PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana stanu cywilnego a zawiadomienie pracodawcy

  • 1. Data: 2003-07-29 10:03:07
    Temat: Zmiana stanu cywilnego a zawiadomienie pracodawcy
    Od: "BaM" <b...@k...chip.pl>

    Witam..
    Czy jest jakis przepis ktory nakazuje pracownikowi zawiadomienie pracodawcy
    o zmianie stanu cywilnego?
    Tak sie zastanawiam bo ostatnio spotkalam sie ze zwolnieniem kobiety po
    slubie koscielnym.
    Wiem ze przysluguje z tego tytulu ulop okolicznosciowy ale nie biorac go
    mozna to ukryc? ;)

    Pozdrawiam
    BaM

  • 2. Data: 2003-07-29 11:00:12
    Od: "Piotr vel. Nygus" <n...@o...pl>

    > Tak sie zastanawiam bo ostatnio spotkalam sie ze zwolnieniem kobiety po
    > slubie koscielnym.

    ???
    az powtórzę: kobieta wyszła za mąż biorąc ślub kościelny a jej pracodawca ja
    zwolnił z tego powodu???
    oficjalnie z jakiego powodu?
    jaka to firma?

    cholera. może się wkurzył, ze go nie zaprosiła na wesele ;))

    --
    pzdr.
    Piotr "Nygus" 'merytorycznie niedojrzały do rozmów z Pawłem Mellerem'

  • 3. Data: 2003-07-29 11:16:33
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    BaM <b...@k...chip.pl> napisał(a):

    > Witam..
    > Czy jest jakis przepis ktory nakazuje pracownikowi zawiadomienie pracodawcy
    > o zmianie stanu cywilnego?

    W twoich aktach osobowych jest rybryka "stan cywilny" i generalnie
    powinienieneś zawiadamiać pracodawcę o zmianach - przecież się nie domyśli.

    > Tak sie zastanawiam bo ostatnio spotkalam sie ze zwolnieniem kobiety po
    > slubie koscielnym.

    Po ślubie kościelnym zwolnili ? A po cywilnym nie zwolnili ? Może szefem
    jest jakiś działacz Partii Antyklerykalnej, albo jakaś "wyzwolona"
    feministka dla której małżeństwo jest więzieniem dla kobiet.

    > Wiem ze przysluguje z tego tytulu ulop okolicznosciowy ale nie biorac go
    > mozna to ukryc? ;)

    Mozna ukryć, tylko po co ?

  • 4. Data: 2003-07-29 12:02:23
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Piotr vel. Nygus <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > oficjalnie z jakiego powodu?
    > jaka to firma?
    >
    > cholera. może się wkurzył, ze go nie zaprosiła na wesele ;))

    Pewnie skorzystał w prawa pierwszej nocy i wkurzył się, gdy stwierdził że
    pan młody był przed nim.

  • 5. Data: 2003-07-29 12:04:15
    Od: "BaM" <b...@k...chip.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest jakiś działacz Partii Antyklerykalnej, albo jakaś "wyzwolona"
    > feministka dla której małżeństwo jest więzieniem dla kobiet.

    Ukryc zeby wciaz miec prace po prostu.
    Dziewczyna pracowala juz lat kilka, w zeszlym roku wziela cywilny i juz
    wtedy szefowi sie to nie podobalo.
    A teraz po koscielnym oznajmil ze ja zwolni.
    On sie obawia po prostu ze ona zajdzie w ciaze i bedzie musial placic ZUS a
    nie bedzie mial pracownika. Spojrzenie szefa na swiat: kobieta jest po to
    zeby zalozyc rodzine, kobieta jest po to by rodzic dzieci, kobieta ktora
    wziela slub jest z gory skazana na szybkie zajscie w ciaze.. A kobieta ktora
    jest w "pewnym" wieku mysli tylko i wylacznie o tym zeby zlapac meza i miec
    dzieci....
    Stanowisko sekretarki, w zasadzie moglby to zalatwic i zatrudnic faceta?
    Chyba mu to nie przyszlo do glowy.
    Mala, prezna firma w Katowicach, z tego co wiem to zyski maja niezle.
    Wiem to od znajmego, ktory tam pracuje a ja szukam pracy i rozsylam wici ;))
    Oficjalnie powod na pewno inny, a nieoficjalnie po prostu powiedzial wprost
    znajomemu wlasnie.

    Ktos inny wlasnie mi napisal ze jego siostre przyjeli bo obiecala przez 3
    lata nie brac slubu.
    Pracodawcy podczas rozmow kwalifikacyjnych roznie do tematu podchodza.
    Niektorzy faktycznie pytaja wprost, inni maja opracowany zestaw pytan, zeby
    delikatnie dotknac tematu rodziny faktycznie go nie podejmujac ;)

    Dlatego pytam sobie profilaktycznie.
    Czy jest jakies przymus?
    Bo na pewno przy zmianie dowodu trzeba zawiadomic pracodawce(numer dowodu),
    ale jak sie go nie zmienia?

