PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak normalizować płace w firmie › Re: Jak normalizować płace w firmie
    From: "" <h...@t...by>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak normalizować płace w firmie
    Date: 29 Jul 2003 15:42:24 +0200

    Odpowiedź jest bardzo prosta.

    Ponieważ to nie jest pisanie w jakimś konkretnym języku tylko są pewne
    środowiska(w których się korzysta i z C++ i z baz(Oracle, MS SQL) i z asp...),
    na które firma ta ma wyłączność sprzedaży w Polsce. Ja nie wiem dokładnie ale z
    wykorzystaniem w celach developerskich też mogą być jakies ograniczenia.
    Pozatym nawet jeżeli tych ograniczeń niema to za wersiję developerską trzeba
    wyłożyć tak ze 100 tys. których ja POPROSTU NIEMAM.
    Oczywiście są środowiska konkurencyjne ktorych jeszcze nikt nie przedstawia w
    Polsce, ale ponieważ tworzone aplikacji są przeznaczone dla wielkiego biznesu,
    to trudno wystąpić o przedstawicielstwo bez żadnej historji firmy(ktorą ja
    przypuszczam że zalożę po pozyczce w jakis 4-5 tys.) i potem baaaardzo trudno
    znaleźć takiego pierwszego klienta. tzn. trudno dla mnie ponieważ niemam
    pieniędzy, dla innych(tych kto jednak ma) trudno ponieważ nie mają informacji,
    wiedzy i umiętności.

    > po co czekac pare lat?
    > jesli robisz miesiecznie 3 programy po 25 tys.
    > to stac Cie na to, zeby zaplacic handlowcowi 10 tys.
    > i robic to dalej ,,na siebie''. Za 3 miesiace kupisz sobie
    > samochod za 100,000 a juz za miesiac laptopa i komorke ;-).

    > tylko zebys zaraz nie odkryl, ze z tych 25 tys jakie bierzecie za program
    > 20 natychmaist wraca do firmy, ktora to kupuje w postaci ,,prezentu''
    > dla prezesa, szefa IT czy tp...

    Nie chodzi o szefa IT czy cos innego, poprostu jest nie zajęty kawałek rynku i
    prawie niema konkurencji w tym co robimy i jak robimy. Ale z klientem
    oczywiscie że się chleje by utrzymać kontakty osobiste, zawsze na koszt firmy,
    tylko męczy to już trochę jak glodny idziesz pić, a glodnym wygłądać
    niemożesz...

    > ...albo ze Twoj szef ,,calkiem przypadkiem'' nazywa sie tak samo jak
    > klient... :>
    >
    > :-<
    >
    > no, ale mozliwe, ze wszyskto jest piknie i OK i mozesz zaczac dzialalnosc
    > konkurencyjna.

    patrz powyżej