PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak, gdzie najlepiej znalesc noweg pracownika? › Re: Jak, gdzie najlepiej znalesc noweg pracownika?
    From: Marek <a...@w...zapraszam.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak, gdzie najlepiej znalesc noweg pracownika?
    Date: Wed, 08 Mar 2006 00:55:42 +0100

    > Czy mozecie jakos doradzic miejsce w necie,
    > moze byc platne, gdzie mala firma moze znalesc
    > pracownika, zamiescic ogloszenie, czy musze powrocic do tradycyjnych
    > ogloszen papierowych???

    Są takie miejsca owszem, ale w praktyce zależne to jest
    od grupy docelowej. Jeżeli szukasz na stanowiska całkiem
    nie związane z informatyką lub pokrewne, to jednak
    praktyczniejsze są ogłoszenia tradycyjne. Wygląda to tak,
    że po ogłoszeniach w internecie znacznie więcej czasu
    rekrutator spędza czekając na umówionych i nie docierających
    kandydatów niż po ogłoszeniach gazetowych. Wynika to z tego,
    że z powodu łatwości wysłania aplikacji i dotarcia do
    ogłoszeń dostaje się sporo zgłoszeń od osób przypadkowych,
    "klikających" pod wpływem "chwili". Kiedyś po ogłoszeniu
    w pracuj.pl dostałem kilka tysięcy aplikacji, a na spotkania
    docierały dziennie przeciętnie 2 osoby na 10 umówionych
    telefonicznie. Mała efektywność i strata czasu.
    W zasadzie to polecam rekrutację przez firmy specjalizujące
    sie w tym. A praktycznie, to w naszym kraju możliwość
    prowadzenia dobrej rekrutacji przez małe firmy typu
    rodzinnego nie dysponujące odpowiednim kapitałem jest słabo
    zorganizowana, chociaż mogłaby być o niebo lepsza.

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl