, że upadnie, to
    taktowne wsparcie pod ramię myślę, że jest wskazane. ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 142. Data: 2005-08-24 10:00:55
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <def66p$n3e$1@inews.gazeta.pl>
    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Co mnie dziwi u ludzi wyrażających podobne poglądy, to to, że występowanie
    > nieprawidłowości w niezwykle złożonych procesach, jak np.dynamika gospodarki
    > albo ogólnospołeczna pauperyzacja przypisują jednostkowym przyczynom.

    Bo wiesz, fraktale i teoria chaosu ostatnio bardzo modne są.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 143. Data: 2005-08-24 10:06:09
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Paweł 'Styx' Chuchmała" <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości
    c.pl...
    > W artykule <def66p$n3e$1@inews.gazeta.pl>

    > Bo wiesz, fraktale i teoria chaosu ostatnio bardzo modne są.
    i teoria spiskowa :)

    pozdr.
    m.

  • 144. Data: 2005-08-24 10:08:02
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Maciek Sobczyk <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał(a):

    > Szwecja: najemni za swoją pracę mają swoje pensje.

    No i o to chodzi. W Polsce pracodawca udaje, że płaci lub wręcz nie płaci
    mimo, że ludzie już dawno temu przestali udawać, że pracują.

    > Szwecja: zakaz pracy w trakcie edukacji.

    I o to chodzi. Jak rodzice dobrze zarabiają za dobrą pracę, to po co
    dzieciak ma zajmować miejsce pracy i powiększać ilość bezrobotnych
    czynnych zawodowo - Szwecji (w przeciwieństwie do Polski)nie stać na
    wysokie bezrobocie.

    > A dodatkowo:
    > Szwecja: państwo "opiekuńcze" niemalże na poziomie Wielkiego Brata.
    > Reglamentowana, rejestrowana sprzedaż alkoholu. Przekroczenie pewnej granicy
    > konsumpcji (w sensie: zakupu; nie: spożycia) skutkuje przekazaniem
    > informacją o tymże pracodawcy, przymusową terapią antyalkoholową.

    To Polska ma problemy alkoholowe: "śmiertelna dawka alkoholu nie dotyczy
    Polaków i Rosjan" i "opary alkoholu nad Polską widać nawet na zdjęciach
    satelitarnych" :)

    > Szwecja: największy w Europie odsetek schorzeń psychicznych.

    Czy amerykofile nie wiedzą, czy nie chcą wiedzieć, że w USA jest popularne
    chodzenie do psychoanalityka - widać mają tak "dobrze", że na mózg im pada.

    > Szwecja: permisywizm, rozpasanie, odwrócenie ról społecznych przypisanych
    > płciom.
    >
    > itd. itd. Raj na ziemii

    Przesada. Jednak wolę Szwecję. Tam Eriksonowi żyje się łatwiej
    niż u nas Kowalskiemu.

    Marek

  • 145. Data: 2005-08-24 10:08:26
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <def824$33v$1@inews.gazeta.pl>
    Marek napisał(a):

    > Jasne. Tylko, że w systemie made in III RP, najemny musi za wszystko płacić
    > - często również za prawo do pracy - a "byznesmen" ma coraz częściej pracę
    > najemnego za darmo lub za pół darmo. I to się odbywa w majestacie (bez)prawa.

    Ale czyja to jest wina, że ten najemny jest za darmo lub pół darmo? Nie
    wydaje Ci się, że tych najemnych którzy sie na to zgadzają?

    > Obawiam się, że lobby pracodawców zmierza w kierunku przemiany w lobby
    > właścicieli niewolników. Coraz więcej kontroli inspekcji pracy odkrywa
    > miejsca gdzie całymi miesiącami pracuje się za darmo - w nadziei zapłaty.

    Na łańcuchu ich ktoś uwiązał, że za darmo tam pracują?

    > Tylko kiedy ta zapłata - po śmierci głodowej?

