PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak normalizować płace w firmie

  • 1. Data: 2003-07-29 12:01:19
    Temat: Jak normalizować płace w firmie
    Od: h...@t...by

    Mamy taki problem.

    Jest nas 5 pracowników niewielkej firmy informatycznej która dobrze się rozwija
    i robi duże projekty.

    Mamy taki problem, my pracujemy z obsługą dużych firm, firma zarabia dobrze,
    mamy dwójkę szefów, którzy kupili sobie po nowym drogim(ponad 100tys.)
    samochodzie, laptopie, komórce, zatrudnili dyrektora handlowego któremu też
    dali samochód, z jednego programu, których każdy z nas robi miesięcznie po 2-3
    sztuki, firma zarabia po 25tys. Natomiast mamy po 1700 brutto, ja jestem nie z
    Warszawy i w Wawie wynajmuję mieszkanie za 900zł. Mam dziewczynę na którą też
    czasem trzeba trochę wydać, telefon na który wydaję 100-150, muszę płacić
    rachunki i coś jeść. Często nie starcza na jedzenie, powiedzieć to w pracy się
    wstydzę ale dalej tak nie mogę. Szefostwo jest młode każdy ma do 35 lat, ja mam
    24, wykształcenie, doświadczenie, trzy języki obce(nie zupełnie obcy rosyjski,
    angielski, francuski) i dużą cheć pracy w tej firmie, ponieważ praca jest
    interesująca. Jeśli też uważacie że to nie jest normalne, to spróbujcie coś
    doradzić, proszę, za poświęcony czas na odpowiedź dziękuję.

  • 2. Data: 2003-07-29 12:49:01
    Temat: Re: Jak normalizować płace w firmie
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Jeśli też
    > uważacie że to nie jest normalne, to spróbujcie coś doradzić, proszę,
    > za poświęcony czas na odpowiedź dziękuję.

    Nie rozumiem co chcesz normalizowac?
    Jak za komuny - wszyscy mamy rowne zoladki i potrzeby?
    Masz 4 wyjscia:
    1) Pogodzic sie z sytuacja
    2) Poprosic o podwyzke
    3) Zmienic miejsce pracy
    4) Zalozyc wlasna firme.

    Wlasciciele zainwestowali w start firmy, zaryzykowali zatrudniajac was wiec
    chca miec z tego wymierne profity.
    Dyrektor handlowy jest wazny bo to on sprzedaje produkty i od jego
    obrotnosci wy tez macie pensje.

    Jesli jestes niezastapiony - idz i pros o podwyzke.
    Jesli mozna cie latwo zastapic... Sam sobie odpowiedz..

    Takie zycie - kapitalizm - nagradza tych, ktorzy ryzykuja.

    A normalizacje to mozna stosowac.. Ale nie w prywatnym zakladzie..

  • 3. Data: 2003-07-29 13:04:38
    Od: "" <h...@W...by>

    > Nie rozumiem co chcesz normalizowac?
    > Jak za komuny - wszyscy mamy rowne zoladki i potrzeby?
    > Masz 4 wyjscia:
    > 1) Pogodzic sie z sytuacja
    > 2) Poprosic o podwyzke
    > 3) Zmienic miejsce pracy
    > 4) Zalozyc wlasna firme.

    te 4 wyjscia akurat przed sobą widzę, chodzi mi o lepsze z nich.

    > Wlasciciele zainwestowali w start firmy, zaryzykowali zatrudniajac was wiec
    > chca miec z tego wymierne profity.
    > Dyrektor handlowy jest wazny bo to on sprzedaje produkty i od jego
    > obrotnosci wy tez macie pensje.

