PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chwila refleksji nt pracownikow..

  • 51. Data: 2004-10-04 10:54:43
    Temat: Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz) napisał(a):

> [...]
    > to potrzebne aby wykazac, ze bezrobocie spadlo dzieki polityce rzadu a
    > tymczasem ci bezrobotni nadal sa bez pracy i dodatkowo obarczeni kosztami
    > prowadzenia dzialalnosci. Niektore systemy szkolen tez sa wyciaganiem
    > pieniedzy z kieszeni biednych, ktorym sie wydaje, ze po przeszkoleniu
    > dostana dobrze platna prace. Ostatnie rzady nic nie zrobily zeby gospodarka
    > lepiej funkcjonowala a wrecz przeciwnie doprowadzily (pod szyldem
    > prywatyzacji) do upadku wiele przedsiebiorstw, moze i zle funkcjonujacych
    > ale dajacych zatrudnienie zamiast je naprawic. Latwo jest rozpieprzyc

    Dokładnie TAK! Ciągle za dużo ludzi nie zauważa oczywistego faktu,
    że rozpieprzenie państwowego rolnictwa i państwowych firm było i jest
    ciągle celem politycznym, a nie środkiem do naprawy systemu.
    Miarą sprawności rządu jest ciągle sprawność prywatyzacji
    (czytaj destrukcji), a nie zmniejszania bezrobocia (czytaj konstrukcji).
    Jedynym "sukcesem" kolejnych postsolidarnościowych ekip jest to, że całkiem
    sporo ludzi, którzy (jeszcze) pracują uważa ofiary tych czysto politycznych
    działań polityków za: nierobów, nieudaczników, leni, itp.

    Marek

  • 52. Data: 2004-10-04 14:05:25
    Od: Py Ky <p...@w...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > sporo ludzi, którzy (jeszcze) pracują uważa ofiary tych czysto politycznych
    > działań polityków za: nierobów, nieudaczników, leni, itp.

    Ta jest! Bo gdyby to wszystko zostalo panstowe to bysmy mieli tutaj raj
    na ziemi. Bezrobocia by nie bylo, kraj rosl by w sile, a ludziom sie
    zylo dostatniej.
    Rzady SLD to oczywiscie rzady wybitnych fachowcow, nieskalanych
    korupcja, z troska pochylajacych sie nad obywatelem, dbajace o
    przedsiebiorcow. Wredna opozycja rzuca im klody pod nogi. To nie ludzie,
    to wilki.

    P. Kreglicki

  • 53. Data: 2004-10-04 14:32:18
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <cjrlb8$91g$1@inews.gazeta.pl> Py Ky <p...@w...pl> writes:
> [...]
    >
    >Ta jest! Bo gdyby to wszystko zostalo panstowe to bysmy mieli tutaj raj
    >na ziemi. Bezrobocia by nie bylo, kraj rosl by w sile, a ludziom sie

    A tak to dostatnio zyja likwidatorzy masy upadlosciowej i ich mocodawcy a
    pracownicy na bruk i firmy za grosze dla cwaniakow z ukladami ...

> [...]
    >korupcja, z troska pochylajacych sie nad obywatelem, dbajace o
    >przedsiebiorcow. Wredna opozycja rzuca im klody pod nogi. To nie ludzie,

    Czlowieku! Rzady postsolidarnosciowe to rowniez rzady "solidaruchow" ktorzy
    wcale nie byli lepsi niz komuchy tylko gorzej zorganizowani ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 54. Data: 2004-10-04 14:44:48
    Od: Py Ky <p...@w...pl>

    Stanislaw Chmielarz wrote:

    > A tak to dostatnio zyja likwidatorzy masy upadlosciowej i ich mocodawcy a
    > pracownicy na bruk i firmy za grosze dla cwaniakow z ukladami ...

    I tak sie ze wszystkimi firmami stalo? Zyjesz w jakims swiecie
    rownoleglym? To zabawne jak na przykladzie kilkunastu czy
    kilkudziesieciu przykladow niektorzy potrafia wysnuc wnioski na temat
    calosci.
    No i przeciez kumple z partyjnego nadania zapewne by swietnie zarzadzali
    takimi przedsiebiorstwami? Wiecej panstowych firm to wiecej stolkow dla
    darmozjadow, ktorych jedyna zasluga jest przynaleznosc do okreslonej
    opcji politycznej. Nowa wladza dokonuje hurtowej wymiany szefow
    panstwowych spolek. Zaiste, takie przedsiebiorstwa na pewno beda osiagac
    swietne wyniki gospodarcze.
    Z panstwowych firm dobrze radza sobie tylko te, ktore sa na rynku
    monopolistami - np. Poczta Polska.
    Jaki byl np. sens utrzymywania na panstwowym garnuszku hut produkujacyh
    nikomu niepotrzebne olbrzymie ilosci stali? Jak chcesz ja sobie kupowac
    i trzymac na balkonie to prosze bardzo. Ja do tego doplacac nie mam ochoty.

    > Czlowieku! Rzady postsolidarnosciowe to rowniez rzady "solidaruchow" ktorzy
    > wcale nie byli lepsi niz komuchy tylko gorzej zorganizowani ...

    A ja nie twierdze ze oni lepsi byli. Tyle ze ekipa Millera pobila jak do
    tej pory wszelkie rekordy nieudacznictwa, zlej organizacji i kolesiostwa.

