PracaGrupypl.praca.dyskusje › Freelancing - jakie doświadczenia?

  • 11. Data: 2007-10-30 09:30:45
    Temat: Re: Freelancing - jakie doświadczenia?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Sakujami napisał(a):

    [...]

    > Tego się obawiam, że nie wystarczy tylko legalny kompilator a mogą sie
    > przyczepić gdy będzie cokolwiek mniej legalnego. Nie tylko
    > Windows,office,legalny TotalCommander ale nie mógłbym miec ani jednej rzeczy
    > z której nie mógłbym się wytłumaczy , chociażby utworu mp3.

    Akurat muzykę to sobie można mieć. Nie można rozpowszechniać. A TC/Windows
    to są groszowe sprawy w porównaniu do profesjonalnego oprogramowania. A
    Office mieć nie musisz. Są darmowe alternatywy.

    > Może już raczej opłacałoby się założyc jednoosobową firmę, kupić jeszcze
    > jeden komputer, nowy Windows,kompilator i wszystko miec w 100 % legalne.

    Można od razu notebooka. Teraz takie są bardzo tanie (poniżej 2500 można
    znaleźć Core 2 Duo i 1GB RAM). I Windows wbudowany. Ale koszty prowadzenia
    firmy sobie policzyłeś? Bo te takie niskie nie są.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2007-10-30 09:34:51
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > A co za problem jest miec wszystko legalne?

    Cenowy. Office do domu kosztuje 200 zł / 3 licencje. Takiego Office nie
    wpakujesz na komputer firmowy. Ja mam też np. systemy od MS za darmo,
    ale z przeznaczeniem 'niekomercyjnym'. Antywirus darmowy (niekomercyjnie).
    And so on.

    "Legalne" w firmie a "legalne" w domu to często różnica ok. 10 tyś. zł. [1]
    Na początku prowadzenia działalności się inwestuje dużo, więc warto
    oszczędzić tam gdzie się da.

    [1] Windows 2003 Standard + Visual Studio Pro + MSSQL + Antywir i już jest 10k.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2007-10-30 09:44:45
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > oszczędzić tam gdzie się da.
    >
    > [1] Windows 2003 Standard + Visual Studio Pro + MSSQL + Antywir i już jest 10k.

    Ale po co do firmy Windows 2003, albo MSSQL? Przecież wiedzę można sobie
    uzupełniać na sprzęcie prywatnym (choćby był w tym samym lokalu, który
    może być jednocześnie domem i miejscem prowadzenia działalności
    gospodarczej), a na firmowym laptopie zainstalować Windows XP Pro i MSDE.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2007-10-30 10:07:06
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 30 Paź, 10:25, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:

    > Najnowsze Delphi kompiluje pod .NET z tego co wiem. A mam wrażenie,
    > że Delphi jest popularne wśród rodzimych producentów oprogramowania
    > księgowego.

    Masz sluszne wrazenie. Tyle, ze to nie rynek dla freelancerow. Poza
    tym waski i malo perspektywiczny.

    > A co do proponowanych przez Ciebie technologii - w PHP trzeba być naprawdę
    > dobrym, żeby się wybić ponad głodowe stawki (tzn. żeby zarabiać > 2k na
    > rękę). Perl to już niekoniecznie jest popularny na platformie web. :)
    > Ruby w Polsce też nie ma za wielu zwolenników (niestety).

    php padlo ofiara wlasnej popularnosci i latwosci poznania podstaw - za
    duzo lamerow zaczelo sie garnac to i stawki spadly. Nie zmienia to
    faktu, ze freelancerowi najlatwiej znalezc zlecenia wlasnie w php (i
    mysql/psql). Co do stawek - znam takich, co zarabiaja jako phpowcy
    ponad 4k netto. Znam tez takich, ktorym trudno wyjsc ponad 1k5.

    Perl - zdziwilbys sie. Oczywiscie, nie do klepania dynamicznych
    stronek, a do aplikacji z webowym UI. Bardzo czesto wykorzystywany
    jest w e-commerce i aplikacjach telekom.

    Osobiscie rekomendowalbym zainteresowanie sie w technologiami w
    kolejnosci opisanej przeze mnie we wczesniejszym poscie -> .NET, J2EE,
    PHP, itd.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 15. Data: 2007-10-30 10:12:12
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 30 Paź, 10:21, "Sakujami" <s...@n...gmail.to> wrote:
    > Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:1193730572.220694.256050@50g2000hsm.g
    ooglegroups.com...

