PracaGrupypl.praca.dyskusje › Inwigilacja Pracowników - CD...Dosłownie

  • 1. Data: 2003-09-30 16:20:48
    Temat: Inwigilacja Pracowników - CD...Dosłownie
    Od: "PL@STI" <p...@i...pl>

    zesc
    A co powiecie na DOSŁOWNĄ inwigilacje pracowników za pomoca sledzenia i
    namierzania ich poprzez tel. komorkowe. Wlasnie jedna z firm naszych
    kochanych udostepnila takie mozliwosci. Trzeba tylko pracownikom wymienic
    karty SIM na specjalne i juz sa sledzeni. Wielki Brat wie gdzie kto jest o
    ktorej i kaze np. wysylac sms przed wejscie do klienta i po wyjsciu.

    co wy na to????

    czy to jest OK? i zgodne z prawem?

    POL

  • 2. Data: 2003-09-30 16:45:11
    Temat: Re: Inwigilacja Pracowników - CD...Dosłownie
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "PL@STI" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karty SIM na specjalne i juz sa sledzeni. Wielki Brat wie gdzie kto jest o
    > ktorej i kaze np. wysylac sms przed wejscie do klienta i po wyjsciu.

    imo jest to oki i do tego w interesie pracownika [bezpieczenstwo]
    w pracy sie pracuje i robi sie dokaldnie to co ma sie robic....

    jak jestes dostawcą to masz jechac tam gdzie cie poslali itp.

    powiedz .. czemu masz cos [i co] przeciw temu by dyspozytor wiedzial gdzie
    jestes?
    ile przejechaleś dzis km [są systemy mierzace srednie zurzycie paliwa i inne
    parametry]
    gdzie jest towar [wszak cenny] itp?

    albo czy napewno obsługujesz wlasnie dostawe w sklepie na grodzkiej?

    wiesz nie mam nic przeciw temu ze w pracy nie powinienem załatwiać spraw
    prywatnych [od maili po zaproszenia dla cioci] bo zbyt wiele razy widzialem
    jak wazne informacje wyciekaly z firmy prywatnymi kontami....

    to samo z kontrola dostepu ... wszak nie każdy moze wejśc do serwerowni czy
    np sejfu w banku... [przynajmniej nie powinien]

    zatem.. co macie przeciw temu ??? jakiś argument poza zagrożeniem ze wlasnei
    skończą sie lewizny i obijanie?

    oczywiście do wszystkiego niezbędny jest zdrowy rozsądek... tak do pracy jak
    i jej kontroli...

  • 3. Data: 2003-09-30 16:58:09
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Ja nic na to, nie wydaje mi sie to niczym snie w porzadku.
    Przez osiem godzin jestes przeciez w pracy i pracodawca ma prawo wymagac....
    I wcale nie jestem szefem.....

    Pewnie gdybym nie widzial powodow, bym sie dziwil takim dzialaniom , ale tak
    sie sklada, ze zdarzalo mi sie widziec zestawienia bilingow z godzinnymi
    rozmowami prywatnymi

    Zdarzalo mi sietez spotykac z sytuacjami, ze przy okazji pujscia do klienta,
    zachaczylo se takze o centrum handlowe, fryzjera, kosmetyczke i wybralo
    meble do nowej kuchni..... Gdy ma sie jeszcze samochod sluzbowy mozna
    pojechac w odwiedziny na drugi koniec miasta i powiedziec ze spotkanie sie
    przedluzylo. To wcale nie skrajne przypadki....

    Czy zadkie sa megabajty prywatnej korespondencji z biura (zeby to byly tylko
    listy, ale sa filmy, zdjecia, pornole i wszystko inne)? To codziennosc
    polskiej rzeczywistosci

    Nie wspomne juz o innych przekretach, kserowaniu calych tomow prywatnych
    ksiazek na sluzbowej kopiarce i drukowania setek stron na drukarce.

    Dla mnie to logiczne ze pracodawca chce sie zabezpieczyc przed takimi
    ludzmi.

    Moze innym rozwiazaniem jest proste wylozenie swoich racji: ze mailem moze
    pisac to i to, zadzwonic do tylu i tylu a przy okazji wizyty u Klienta
    zalatwic swoja sprawe. odrobina szczerosci pewnie wcale nie wywola wrogiej
    postawy u szefa a oczysci atmosfere. Bez watpienia jednak powinien on juz na
    samym wstepie ostrzec ze ma prawo skontrolowac nasze telefony, maile i inne
    takie (najlepiej przy rozpoczynaniu pracy). jesli on tego nie zrobi, to
    zapytajmy zwyczajnie czy mamy prawo do tegi i do tego w granicach rozsadku i
    slusznej sprawy.

  • 4. Data: 2003-09-30 18:41:15
    Od: "PL@STI" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > jak jestes dostawcą to masz jechac tam gdzie cie poslali itp.
    >
    > powiedz .. czemu masz cos [i co] przeciw temu by dyspozytor wiedzial gdzie

    Tu nie chodzi o rozwozke towaru.
    Tu chodzi o kontrole nag grupa wysoko kwalifikowanych doradcow. majacych do
    tej pory nienormowany czas pracy.
    poniewaz nie raz zdaza sie siedziec u klienta do poznych godzin wieczornych,
    a potem trzeba nieraz wracac. To nie ejst praca na godziny.. wiec to mam
    przeciw ze teraz bedzie probowac sie nas z tych godzin rozliczac.
    Dlatego skonczy sie na tym ze bez wzgledu na dobro sprawy, zacznie sie prace
    o 7 a skonczy o 15 i po zabawie. a to bez sensu, bo nie zawsze tak mozna.

