PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak normalizować płace w firmie

  • 11. Data: 2003-07-29 13:44:52
    Temat: Re: Jak normalizować płace w firmie
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    > rachunki i coś jeść. Często nie starcza na jedzenie, powiedzieć to w pracy
    się
    > wstydzę ale dalej tak nie mogę. Szefostwo jest młode każdy ma do 35 lat,
    ja mam
    > 24, wykształcenie, doświadczenie, trzy języki obce(nie zupełnie obcy
    rosyjski,
    > angielski, francuski) i dużą cheć pracy w tej firmie, ponieważ praca jest
    > interesująca. Jeśli też uważacie że to nie jest normalne, to spróbujcie
    coś
    > doradzić, proszę, za poświęcony czas na odpowiedź dziękuję.

    Jedyne co możesz zrobić to poprosić o podwyżkę ale słowem się nie odzywaj na
    temat tego ile szefowie zarabiają. Możesz powiedzieć iż firma rozwija się
    nieźle i przedstawić swoje argumenty na potwierdzenie dobrze zrobionej
    roboty ale nic więcej.

    Najlepszą sytuacją byłoby dogadać się z kolegami i jednocześnie wystąpić o
    podwyżkę. Wtedy szefostwo dowie się iż może stracić dobry zespół i powinno
    się zastanowić nad tym faktem. Można też niby mimochodem wspomnieć iż ktoś
    się dopytywał czy byś nie zmienił pracodawcy itd. Kombinuj - sami Ci nie
    dadzą jak się nie upomnisz.

    PawełW

    PS: Na pocieszenie dodam iż zarabiam tyle samo. Choć robota lżejsza i nie w
    Warszawie.

  • 12. Data: 2003-07-29 13:59:52
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    <h...@t...by> napisał(a):

    > Odpowiedź jest bardzo prosta.
    >
    > Ponieważ to nie jest pisanie w jakimś konkretnym języku tylko są pewne
    > środowiska(w których się korzysta i z C++ i z baz(Oracle, MS SQL) i z
    asp...),
    > na które firma ta ma wyłączność sprzedaży w Polsce. Ja nie wiem dokładnie

    I tu jest twój problem. Ty nie wiesz dokładnie, ale twoi szefowie się
    dowiedzieli dokładnie i dlatego teraz zarabiają kasę, a ty na nich tyrasz.
    Dowiedz się dokładnie i też będziesz zarabiał kasę.

    > ale z
    >
    > wykorzystaniem w celach developerskich też mogą być jakies ograniczenia.
    > Pozatym nawet jeżeli tych ograniczeń niema to za wersiję developerską
    trzeba
    > wyłożyć tak ze 100 tys. których ja POPROSTU NIEMAM.

    Patrz wyżej - jak chcesz zarabiać, to dowiedz się dokładnie. Pieniądze to
    rzecz wtórna - jak masz dobry pomysł, to mozna pożyczyć. Tylko musisz
    wszystko dokładnie wiedzieć, a nie domyślać się.

    > Oczywiście są środowiska konkurencyjne ktorych jeszcze nikt nie
    przedstawia w
    > Polsce, ale ponieważ tworzone aplikacji są przeznaczone dla wielkiego
    biznesu,
    > to trudno wystąpić o przedstawicielstwo bez żadnej historji firmy(ktorą ja
    > przypuszczam że zalożę po pozyczce w jakis 4-5 tys.) i potem baaaardzo
    trudno
    > znaleźć takiego pierwszego klienta. tzn. trudno dla mnie ponieważ niemam
    > pieniędzy, dla innych(tych kto jednak ma) trudno ponieważ nie mają
> [...]

    Owszem - tylko zauważ, że ci twoi szefowie pewnie tez kiedyś zarabiali 1100
    złotych, długo szukali pierwszego klienta, dowiedzieli się w końcu
    dokładnie, po jakimś czasie mieli już historię firmy itp itd. A ty byś
    chciał przyjśc do pracy i od razu brać kasę, bo inni biorą. Masz podpisaną
    umowę i płacę ci tyle, na ile się zgodziłeś. Ciesz się, że masz pewne
    pieniądze co miesiąc, bo nie wszyscy mają.

    > Nie chodzi o szefa IT czy cos innego, poprostu jest nie zajęty kawałek
    rynku i
    > prawie niema konkurencji w tym co robimy i jak robimy. Ale z klientem
    > oczywiscie że się chleje by utrzymać kontakty osobiste, zawsze na koszt
    firmy,
    > tylko męczy to już trochę jak glodny idziesz pić, a glodnym wygłądać
    > niemożesz...

    To się zainteresuj. Może na tym rynku jest jeszcze miejsce na inną firmę,
    może sa produkty konkurencyjne, zaryzykuj. Kto nie ryzykuje, ten zasuwa na
    innych za 1100 złotych. Ty masz dobrą pozycję, bo już jesteś w temacie. Może
    zacznij nawiązywać kontakty osobiste, zainteresuj się co oferuje
    konkurencja - do odważnych świat nalezy.