    > Zgoda że web-based,PHP,Net są bardzo modne, nie znaczy to że należy od razu
    > ulegac modzie, Kiedyś Borland wymyślił naprawde niezłą rzecz jak Kylixa pod
    > Linuxa, co pozwalało tworzyć jeden program , który mogł byc kompilowany
    > jednoczesnie pod Windows jak i pod Linuxa, potem jednak uległ modzie na NET.

    kiedys DEC (potentant swiatowy na rynku mainframe i minikomputerow)
    powiedzial, ze nie bedzie ulegac modzie na mikrokomputery. Kiedys
    Amstrad powiedzial, ze ma na tyle duza sile rynkowa, ze moze
    przeforsowac swoj wlasny standard dyskietek 3''. Kiedys gigant IBM
    stworzyl konkurencyjny dla Windowsa system OS/2 i probowal go
    upowszechniac na rynku.

    Poza tym - powodzenia w szukaniu pracy dla nie ulegajacych modzie
    programistow Clippera/Turbo Pascala/wielu innych.

    Wnioski sa chyba oczywiste.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 16. Data: 2007-10-30 10:16:47
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any User napisał(a):

> [...]
    > może być jednocześnie domem i miejscem prowadzenia działalności
    > gospodarczej), a na firmowym laptopie zainstalować Windows XP Pro i MSDE.

    No więc własnie o tym pisałem. :) Na komputerze firmowym podstawa, a na
    prywatnym wypasione środowiska i system, do nauki. Zauważ, że odpowiadalem
    na pytanie 'jaki to problem mieć legalny soft?'. :)

    Ja dokładnie uskuteczniam ten wariant. Na komputerze prywatnym mam wszystko
    legalne do nauki, testów itd., a na firmowym mam tylko soft podstawowy.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2007-10-30 10:20:25
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 30 Paź, 10:44, Any User <u...@a...pl> wrote:
> [...]
    > może być jednocześnie domem i miejscem prowadzenia działalności
    > gospodarczej), a na firmowym laptopie zainstalować Windows XP Pro i MSDE.

    w kwestii formalnej - nie ma juz MSDE. Jest MS SQL Express.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 18. Data: 2007-10-30 10:22:09
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > w kwestii formalnej - nie ma juz MSDE. Jest MS SQL Express.

    Ale to zamiast 2005. A zamiast 2000 jest i będzie nadal MSDE (dokładniej
    mówiąc, MSDE 2000).

  • 19. Data: 2007-10-30 10:38:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Wojciech Bańcer pisze:

> [...]
    > oszczędzić tam gdzie się da.
    >
    > [1] Windows 2003 Standard + Visual Studio Pro + MSSQL + Antywir i już jest 10k.

    Więc oszczędzając - można zrezygnować np z office na rzecz narzędzi
    darmowych, jeśli nie masz wystarczającej ilości pieniędzy. Dodatkowo w
    specyficznych wypadkach można zawrzeć klauzulę w umowie, iż narzędzia
    developerskie dostarcza klient. Wszystko zależy co i dla kogo robimy.
    Dodatkowo jest to wydatek jednorazowy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2007-10-30 10:45:08
    Od: warlock24 <w...@g...com>

    On 30 Paź, 00:40, "Sakujami" <s...@n...gmail.to> wrote:
    > Mam zamiar zostać freelancerem w dziedzinie programowania, jednak koszty
    > tego są zniechęcające. Po pierwsze trzeba nabyć kompilator, a na przykład
    > Delphi to wydatek paru tysięcy złotych

    Po co komu komercyjne delphi? Od razu bierze się lazarusa (http://
    www.lazarus.freepascal.org/). Object pascal to na prawdę bardzo
    zaawansowany język, jednak jak ktoś już wcześniej wspomniał jest z nim
    trochę tak jak z php, dla wielu ludzi jest on pierwszym językiem
    programowania i naprawdę ciężko znaleźć kogoś kto byłby w stanie
    napisać w nim np. nowy komponent na zakładkę.

    Co do freelancingu w Polsce, kojazy mi się wyłącznie ze stroną
    www.zlecenia.przez.net gdzie można załapać wyłącznie prace w stylu
    "Zróbcie mi Allegro za 50 zł."