    No tak, własnie, dyrektor handlowy, który od miesięc nie uzyskał żadnego
    klienta. hmmmm..... na samochód mu co prawda poszło trochę, laptop kosztował, w
    tym momencie ja zarobiłem dla firmy jakiś pieprzone 75 tys. z czego dostalem
    1100.... I nie odpowiedziałeś uważasz tą sytuację za normalną? Samo istnienie
    dyrektrów handlowych nie nieguję ale tylko wtedy kiedy oni ZAROBIAJĄ

    > Jesli jestes niezastapiony - idz i pros o podwyzke.
    > Jesli mozna cie latwo zastapic... Sam sobie odpowiedz..

    Niema ludzi nie zastąpionych, każdego się da, tylko oczywiście że w każdego
    nowego człowieka trzeba zainwestować, w naukę naprzykład.

    > Takie zycie - kapitalizm - nagradza tych, ktorzy ryzykuja.

    hmmmm..... jak ty sobie wyobrażasz zaryzykowanie przeze mnie BEZ PIENIĘDZY, BEZ
    nieruchomości, bez możliwości wziąć kredyt?

  • 4. Data: 2003-07-29 13:11:42
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    h...@t...by napisał(a):

> [...]
    coś
    > doradzić, proszę, za poświęcony czas na odpowiedź dziękuję.

    Ale o co ci właściwie chodzi ? Czy kłuje cię, że szefowie zarabiają za dużo
    czy to, że ty zarabiasz za mało.

    Nie zajmuj się zarobkami szefów i ich samochodami, bo to nie twoja sprawa.

    Zajmuj się wyłącznie swoimi sprawami.

    Jeśli uważasz, że zarabiasz za mało, to zażądaj podwyżki. Tylko musisz to
    uzasadnić - są w sieci zestawienia zarobków na różnych stanowiskach. Znajdź
    ile mniej więcej zarabiają podobni do ciebie i to może być argumentem. Dodaj
    do tego własne kompetencje, efektywną pracą do tej pory (nie wątpię w to),
    liczbą ukończonych projektów, stażem pracy i pójdź z tym do szefa. Jak go
    przekonasz, to dostaniesz podwyżkę, albo jakąś perspektywę, że jeśli będzie
    tak dalej pracował, to co coś tam ...

    O swoje trzeba się dopominać - jak wszyscy siedzicie cicho, to szefowie
    zacierają ręce.

    Najlepiej też podpatruj jak faceci robią takie dobre interesy - trzeba się
    uczyć. Za parę lat sam założysz własną firmę i ty będziesz jeździł dobrym
    samochodem i opierdalał dyrektora handlowego, że kiepsko sprzedaje.

    Natomiast radzę ci ze szczerego serca. Absolutnie nie interesuj się
    zarobkami szefów, to nie twój cyrk i nie twoje małpy. Żaden szef czy
    właściciel firmy nie zniesie pracownika, co mu zagląda do kasy i wypomina
    samochody czy komóry - wywali cię bez zmrużenia oka.

  • 5. Data: 2003-07-29 13:18:39
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    h...@w...by wrote:
    > w tym momencie ja zarobiłem dla firmy jakiś pieprzone 75 tys.
    > z czego dostalem 1100....

    Nie rozumiem dlaczego w takim razie nie założysz własnej
    firmy, skoro zarabiasz dla innej 75k z którego dostajesz
    1,1k. W czym problem?

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10375 dzień życia, sprawność

  • 6. Data: 2003-07-29 13:21:07
    Od: r...@r...pl

    hmm zgadzam sie w 99% ;-)
    tylko jedno male ,,ale'':

    > Najlepiej też podpatruj jak faceci robią takie dobre interesy - trzeba się
    > uczyć. Za parę lat sam założysz własną firmę i ty będziesz jeździł dobrym
    > samochodem i opierdalał dyrektora handlowego, że kiepsko sprzedaje.

    po co czekac pare lat?
    jesli robisz miesiecznie 3 programy po 25 tys.
    to stac Cie na to, zeby zaplacic handlowcowi 10 tys.
    i robic to dalej ,,na siebie''. Za 3 miesiace kupisz sobie
    samochod za 100,000 a juz za miesiac laptopa i komorke ;-).

    tylko zebys zaraz nie odkryl, ze z tych 25 tys jakie bierzecie za program
    20 natychmaist wraca do firmy, ktora to kupuje w postaci ,,prezentu''
    dla prezesa, szefa IT czy tp...

