PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak, gdzie najlepiej znalesc noweg pracownika?

  • 1. Data: 2006-03-07 19:58:11
    Temat: Jak, gdzie najlepiej znalesc noweg pracownika?
    Od: Mihnik <m...@s...pl>

    Hej,

    Gdzie najlepiej, najtaniej i najefektywniej zaamiescic ogloszenie w
    poszukiwaniu pracownika?

    - Niestety dostep do aaaby zablokowal taka mozliwosc (teraz jedynie
    mozna w GW w wersji papierowej zamieszczac ogloszenia)

    - natomiast Gratka.pl daje tylko 500 znakow......

    - Onet chce pelno danych NIP, regon, ilu pracownikow, telefony, a
    pozniej agenci beda do mnie dzwonic.
    - Inne serwisy chca 450 zl np. pracuj.pl
    - Na grupach dyskusyjnych praca odpowiadaja maniacy komputerowi z
    politechniki ;)

    Czy mozecie jakos doradzic miejsce w necie, moze byc platne, gdzie mala
    firma moze znalesc pracownika, zamiescic ogloszenie, czy musze powrocic
    do tradycyjnych ogloszen papierowych???

    dzieki
    Pablo

  • 2. Data: 2006-03-07 23:55:42
    Temat: Re: Jak, gdzie najlepiej znalesc noweg pracownika?
    Od: Marek <a...@w...zapraszam.pl>

    > Czy mozecie jakos doradzic miejsce w necie,
    > moze byc platne, gdzie mala firma moze znalesc
    > pracownika, zamiescic ogloszenie, czy musze powrocic do tradycyjnych
    > ogloszen papierowych???

    Są takie miejsca owszem, ale w praktyce zależne to jest
    od grupy docelowej. Jeżeli szukasz na stanowiska całkiem
    nie związane z informatyką lub pokrewne, to jednak
    praktyczniejsze są ogłoszenia tradycyjne. Wygląda to tak,
    że po ogłoszeniach w internecie znacznie więcej czasu
    rekrutator spędza czekając na umówionych i nie docierających
    kandydatów niż po ogłoszeniach gazetowych. Wynika to z tego,
    że z powodu łatwości wysłania aplikacji i dotarcia do
    ogłoszeń dostaje się sporo zgłoszeń od osób przypadkowych,
    "klikających" pod wpływem "chwili". Kiedyś po ogłoszeniu
    w pracuj.pl dostałem kilka tysięcy aplikacji, a na spotkania
    docierały dziennie przeciętnie 2 osoby na 10 umówionych
    telefonicznie. Mała efektywność i strata czasu.
    W zasadzie to polecam rekrutację przez firmy specjalizujące
    sie w tym. A praktycznie, to w naszym kraju możliwość
    prowadzenia dobrej rekrutacji przez małe firmy typu
    rodzinnego nie dysponujące odpowiednim kapitałem jest słabo
    zorganizowana, chociaż mogłaby być o niebo lepsza.

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 3. Data: 2006-03-08 07:54:45
    Od: "forest" <g...@w...pl>

    z jakiej branży i w jakim mieście ?

    forest - szukający pracy księgowy, dodam, że z trójmiasta

  • 4. Data: 2006-03-08 09:30:14
    Od: wigwam <h...@h...pl>

    Dnia Tue, 07 Mar 2006 20:58:11 +0100, Mihnik napisał(a):

    > Czy mozecie jakos doradzic miejsce w necie, moze byc platne, gdzie mala
    > firma moze znalesc pracownika, zamiescic ogloszenie, czy musze powrocic
    > do tradycyjnych ogloszen papierowych???

    Zupełnie darmowo możesz zamieścić takie ogłoszenie u nas.
    http://www.hrc.pl/

    --
    wigwam
    www.hrc.pl

  • 5. Data: 2006-03-08 15:42:09
    Od: "Asia Witek" <a...@s...bcx.pl>

    Użytkownik "Mihnik" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Hej,
    >
    > Gdzie najlepiej, najtaniej i najefektywniej zaamiescic ogloszenie w
    > poszukiwaniu pracownika?

    zależy jaka branża. Doprecyzuj, to może coś konkretnego się znajdzie ;)

    pozdr
    Asiek

  • 6. Data: 2006-03-08 16:21:07
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    w urzędzie pracy

  • 7. Data: 2006-03-08 16:24:48
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    > Czy mozecie jakos doradzic miejsce w necie, moze byc platne, gdzie mala
    > firma moze znalesc pracownika, zamiescic ogloszenie, czy musze powrocic
    > do tradycyjnych ogloszen papierowych???
    pracuj.pl

    Tańsze od jobpilot, dociera bardzo skutecznie. Przez dwa lata regularnie
    publikowałem kilka - kilkadziesiąt ogłoszeń na miesiąc w pracuj.pl i na
    ogół był dobry odzew.

