PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenia podczas urlopu i na zwolnieniu chorobowym

  • 1. Data: 2007-10-29 17:56:31
    Temat: Wynagrodzenia podczas urlopu i na zwolnieniu chorobowym
    Od: " alberto" <h...@W...gazeta.pl>

    Chcialem sie poradzic 2 spraw dotyczacych kwestii wynagrodzen.

    1. W miesiacu X byłem 10 dni na urlopie. Moja pensja brutto to 2100zł.
    Na pasku od firmy mam naliczone wynagrodzenie za urlop 11,90 oraz jakis
    dodatek 888,11 co razem daje kwote 3000,01. Od tej tez kwoty mam naliczone
    wszystkie składki do Zus oraz podatek. Na kartce mój przychów wynosi też 3000,01.
    Przy czym otrzymałem wynagrodzenie 1490,10. Dlaczego od takiej kwoty są
    naliczone moje zobowiazania?

    2. Druga kwestia dotyczy wynagrodzenia za okres choroby.
    Czy wyliczając wynagrodzenia z ostatnich 12 miesięcy zliczam moją place
    nominalna, czy tez moze wynagrodzenia wraz w nadgodzinami?
    Ktora wartosc do wyliczania takiego sredniego wynagrodzenia mam wziac pod
    uwage z miesiaca opisanego w punkcie pierwszym (2100 czy 3000,01)?

  • 2. Data: 2007-10-29 19:44:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fg56sf$gj9$1@inews.gazeta.pl alberto
    <h...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > wszystkie składki do Zus oraz podatek. Na kartce mój przychów wynosi też
    > 3000,01. Przy czym otrzymałem wynagrodzenie 1490,10. Dlaczego od takiej
    Za czas urlopu wynagrodzenie przysługuje tak jakbyś był w pracy, składniki
    zmienne pensji moga być obliczane wg średniej z ostatnich 3 m-cy przed
    urlopem; wyjątkowo do 12 m-cy. .(art. 172 KP)
    Ta druga kwota to może świadczenie urlopowe?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-10-29 20:06:09
    Od: " " <h...@N...gazeta.pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

> [...]
    > urlopem; wyjątkowo do 12 m-cy. .(art. 172 KP)
    > Ta druga kwota to może świadczenie urlopowe?

    Ok, wiem, ze bedac na urlopie dostaje normalne wynagrodzenie.
    Ale dlaczego ma skladki i podatek naliczone od kwoty 3000,01 a wyplate
    mam taka jak mam normalna pensje 2100 brutto?

  • 4. Data: 2007-10-29 20:53:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fg5efh$hnf$1@inews.gazeta.pl h...@N...gazeta.pl
    <h...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Ok, wiem, ze bedac na urlopie dostaje normalne wynagrodzenie.
    > Ale dlaczego ma skladki i podatek naliczone od kwoty 3000,01 a wyplate
    > mam taka jak mam normalna pensje 2100 brutto?
    Nie wiem, sprawdź dokładnie wpływy na konto może ta kwota hipotetycznego
    świadczenia urlopowego wpłynęła osobno (tak chyba nawet powinno być, ja tak
    mam zawsze) i przeoczyłeś ją.
    A jak nie, to pewnie w ksiegowości będą wiedzieć, po prostu spytaj.

    --
    Jotte