  • 6. Data: 2003-07-29 12:15:37
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "BaM" <b...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dlatego pytam sobie profilaktycznie.
    > Czy jest jakies przymus?
    > Bo na pewno przy zmianie dowodu trzeba zawiadomic pracodawce(numer

    Chcieliśmy drugiej Japonii, to ją mamy...niestety jak na razie same
    negatywy.

  • 7. Data: 2003-07-29 12:38:15
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    BaM <b...@k...chip.pl> napisał(a):

    > Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ukryc zeby wciaz miec prace po prostu.

    W KP masz rozdział :

    Rozdział II
    Obowiązki pracownika

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_120_1268_2#D4R2

    Nic tam nie jest napisane o obowiązku zawiadamiania pracodawcy o ślubie.
    Więc możesz spokojnie nie zawiadamiać i się nie przejmować.

> [...]
    ktora
    > jest w "pewnym" wieku mysli tylko i wylacznie o tym zeby zlapac meza i miec

    To są poglądy głupiego faceta. Na głupotę nie ma żadnego lekarstwa. Od
    początku świata wiadomo, że kobiety wychodzą za mąż i rodzą dzieci. Tego
    durnia też ktoś kiedyś urodził.

    > Stanowisko sekretarki, w zasadzie moglby to zalatwic i zatrudnic faceta?
    > Chyba mu to nie przyszlo do glowy.

    Facet w ciążę nie zajdzie, ale tez może zapić, zachorować, wyjechać za
    granicę i może mu się trafić sto innych rzeczy.

> [...]
    wici ;))
    > Oficjalnie powod na pewno inny, a nieoficjalnie po prostu powiedzial wprost

    Niestety, ale na świecie roi się od głupich i podłych ludzi, którzy co
    innego mówią w cztery oczy, co innego robią i co innego mówią innym.
    Podobnie jak politycy, którzy co innego robią "oficjalnie" i co
    innego "nieoficjalnie". Ja mu tam życzę, żeby się usmażył w piekle.

> [...]
    > Niektorzy faktycznie pytaja wprost, inni maja opracowany zestaw pytan, zeby
    > delikatnie dotknac tematu rodziny faktycznie go nie podejmujac ;)

    Jak ci pisałem, na głupotę nie ma lekarstwa. Najlepszy pracownik to na pewno
    stara i wysuszona panna. Niektórzy ludzie nie rozumieją, że układ pracodawca-
    pracobiorca to nie jest układ pan-chłop pańszczyźniany.

    > Dlatego pytam sobie profilaktycznie.
    > Czy jest jakies przymus?
    > Bo na pewno przy zmianie dowodu trzeba zawiadomic pracodawce(numer dowodu),
    > ale jak sie go nie zmienia?

    Według mnie to nie ma żadnego obowiązku zawiadamiania pracodawcy o twoich
    prywatnych sprawach. W KP nic o tym nie jest napisane.

  • 8. Data: 2003-07-29 12:43:24
    Od: "BaM" <b...@k...chip.pl>

    > BaM <b...@k...chip.pl> napisał(a):
    >

    > Według mnie to nie ma żadnego obowiązku zawiadamiania pracodawcy o twoich
    > prywatnych sprawach. W KP nic o tym nie jest napisane.

    Dzieki bardzo za konkretna odpowiedz.
    Nawet gdy sie nie planuje lepiej wiedziec na przyszlosc.. ;))

    Pozdrawiam
    BaM

  • 9. Data: 2003-07-29 13:21:32
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki bardzo za konkretna odpowiedz.
    > Nawet gdy sie nie planuje lepiej wiedziec na przyszlosc.. ;))
    Pozwolicie że wtrące się do waszej dyskusji ja jednak obawiam się że jesli
    to jest osoba która zmienia nazwisko to jednak ten fakt musi podać do firmy
    jest coś takiego ja dane do rozliczenia podatków, ZUS .A jeśli dojdzie do
    tego zmiana zamieszkania .
    Wiola

  • 10. Data: 2003-07-29 15:37:44
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

> [...]
    > A teraz po koscielnym oznajmil ze ja zwolni.
    > On sie obawia po prostu ze ona zajdzie w ciaze i bedzie musial placic ZUS

    A to po cywilnym nie zachodzi się w ciążę?

    A po co zawiadamiała pracodawcę o ślubie kościelnym? Akt małżeństwa zaniosła
    już po cywilnym i wtdy dostała dni wolne, drugi raz sie nie należą :-(
    Coś ten problem zbyt naciągany.

    --
    "Żadnego pożaru ludzie nie gaszą z taką gorliwością, jak tlącej się w kimś
    iskierki nadziei"