    A że kosztuje 450 zł - 1 moduł ogłoszenia w GW Śląsk wielkości pudełka
    zapałek kosztuje 390 zł netto. Za niewiele więcej masz zasięg
    ogólnopolski i znacznie większe możliwości graficzne. Plus newslettery
    dla użytkowników portalu.

    pozdr.
    m.

  • 8. Data: 2006-03-08 17:39:11
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Mihnik napisał(a):
    > Opublikowałem dzisiaj ogłoszenie w HRC (darmowe) oraz w Gratce(platne
    > sms), odzew na taką samą treść jak w Aaby dość mizerny zaledwie jedna
    > osoba. (dla porownania w Aby bylo okolo 30 CV po pierwszym dniu)czyli
    > raczej nikt nie czyta tam ogloszen.......
    Tam to znaczy gdzie? :)
    Odzew bywa różny. Czasami i przy publikacji w portalach trzeba poczekać.

    > Niestety male firmy maja duzy klopot z rekrutacja, nie dosc ze nie ma
    > gdzie szukac pracownikow to jeszcze jakosc CV i informacji od pracownika
    > jest niska.
    Nie tylko małe firmy. Ale nie będę rozwijał mojego ulubionego tematu -
    jak kandydaci zlewają pracodawców, mimo, że to dosyć powszechna norma na
    rynku pracy.

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2006-03-08 17:41:59
    Od: Mihnik <m...@s...pl>

    Dziękuje Wszystkim za odpowiedzi, powiem tak że szukam pracowników
    niewykwalfikowanych, kobiety na terenie Warszawy.
    Prowadzimy firme rodziną małą i nie widze sensu w publikowaniu ogłoszeń
    za 450 zł.... To chyba zrozumiałe :-)))

    Zawsze zamieszczałem ogłoszenia w Aaaby gazety, lecz teraz gazeta
    zablokowała ta opcje (najprawdopodobniej naklad im spadl i chca zmusic
    do papierowe gazety, lub chodzilo o jakies wyludzenia i oszustwa??)
    W Aaby miałem odzew około 100-150 CV w 30 dni z czego okolo 10 nadawało
    sie na rozmowę kwalfikacyjna.

[...]

    Zobaczymy jak bedzie, jesli nie da rady, to pozniej pojde do Urzedu
    Pracy lub do wersji papierowej gazety.

    Dlaczego wole internet? Po prostu otrzymuje wszystko droga
    elektroniczna, zadnych dokumentow, zadnych listow, dobranie kandydatow
    jest o wiele latwiejsze.
    Odnosnie agencji i duzych firm, sa to duze koszty i nieuzasadnione wobec
    malej firmy.
    Droga papierowa mnie odniecheca, po prostu to przezytek, choc moze jest
    bardziej nakierowana do grupy docelowej jakiej ja szukam......
    Ale nie wyobrazam sobie standardowych listow, czy odbierania telefonu,
    totalna masakra i porazka.....

    dzieki
    Pablo

    Ja po prostu potrzebuje pracowitej osoby, bez wyzszego wyksztalcenia :-)
    do pracy nie biurowej :-)
    Jak macie jakies pomysly to piszcie smialo....

  • 10. Data: 2006-03-08 18:43:59
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    > Ja po prostu potrzebuje pracowitej osoby, bez wyzszego wyksztalcenia :-)
    > do pracy nie biurowej :-)
    > Jak macie jakies pomysly to piszcie smialo....

    No to raczej nie internet.
    Znam mnostwo osob bez wyzszego wyksztalcenia, ktorzy nie beda pracowac w
    biurze. I praktycznie nikt z nich nie korzysta z Internetu. A kobiety to
    juz praktycznie wogole.

    Ja bym dala papierowe ogloszenie (w gazecie jakiejs) i jak nie chcesz
    sie bawic w papierowe CV, to napisz w ogloszeniu, ze CV tylko droga mailowa.

    pozdrawiam
    willa

    =========
    http://www.olga.prv.pl - moje podroze, te male i te duze...