    To zależy w co wierzy i gdzie trafi po tej śmierci.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 146. Data: 2005-08-24 10:15:10
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Zainwestuj w jeden lub dwa MCP z W2K3 :)

    Jasne.
    Czyżbyś nie wiedział ile to kosztuje? Mnie już od dawna rodzice
    nie sponsorują.
    Żyjemy w trójkę z jednej nauczycielskiej przedszkolnej pensji.

    Marek

  • 147. Data: 2005-08-24 10:20:07
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Kira <c...@-...pl> napisał(a):

    > Na tym,
    > ze wezme takiego Marka nie skorzystam ani ja, ani on.

    Przepraszam - ja skorzystam, bo będę miał jakiś dochód > 0.

    Marek

  • 148. Data: 2005-08-24 10:22:55
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

> [...]
    > dzieciak ma zajmować miejsce pracy i powiększać ilość bezrobotnych
    > czynnych zawodowo - Szwecji (w przeciwieństwie do Polski)nie stać na
    A co z osobami dorosłymi, które muszą zwiększać swoje kompetencje? Ok,
    Szwedzki system pomocy socjalnej zapewni im byt. Przeniesienie tego na
    realia polskie... No wiesz, to będzie kolejna rewolucja bez okresu
    przejściowego.

    > To Polska ma problemy alkoholowe: "śmiertelna dawka alkoholu nie dotyczy
    > Polaków i Rosjan" i "opary alkoholu nad Polską widać nawet na zdjęciach
    > satelitarnych" :)
    Wolisz ingerencję w życie prywatne? Ja nie twierdzę, że Polska takich
    problemów nie ma, ale każdy kij ma dwa końce. Szwedzi są niezwykle correct,
    bo mają wielopoziomowy system kontroli. Dodatkowo: to opiekuńcze państwo nie
    broni w żaden sposób interesów rodziny. Związać się w tzw. sambo (szwedzki
    odpowiednik konkubinatu) można na policji w kilka minut i podobnie rozejść
    też w kilka minut. Matce wolno porzucić swoje dzieci lub na drodze prawnej
    zabronić ojcu jakichkolwiek kontaktów z dziećmi, bez względu na to, czy
    nadaje się do pełnienia roli ojca czy nie. Co nie oznacza, że neguję
    szwedzki system socjalny. Jak każdy niepozbawiony jest wad małych i wad
    wielkich - przegięć pały.
    A w ogóle Szwedzi mają ohydne żarcie :)

    > Czy amerykofile nie wiedzą, czy nie chcą wiedzieć, że w USA jest popularne
    > chodzenie do psychoanalityka - widać mają tak "dobrze", że na mózg im
    pada.
    Nie wiem czy wiedzą, musisz zapytać amerykofila. Ale to co piszesz zahacza o
    amerykofobię. Bo chodzenie do psychoanalityka nijak się ma do schorzeń
    psychicznych. Ot, stres, problemy życiowe, trzecia noga do wsparcia się w
    społeczeństwie, w którym polityczna poprawność, polityka "keep smiling" i
    względy historyczno-kulturowe nie ułatwiają zadzierzgiwania trwaych więzi
    emocjonalnych.

    > Przesada. Jednak wolę Szwecję. Tam Eriksonowi żyje się łatwiej
    > niż u nas Kowalskiemu.

    W hitlerowskich Niemczech, Mullerowi albo Fisherowi też żyło się lepiej, nie
    uważasz? Co nie oznacza, że należy brać przykład.

    pozdr.
    m.

  • 149. Data: 2005-08-24 10:25:52
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Paweł 'Styx' Chuchmała" <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości
    c.pl...

    > To zależy w co wierzy i gdzie trafi po tej śmierci.

    Jeśli z mieczem w dłoni, gromiąc pracodawców - to do Valhalli, gdzie wieczna
    balaaaaangaaaaaa

  • 150. Data: 2005-08-24 10:26:22
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    > może dlatego nie chcą Cię zatrudnić?

    Co ty za bzdury wypisujesz! Skąd pracodawca ma o tym wiedzieć przed faktem???
    W CV i LM przecież tego nie piszę :)!

    Marek