    Za narzekanie i krytykowanie nikt nie płaci - wszyscy narzekają i krytykują,
    jest duża podaż narzekania i niskie ceny. W cenie są dobre pomysły,
    kontakty, gotowośc do ryzyka - za to się płaci.

  • 13. Data: 2003-07-29 14:03:06
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    <h...@t...by> napisał(a):

    > Odpowiedź jest bardzo prosta.

    No wiec na Twoje zale odpowiedz tez jest bardzo prosta. Szefowie kosza kase
    bo maja srodowisko, wylacznosc i klientow. Wy tego nie macie wiec i z
    zarobkami gorzej.

    Pzdr
    Konrad

  • 14. Data: 2003-07-29 14:03:36
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    PawełW <f...@g...pl> napisał(a):

    > Najlepszą sytuacją byłoby dogadać się z kolegami i jednocześnie wystąpić o
    > podwyżkę.

    Pleciesz głupoty. Nigdy nie występuj z kolegami - dbaj o swoje interesy. Nie
    jesteś związkiem zawodowym. Jesteś lepszy od innych, ty zasługujesz na
    podwyżek, a oni nie.

    Jak wystąpicie zbiorowo, to szefowie wypieprzą wszystkich (za wyjątkiem
    jednego którego mianują szefem i dadzą 300 złotych więcej) i zatrudnią nowy
    zespół. Ja bym tak zrobił na pewno !

  • 15. Data: 2003-07-29 14:07:07
    Od: "" <h...@t...by>

    Niestety masz rację. Jest sens w twojich słowach....:(

  • 16. Data: 2003-07-29 14:19:44
    Od: "" <h...@W...by>

    > I tu jest twój problem. Ty nie wiesz dokładnie, ale twoi szefowie się
    > dowiedzieli dokładnie i dlatego teraz zarabiają kasę, a ty na nich tyrasz.
    > Dowiedz się dokładnie i też będziesz zarabiał kasę.

    Ok. Się dowiem, sprawdzę pomyślę, a co dalej, co ja zrobie dalej? Miesiąc może
    dwa mi pójdzie na rozpisanie dosyć stosownego, przyjzystego i dokładnego planu,
    uzyskanie wszelkich możliwych informacij, a co robić z pieniędzmi? Mówie że nie
    posiadam nieruchomości, nie posiadam nawet polskiego obywatelstwa, wrócic do
    rodzimego państwa niemogę, ponieważ tam mam wyrok polityczny, żaden bank mi nie
    pozyczy a ludzie z ulicy mne poprostu wydymają.

> [...]
    > umowę i płacę ci tyle, na ile się zgodziłeś. Ciesz się, że masz pewne
    > pieniądze co miesiąc, bo nie wszyscy mają.

    No nie obowiązkowo, ja akurat bym chciał zrobić co kolwiek by wyrwać się z tego
    koła niędzy. Tym bardzej na początku w tej firmie dużo się mówiło o premiach
    (10% wartości projektu) o których teraz zapomniano.

> [...]
    > zacznij nawiązywać kontakty osobiste, zainteresuj się co oferuje
    > konkurencja - do odważnych świat nalezy.

    Ok. Już to robię, będę coś próbować tylko są problem opisany powyżej pozostaje.

    > Za narzekanie i krytykowanie nikt nie płaci - wszyscy narzekają i krytykują,
    > jest duża podaż narzekania i niskie ceny. W cenie są dobre pomysły,
    > kontakty, gotowośc do ryzyka - za to się płaci.

    Banalnie ale realnie.

  • 17. Data: 2003-07-29 14:29:24
    Temat: Re: Jak normalizowa? p?ace w firmie
    Od: r...@r...pl

> [...]
    > rodzimego państwa niemogę, ponieważ tam mam wyrok polityczny, żaden bank mi nie
    > pozyczy a ludzie z ulicy mne poprostu wydymają.

    jak bedziesz mial dobry plan, to przyjdz do mnie :-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 18. Data: 2003-07-29 14:36:09
    Od: "" <h...@W...by>

    Aha, i to ty mnie wydymasz? ;)
    Albo może zapropanujesz mi 2.000 miesięcznie?

  • 19. Data: 2003-07-29 14:42:32
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    r...@r...pl napisał(a):

    > jak bedziesz mial dobry plan, to przyjdz do mnie :-)

    Prowadzisz prywatny inkubator? :))

    KI

  • 20. Data: 2003-07-29 14:50:27
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Konrad Inglot <k...@n...gazeta.pl> wrote:
    > No wiec na Twoje zale odpowiedz tez jest bardzo prosta. Szefowie kosza kase
    > bo maja srodowisko, wylacznosc i klientow. Wy tego nie macie wiec i z
    > zarobkami gorzej.

    Dokładnie to samo chciałem napisać. Zainwestowali to koszą. Gorzej, że
    jeśli rzeczywiście zarabiają krocie to powinni dać pracownikom również
    zarobić odpowiednio więcej. Inaczej powodują takie frustracje, jak
    opisywana a to na dłuższą metę nie jest dobre dla firmy.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10375 dzień życia, sprawność