PracaGrupypl.praca.dyskusjeDziałalność gospodarcza od dziś › Re: Działalność gospodarcza od dziś
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Działalność gospodarcza od dziś
    Date: Fri, 26 Aug 2005 08:49:55 +0200

    Re to: makro_studio [Fri, 26 Aug 2005 07:53:25 +0200]:

    > Jasneee, nie ma to jak testować a potem na zasiłek wracać.

    A po cholere na zasilek wracac? Jesli zakladasz DG i przez te
    2 lata ona bedzie dzialala, to nie sadze zebys ja zamykal tylko
    po to, zeby na zasilek pojsc.

    > Już w to wierze że bezrobotny z doświadczeniem w chodzeniu
    > po zasiłek zaraz wyjmie utajoną kase z konta i poleci kupić
    > towar albo otworzy sobie bar. Siur!

    Nie, ci ktorzy maja swoje zycie ogolnie w dupie, dalej beda
    je mieli w dupie. Nizszy ZUS tego nie zmieni. Natomiast daje
    to szanse tym, ktorzy maja pomysl, maja jakies plany, ale do
    tej pory nie mogli ich zrealizowac ze wzgledu na wysokie jak
    na poczatek koszta prowadzenia DG. Jest to tez interesujaca
    mozliwosc ulegalnienia niektorych dzialalnosci, ktore do tej
    pory siedzialy w szarej strefie, zyski z legalnego dzialania
    sa wieksze niz te ~300zl miesiecznie.

    Po to jest ta znizka, a nie dla przegrancow z wyboru.

    > A za te eksperymanty to niestety ale my musimy zapłacić

    Nie zauwazylam zeby jednoczesnie podskoczyl ZUS dla tych,
    ktorzy juz prowadza DG. Tak, beda nizsze wplywy do budzetu.
    Poczatkowo. Bo czesc z tych biznesikow wypali i po jakims
    czasie wplywy sie relatywnie zwieksza. IMO rzecz jasna, co
    bedzie w praktyce to zobaczymy.

    > A tak swoją drogą to co to jest za demokracja i uczciwa
    > konkurencja gdzie jeden dostaje 50% znizki a drugi musi
    > tyrać i nic nie dostaje?

    Chory kraj, chora gospodarka, chore metody leczenia jej.
    Masz inny pomysl jak to zrobic, zeby wiecej ludzi dalo rade
    ten poczatkowy okres prowadzenia DG wytrzymac, a zeby nie
    obcinac jednoczesnie o polowe wszystkich wplywow do budzetu
    (tu konkretnie do ZUSu)? Bo ja nie mam. Dlatego tez mimo ze
    mnie akurat by ten przepis dyskryminowal (gdyby mi sie chcialo
    jeszcze w DG pakowac), generalnie uwazam go za sluszny TU
    I TERAZ. Niekoniecznie w momencie, kiedy ogolna sytuacja
    w tym kraju znormalnieje.

    Kira