PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cyrograf dla kelnerki.

  • 51. Data: 2009-06-03 20:12:40
    Temat: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h052ke$936$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > A jeśli umowa jest na kwotę minimalną, a w międzyczasie kwota ta zostaje
    > ustawowo (rozporządzeniowo?) zwiększona, to umowy o prace na poprzednie
    > kwoty stają się nieważne?
    Ależ skąd. Rozporządzenie to akt prawny wyższego rzędu niż rzeczona umowa i
    pracodawca będzie musiał ją aneksować na wyższą kwotę. Co więcej pracownik
    nie będzie mógł się sprzeciwić, bo tym samym rezygnowałby z prawa do części
    wynagrodzenia, a tego mu nie wolno. :)))
    A w razie jednak sprzeciwu pobierania wyższego wynagrodzenia musiałby
    dokonać (pracodawca) wypowiedzenia zmieniającego warunki płacowe na wyższe.
    :))

    --
    Jotte

  • 52. Data: 2009-06-03 20:13:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h05cfo$4g4$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Aneks do umowy byłby mile widziany. Ale niekonieczny. Pracodawca ma
    > wypłacać przynajmniej minimalną pensję, bez względu na to co jest w
    > umowie. Czyli umowa na 1zł jest ważna.
    Umowa tak. Zapis o 1 zł - nie.

    --
    Jotte

  • 53. Data: 2009-06-03 20:31:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > A w razie jednak sprzeciwu pobierania wyższego wynagrodzenia musiałby
    > dokonać (pracodawca) wypowiedzenia zmieniającego warunki płacowe na

    Co to znaczy "będzie musiał aneksować"? Co się stanie, jeśli nie
    aneksuje?

    I co to za dziwoląg, że pracownik nie może rezygnować z części
    wynagrodzenia, ale może sprzeciwić się pobierać wyższego wynagrodzenia?

    Co zrobić z umową, która ma określoną stawkę godzinową i w miesiącach
    "krótszych" wychodzi mniej niż minimalna, a w miesiącach "dłuższych" -
    więcej?

    Zresztą już linki podałem - umowa z kwotą mniejszą niż minimalna jest
    ważna, ale pracownikowi należy się wyrównanie do minimalnej. Czekam na
    jakieś argumenty inne od "bo tak".

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2009-06-03 20:32:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h05cfo$4g4$2@news.onet.pl Liwiusz

    > Umowa tak. Zapis o 1 zł - nie.

    Zmieniłeś zdanie? ("Taka umowa będzie nieważna.").

    I umowa i zapis byłby ważny, tylko że pracownikowi przysługiwałoby
    wyrównanie do minimalnej krajowej.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2009-06-03 20:42:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h06mj2$1v9$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Co to znaczy "będzie musiał aneksować"? Co się stanie, jeśli nie aneksuje?
    Będzie dziwnie, będzie miał burdel w papierach księgowych. Dlaczego mu płaci
    więcej niż na umowie?
    A w ogóle dlaczego nie miałby tego nie zrobić?
    Bo nie?

    > I co to za dziwoląg, że pracownik nie może rezygnować z części
    > wynagrodzenia, ale może sprzeciwić się pobierać wyższego wynagrodzenia?
    Co do pierwszej części pytania to, oczywiście, art. 84 KP.
    Co do drugiej, to zmiana wynagrodzenia jest zmianą warunków pracy i płacy.
    Dokonywana jest za pomocą aneksu (inaczej: porozumienia zmieniającego) albo
    wypowiedzenia zmieniającego (obydwa określenia obiegowe, ale wiadomo o co
    chodzi).
    No i na porozumienie (aneks) pracownik może sie nie zgodzić.
    To wszystko, rzecz jasna, półżartem, myslałem, że emotikonu nie trzeba.

    > Co zrobić z umową, która ma określoną stawkę godzinową i w miesiącach
    > "krótszych" wychodzi mniej niż minimalna, a w miesiącach "dłuższych" -
    > więcej?
    Ustalić maksymalny dozwolony okres rozliczeniowy?

    > Zresztą już linki podałem - umowa z kwotą mniejszą niż minimalna jest
    > ważna, ale pracownikowi należy się wyrównanie do minimalnej.
    O tym już pisałem.

    > Czekam na jakieś argumenty inne od "bo tak".
    Już były.

    --
    Jotte

  • 56. Data: 2009-06-03 20:46:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h06mlt$1v9$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Zmieniłeś zdanie? ("Taka umowa będzie nieważna.").
    Nie, doprecyzowałem wypowiedź, bo spostrzegłem, że może zabawiasz się
    słówkami.
    Nie widać dopisku?

    > I umowa i zapis byłby ważny, tylko że pracownikowi przysługiwałoby
    > wyrównanie do minimalnej krajowej.
    No to poproszę o podstawę prawną. twierdzeń o:
    - ważności zapisu o wynagrodzeniu 1 zł (czemu nie ) zł?);
    - prawie do wyrównania i warunkach jego realizacji.

    --
    Jotte

  • 57. Data: 2009-06-03 21:40:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > płaci więcej niż na umowie?
    > A w ogóle dlaczego nie miałby tego nie zrobić?

    Bo nie. Też dobry powód.

    A pytanie było "czy umowa o pracę z pensją poniżej minimalnej jest
    ważna", a nie czy to ładnie w papierach wygląda.

> [...]
    > To wszystko, rzecz jasna, półżartem, myslałem, że emotikonu nie trzeba.

    > Ustalić maksymalny dozwolony okres rozliczeniowy?

    Nie ma takiego obowiązku - okresem rozliczeniowym jest miesiąc. ICMPTZ?

    > O tym już pisałem.

    > Już były.

    Gdzie tam, nie było. Podpisałem UOP na 100zł. Czy to znaczy, że pracuję
    na czarno? A może pracodawca - wypłacając mi 1276zł łamie prawo, bo
    czyni to bez mojej zgody?

    --
    Liwiusz

  • 58. Data: 2009-06-03 21:41:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > - ważności zapisu o wynagrodzeniu 1 zł (czemu nie ) zł?);
    > - prawie do wyrównania i warunkach jego realizacji.

    Nie mam już siły. Link do strony podałem. Wysil się i znajdź jakieś
    obiektywne kontrargumenty, nie licz na uznanie Twojego autorytetu z
    mojej strony.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2009-06-03 23:37:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h06qk3$dbj$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Bo nie. Też dobry powód.
    Taki sam dobry, jak "bo tak".

    > Nie ma takiego obowiązku - okresem rozliczeniowym jest miesiąc.
    Niekoniecznie.

    > ICMPTZ?
    IVBERPSNER

    > Gdzie tam, nie było.
    Jestem inego zdania.

    > Podpisałem UOP na 100zł. Czy to znaczy, że pracuję na czarno?
    Nie.

    > A może pracodawca - wypłacając mi 1276zł łamie prawo, bo czyni to bez
    > mojej zgody?
    Być może.

    --
    Jotte

  • 60. Data: 2009-06-03 23:40:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h06qmk$dbj$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie mam już siły. Link do strony podałem.
    No to co z tego?
    Podałeś link do miejsca, gdzie ktoś coś powiedział, wyraził swoją opinię
    Nic poza tym.
    Ja pytałem o podstawę prawną.

    > Wysil się i znajdź jakieś obiektywne kontrargumenty, nie licz na uznanie
    > Twojego autorytetu z mojej strony.
    Mnie to uznanie zwisa. Pytam o podstawy prawne i co?
    I nie ma, normalnie jakoś nie ma.

    --
    Jotte