PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie z pracy z powodu "reorganizacji"

  • 1. Data: 2003-09-30 13:05:25
    Temat: Zwolnienie z pracy z powodu "reorganizacji"
    Od: "Adam" <s...@W...org>

    Witam!!!

    Mam taką sytuację: pracowałem w pewnej dużej firmie blisko 4 lata, ostatnio
    zmienił się dyrektor i ten postanowił sobie powsadzać "swoich ludzi" - dostałem
    wypowiedzenie umowy o prace "w związku z restrukturyzjacją i reorganizacją
    spółku" z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia + 2 miesięczną odprawą.

    Wszystko wg mnie było by OK gdyby nie to iż dowiedziałem się iż dyrektor w
    zeszłym miesiącu zatrudnił na moje miejsce inną osobę. czy to jest w porządku?
    Tutaj piszą coś o reoragnizacji a zaraz jak zniknę to wsadzany jest ktoś inny.
    Czy mogę mieć jakieś roszczenia co do firmy? Czuję się niesłusznie zwolniony
    (słusznie?)

    Ja w prawie pracy jestem noga więc będę wdzięczny za wszelkie info.

    Pozdrawiam, Adam

  • 2. Data: 2003-09-30 13:19:02
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy z powodu "reorganizacji"
    Od: "Adam" <s...@W...org>

    > ostatnio
    > dostałem

    > porządku?
    > inny.
    > zwolniony
    >
    > Moj znajomy w takiej samej sytuacji skierował
    > sprawę do sądu pracy i wygrał ( odszkodowanie )
    > Sprawa prosta jak drut.

    tak, tylko że ja słyszałem iż można wygrać i dostać nakaz przywrócenia do
    pracy - ale ja sobie nie wyobrażam psychicznego aspektu czegoś takiego - będę
    pracował wrew czyjejś woli???

    Adam

  • 3. Data: 2003-09-30 13:19:02
    Od: "asereje" <j...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2003-10-01 08:17:46
    Od: "Ela Busz" <s...@p...onet.pl>

    Moze wtedy Ty powiesz dziekuje, ale jednak udowodnisz , ze tak nie
    mozna robic.
    Wiem od innych dyrektorow, ze kto raz przezyl sad pracy od strony
    pracodawcy nigdy wiecej nie dopusci do spotkania sie w nim .Sad pracy
    zawsze wystepuje po stronie pracownika w takiej sytuacji .
    Decyzja nalezy do Ciebie .

  • 5. Data: 2003-10-01 10:04:10
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > Moze wtedy Ty powiesz dziekuje, ale jednak udowodnisz , ze tak nie
    > mozna robic.

    ja czegos nie rozumiem... czego nie mozna robic? zwolnic pracownika jesli
    jakosc jego pracy nie odpowiada pracodawcy? to jakis absurd

    wojtek

  • 6. Data: 2003-10-01 15:35:03
    Od: "GideoN" <g...@n...org>

    > ja czegos nie rozumiem... czego nie mozna robic? zwolnic pracownika jesli
    > jakosc jego pracy nie odpowiada pracodawcy? to jakis absurd
    >
    > wojtek

    no zdecydowanie nie rozumiesz.

    Chodzi o to, iz zwolnienie nastapilo "w związku z restrukturyzjacją i
    reorganizacją
    spółki" a nie z powodu zlej pracy pracownika. Tak to jest zrobione prawnie,
    że jezeli zwonia cie z takiego powodu a zatrudnia inna osobe, to przewaznie
    masz wygrana sprawe.

    IMHO taka sama sytuacja jest przy zwolnieniu z powodu wlasnie zle
    wykonywanej pracy, znajomy zostal zwolniony za zle wykonywanie pracy, ale
    potem jakos podpisali mu list polecajacy, ze to dobry pracownik itd. Z oboma
    dokumentami wygral pokazne odszkodowanko.

    GideoN.