    I nawet nie moge powiedziec ze bardzo mi to przeszkadza, ale obawiam sie
    wnioskow jakie beda wyciagane z raportow powstajacych z takiej inwigilacji.
    Jestem pewien ze powstanie wiele sytuacji konfliktowych.
    To nie jest stado baranow wykonujacych dostawy czy jakies proste czynnosci.
    To bardzo wysoko kwalifikowani specjalisci, zaslugujacy na zaufanie.
    dal mnie to bardzo zle swiadczy o zarzadzie, splyca stosunki miedzyludzkie i
    zaufanie wzajemne.

    a jestem pewien ze wszystko sie da obejsc.....taki gosc moze np. stanac pod
    firma i uderzyc w "kime" na 2 godzinki, albo poruszac sie w promieniu tych
    kilkuset metrow od nadajnika GSM co niczego w odczycie nie zmieni ......

    i cooo... i zaczynamy sie bawic w kotka i myszke, zamiast profesjonalnych
    stosunkow interpersonalnych.

    jak sie myle ..to mnie sprostujcie

    pozdrawiam

    PL@STI

  • 5. Data: 2003-09-30 19:22:17
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    No dobrze, przyjmujac, ze masz racje - nie wszyscy kombinuja i kreca, to
    jednak zamiast na grupie, trzeba o tym porozmawiac w grupie wspolpracownikow
    i szefow....

    Nawet jesli kultura organizacyjna nie sprzyja wymianie informacji czy
    jakiejkolwiek komunikacji mozna sprobowac i zapytac, zaczac dyskusje.
    Kulture organizacyjna buduje sie wprawdzie od gory, ale nie zawsze gora jest
    odpowiednia... Jesli czujsz, ze twoja praca jes wykonywana nalezycie i nikt
    sie do Ciebie nie powodow przyczepiac, sproboj zrobic pierwszy ruch,
    zwyczajnie zapytac i rozwiac Twoje watpliwosci

  • 6. Data: 2003-09-30 21:51:24
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "PL@STI" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tu chodzi o kontrole nag grupa wysoko kwalifikowanych doradcow. majacych
    do
    > tej pory nienormowany czas pracy.

    Pierdu pierdu. Wysokokwalifikowany doradca, ktory _musi_ korzystac ze
    sluzbowej komorki...

    Urzadzenia na prund maja to do siebie ze mozna je wylaczyc.

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 7. Data: 2003-09-30 22:56:57
    Od: "PL@STI" <p...@i...pl>

> [...]
    > sie do Ciebie nie powodow przyczepiac, sproboj zrobic pierwszy ruch,
    > zwyczajnie zapytac i rozwiac Twoje watpliwosci

    ....i zostac wylanym na zbity pysk.....

    tam sie nie toleruje sprzeciwu....

  • 8. Data: 2003-09-30 22:58:07
    Od: "PL@STI" <p...@i...pl>

    > Pierdu pierdu. Wysokokwalifikowany doradca, ktory _musi_ korzystac ze
    > sluzbowej komorki...

    ...a niby co z prywatnej...???

    > Urzadzenia na prund maja to do siebie ze mozna je wylaczyc.

    Zawsze mozna wprowadzic zakaz wylaczania ;o)

  • 9. Data: 2003-10-01 03:43:03
    Od: "irek" <j...@N...pl>

> [...]
    prace
    > o 7 a skonczy o 15 i po zabawie. a to bez sensu, bo nie zawsze tak mozna.

    Nie bierz do glowy. Jakies dwa lata temu zalozono mi w samochodzie
    urzadzonko ktore przekazywalo dane do kompa poprzez satelite. Oczywiscie
    zawsze bylo ze "my nic nie robimy" po tygodniu kazano to natychmiast zdjac.
    Praca byla jak w kazdy dzien czyli 4-23 :-)))). Kij ma dwa konce.
    pozdrawiam
    Irek

  • 10. Data: 2003-10-01 06:44:18
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapytajmy zwyczajnie czy mamy prawo do tegi i do tego w granicach rozsadku
    Zgadzam się, sama spotkałam się z wieloma podobnymi sytuacjami. Do tego
    dochodzi jeszcze palenie zajmujące co niektórym połowę czasu pracy...
    Zauważyłam, że wprowadzenie kontroli pracy pracowników wywołuje silny opór
    materii - tak było w firmie, w któej pracowałam. Początkowo było to
    wprowadzenie codziennego raportowania czasu pracy - opór była niesamowity,
    ale szybko okazało się, że wzrosła efektywność, a skończyły sie "gorsze dni"
    i "gorsze tygodnie". Niestety, jest spora grupa ludzi, którzy takiej
    kontroli wymagają, żeby pracować odpowiednio efektywnie. Z drugiej strony
    porównanie zaangażowania pracowników pozwala lepiej nagradzać najlepszych za
    ich pracę, chociaż z tym drugim to akurat różnie bywa.....

    mangha