    P. Kreglicki

  • 55. Data: 2004-10-05 06:40:39
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Py Ky <p...@w...pl> napisał(a):

    > A ja nie twierdze ze oni lepsi byli. Tyle ze ekipa Millera pobila jak do
    > tej pory wszelkie rekordy nieudacznictwa, zlej organizacji i kolesiostwa.

    Obawiam się, że się mylisz. Stopień nasycenia polskich mediów obcym kapitałem
    i obcym kierownictwem spowodował to, że akurat za Millera media zaczęły
    odważniej czepiać się polityków i nie tylko polityków.
    Za rządów Mazowieckich, Bieleckich, Suchockich i Buzków większość mediów
    opanowana była przez ekipy, z których po 1989-tym drogą sądów mniej lub
    bardziej kapturowych usunięci zostali ludzie o lewicowych przekonaniach.
    Matactwa tamtych ekip były okryte mgłą tajemnicy tak jak kiedyś poczynania
    władz PRL-u. O takich kwiatkach jak np. fakt, że poseł P. podejmował decyzje
    wagi państwowej nawalony jak autobus - pisał tylko Urban.
    Jeżeli sądzisz, że ekipa Millera pobiła wszelkie rekordy, to ja przytoczę
    powiedzenie: "jeżeli jeszcze nie zwariowałeś to znaczy, że jesteś
    niedoinformowany".
    A dlaczego Mazowiecki zasłabł w czasie posiedzenia Sejmu tłumacząc to stanem
    zdrowia, porównywalnym ze stanem gospodarki :) Jakby miał takie słabe zdrowie
    to już dawno by się z polityki wycofał.
    Ja myślę, że facet, który za PRL-u byłby nikim, po prostu dowiedział się ile
    dostaną od sponsorów za rozdanie im za pół darmo polskich firm i wyrzucenie
    kilku milionów ludzi na bruk po to, żeby na zachód od Odry bezrobocie mogło
    zmaleć - tam też mają od czasu do czasu wybory.
    Nie bez kozery jest fakt, że jak wyczytałem w Onecie - 2/3 posłów nie widzi
    nic złego w łapówkach. Twierdzenie, że dotyczy to tylko obecnego parlamentu
    świadczy o naiwności lub stronniczości.
    Marszałek Małachowski napisał kiedyś bez ogródek: "oszukaliśmy naród".

    Marek

  • 56. Data: 2004-10-05 07:23:13
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bardziej kapturowych usunięci zostali ludzie o lewicowych przekonaniach.

    > Ja myślę, że facet, który za PRL-u byłby nikim, po prostu dowiedział się

    Ja ci szczerze współczuje.

    vertret

  • 57. Data: 2004-10-05 08:26:26
    Od: "xx" <x...@g...pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Py Ky <p...@w...pl> napisał(a):
    >
    > A dlaczego Mazowiecki ....
    > Ja myślę, że facet, który za PRL-u byłby nikim..............

    O tak, bo za PRL
    zamiast uczyc sie by zostac fachowcem w swojej branzy,
    juz w czasach studenckich
    nalezalo jak Kwasniewski byc aparatczykiem.
    A poza tym co to znaczy nikim?

  • 58. Data: 2004-10-05 08:39:34
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <cjrnl7$jk7$1@inews.gazeta.pl> Py Ky <p...@w...pl> writes:
> [...]

    >i trzymac na balkonie to prosze bardzo. Ja do tego doplacac nie mam ochoty.

    Sa pewne branze uznawane za strategiczne dla gospodarki i te powinny
    pozostac pod kontrola panstwowa tylko z kompetentnym zarzadem.

  • 59. Data: 2004-10-05 08:45:21
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisał w
    wiadomości news:schmielarz.4481.0@uniprojekt.com.PL...
    > pod kontrola panstwowa tylko z kompetentnym zarzadem.

    Jest to równie możliwe co "parlamentarzyści radzieccy" albi "Trabant
    Limuzyna"

    vertret

  • 60. Data: 2004-10-05 09:48:57
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    VERTRET <vertret @ op . pl> napisał(a):

> [...]
    > wiadomości news:schmielarz.4481.0@uniprojekt.com.PL...
    >
    > Jest to równie możliwe co "parlamentarzyści radzieccy" albi "Trabant

    Jakoś jest mi łatwiej wyobrazić sobie parlamentarzystów radzieckich albo
    Trabanta Limuzynę, niż rozsądnego fanatyka wolnego rynku. Nie każdy może
    być sprzedawcą czy przedstawicielem handlowym. Do tego trzeba mieć specjalny
    charakter, a często nawet jego brak. Właśnie czytałem w "Praca" GW
    o pracy na stanowisku "marketing manager" w firmie sprzedającej bursztyny
    w Trójmieście. Jest naganiaczem zagranicznych turystów, których zaprasza na
    zakupowe wycieczki do sklepu, który mu za to naganienie płaci.
    Jeżeli ktoś czegoś nie umie to nie znaczy, że jest gorszy.
    Ilu Indian Amerykańcy przekonali i nauczyli sposobu życia i zwyczajów
    Europejczyków? Tych, których nie zabili za niechęć do zmiany zwyczajów.
    Wygląda na to, że jesteś zwolennikiem przepuszczania przez komin tych,
    którzy nie umieją sprzedawać, a zwłaszcza "sprzedawać".

    Marek