PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak normalizować płace w firmie › Re: Jak normalizować płace w firmie
    From: "Tomasz Łukaszewicz" <t...@l...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak normalizować płace w firmie
    Date: Tue, 29 Jul 2003 15:22:25 +0200

    > z jednego programu, których każdy z nas robi miesięcznie po 2-3
    > sztuki, firma zarabia po 25tys. Natomiast mamy po 1700 brutto, ja jestem nie z
    > Warszawy i w Wawie wynajmuję mieszkanie za 900zł. Mam dziewczynę na którą też
    >[...]

    Odpowiedz sobie szczerze na dwa pytania:

    1. Czy Ty sam (bez udziału firmy, w której pracujesz) byłbyś w stanie pisać
    i sprzedawać takie programy, o jakich mówisz, za chociaż połowę tej
    ceny?
    2. Czy firma jest w stanie zastąpić Ciebie jakimś innym programistą i nadal
    tworzyć te sprzedawane za 25 tys. zł. programy bez Twojego udziału?

    Jeśli na pierwsze odpowiesz "tak" lub na drugie "nie", to masz możliwości
    zmiany swojej sytuacji. Jeśli zaś na pierwsze odpowiesz "nie", a na drugie
    "tak", to ciesz się z tego, co masz.