    ...albo ze Twoj szef ,,calkiem przypadkiem'' nazywa sie tak samo jak
    klient... :>

    :-<

    no, ale mozliwe, ze wszyskto jest piknie i OK i mozesz zaczac dzialalnosc
    konkurencyjna.

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2003-07-29 13:22:25
    Od: "Tomasz Łukaszewicz" <t...@l...net>

> [...]
    > Warszawy i w Wawie wynajmuję mieszkanie za 900zł. Mam dziewczynę na którą też

    Odpowiedz sobie szczerze na dwa pytania:

    1. Czy Ty sam (bez udziału firmy, w której pracujesz) byłbyś w stanie pisać
    i sprzedawać takie programy, o jakich mówisz, za chociaż połowę tej
    ceny?
    2. Czy firma jest w stanie zastąpić Ciebie jakimś innym programistą i nadal
    tworzyć te sprzedawane za 25 tys. zł. programy bez Twojego udziału?

    Jeśli na pierwsze odpowiesz "tak" lub na drugie "nie", to masz możliwości
    zmiany swojej sytuacji. Jeśli zaś na pierwsze odpowiesz "nie", a na drugie
    "tak", to ciesz się z tego, co masz.

  • 8. Data: 2003-07-29 13:35:41
    Od: "" <h...@t...by>

    Odpowiedź jest bardzo prosta.

    Ponieważ to nie jest pisanie w jakimś konkretnym języku tylko są pewne
    środowiska(w których się korzysta i z C++ i z baz(Oracle, MS SQL) i z asp...),
    na które firma ta ma wyłączność sprzedaży w Polsce. Ja nie wiem dokładnie ale z
    wykorzystaniem w celach developerskich też mogą być jakies ograniczenia.
    Pozatym nawet jeżeli tych ograniczeń niema to za wersiję developerską trzeba
    wyłożyć tak ze 100 tys. których ja POPROSTU NIEMAM.
    Oczywiście są środowiska konkurencyjne ktorych jeszcze nikt nie przedstawia w
    Polsce, ale ponieważ tworzone aplikacji są przeznaczone dla wielkiego biznesu,
    to trudno wystąpić o przedstawicielstwo bez żadnej historji firmy(ktorą ja
    przypuszczam że zalożę po pozyczce w jakis 4-5 tys.) i potem baaaardzo trudno
    znaleźć takiego pierwszego klienta. tzn. trudno dla mnie ponieważ niemam
    pieniędzy, dla innych(tych kto jednak ma) trudno ponieważ nie mają informacji,
    wiedzy i umiętności.

  • 9. Data: 2003-07-29 13:36:29
    Od: "" <h...@W...by>

  • 10. Data: 2003-07-29 13:42:24
    Od: "" <h...@t...by>

> [...]

    > tylko zebys zaraz nie odkryl, ze z tych 25 tys jakie bierzecie za program
    > 20 natychmaist wraca do firmy, ktora to kupuje w postaci ,,prezentu''

    Nie chodzi o szefa IT czy cos innego, poprostu jest nie zajęty kawałek rynku i
    prawie niema konkurencji w tym co robimy i jak robimy. Ale z klientem
    oczywiscie że się chleje by utrzymać kontakty osobiste, zawsze na koszt firmy,
    tylko męczy to już trochę jak glodny idziesz pić, a glodnym wygłądać
    niemożesz...

> [...]
    >
    > :-<
    >
    > no, ale mozliwe, ze wszyskto jest piknie i OK i mozesz zaczac dzialalnosc

    patrz powyżej