PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo szanownych pracodawców › Re: Do szanownych pracodawców
    From: piotrr <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Do szanownych pracodawców
    Date: Tue, 12 Aug 2003 08:53:54 +0200

    Jarosław Wiechecki wrote:

    > Po pierwsze: nie twierdzę, że należy bogatym zabierać pieniądze. Pytałem się
    > tylko w jaki sposób, mając 800/1000 zł brutto, rodzinę na utrzymaniu
    > dokształcić się i aktywnie szukać pracy. Łatwo teoretyzować mając dobrze
    > płatną pracę i pracując w regionie o niskim poziomie bezrobocia.

    masz rację ale Nina też jej trochę ma zawsze coś zrobić można i wcale
    nie muszą to być jakieś wielkie przedsięwziecia. coś przeczytać, czegoś
    się nauczyć no i szukać. z konkludowania że nic się nie da zrobić kasy
    na wakacje dla dzieci nie przybędzie.

    Anegdota:
    śmieszny człowieczek w śmiesznej firmie postanowił zatrudnić
    administratora sieci. dał ogłoszenie i poświęcił dzień na przeczytanie
    wszystkich cv. wybrał co ciekawsze i zaczął się umawiać na spotkania
    coby kogoś wybrać.
    tak się śmiesznie złożyło że ponieważ kiedyś sam zarabiał na chlebuś
    administrowaniem to co nieco się znał i zaczął podpytywać kandydatów o
    to i owo. najpierw się zdziwił a potem wkurzył jak się okazało, że co
    drugi nie ma pojęcia o podstawach tego co sobie w cv napisał. większość
    tych kandydatów marnowała czas naszego śmiesznego człowieczka nie
    dlatego że nie była omnibusami tylko dlatego że była leniwa.

    definicja leniwca:

    piszesz w cv w pozycji umiejętności:

    * administrowanie sieciami LAN/WAN
    * ... protokoły sieciowe TCP/IP

    nie masz pracy od pół roku
    masz dostęp do internetu
    po pół roku dalej nie wiesz co to jest routing IP bo nie chciało Ci się
    grzebnąć w sieci i przeczytać 10 stron tekstu żeby nie odpadać na
    pierwszej rozmowie kwalifikacyjnej

    pytanie konkursowe: jak można administrować sieciami IP i sieciami
    rozległymi nie wiedząc co to jest tablica routingu?

    pierwszym wrażeniem śmiesznego człowieczka z takiej rozmowy jest
    konkluzja że rozmawia się z człowiekiem leniwym (trudno ale to jest
    wybaczalne) nezorganizowanym, niezdyscyplinowanym (też kiepsko ale to
    się da wyćwiczyć) no i z kłamcą (a to już grzech główny)

    wszelkie podobieństwo trele morele jest oczywiście niezamierzone i
    zupełnie przypadkowe. ;)

    /p