PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chwila refleksji nt pracownikow..

  • 41. Data: 2004-10-03 00:19:36
    Temat: Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
    Od: " " <m...@g...pl>

    Greg <o...@o...op.pl> napisał(a):

    > Każdego roku na rynek wchodzi kilku takich, którzy wyssali to
    > z mlekiem matki i wielu takich, którzy muszą się wdrożyć, ale pewnie szybko
    > im to pójdzie. Oni jeszcze nie pracują - muszą zacząć.

    Jest jeszcze trzecia - największa - grupa takich, co to nigdy, nikomu, nic
    nie są wstanie sprzedać. Po prostu nie mogą i już. Żadne najbardziej
    bombowe szkolenia nie pomogą. Ideolodzy skutecznej sprzedaży najwyraźniej
    ignorują istnienie tej największej grupy.
    Podobnie rzecz się ma z DG. Ideolodzy DG też ignorują istnienie większości,
    która zwyczajnie się do DG nie nadaje - również wtedy gdy należy do
    bezrobotnych.

    Marek

  • 42. Data: 2004-10-03 11:18:52
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jest jeszcze trzecia - największa - grupa takich, co to nigdy, nikomu,
    nic
    > nie są wstanie sprzedać. Po prostu nie mogą i już.

    To niech sie położą i umrą.
    Nie da sie żyć bez sprzedawania.
    Każdy kto umiał znaleść kolege, koleżanke, żonę, męża, potrafił namówić
    szwagra do składki na pół litra, itp. potrafi sprzedawać.
    Trzeba tylko chcieć to ciut więcej rozwinąć, a jak wiadomo w chęci jest
    największy problem.

    > Podobnie rzecz się ma z DG. Ideolodzy DG też ignorują istnienie
    większości,
    > która zwyczajnie się do DG nie nadaje - również wtedy gdy należy do
    > bezrobotnych.

    DG zasadniczo nie różni się niczym od bycia na etacie. W obydwóch
    wypadkach sprzedaje się coś za co ma sie potem pieniądze.
    DG po prostu pokazuje bez litości i natychmiast, że w życiu nie ma nic za
    darmo i ile są warte nasze pomysły, którymi sie dzielimy z kolegami na
    piwie.
    Na etacie (szczególnie w państwowej firmie) można często z samego rozpędu
    pociągnąć kase przez długi czas.

    Ci co twierdza, że nie umieja sprzedawać, i/albo nie nadają się do DG to
    po prostu lenie, którzy z chęcią pożyliby wygodniej, ale na czyjś koszt.

    vertret

  • 43. Data: 2004-10-03 23:34:54
    Od: "Cam" <c...@g...pl>

    VERTRET <vertret @ op . pl> napisał(a):

    > Ci co twierdza, że nie umieja sprzedawać, i/albo nie nadają się do DG to
    > po prostu lenie, którzy z chęcią pożyliby wygodniej, ale na czyjś koszt.

    Co za prostackie, rzekłbym "geszefciarskie" rozumowanko. I takie oto "rozumki"
    wykręcają nam
    cywilizację w kierunku wielkiego "stadionu X-lecia". Mają przewagę liczebną - widać
    tak ma być...

  • 44. Data: 2004-10-04 05:58:30
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Cam" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Co za prostackie, rzekłbym "geszefciarskie" rozumowanko.

    To rozumowanko jest rzeczywiście równie prymitywne co konieczność
    jedzenia.
    Napisz jak sobie z tym radzisz bez kupowania, może więcej osób skorzysta i
    nie będzie nam grozić koniec cywilizacji na stadionie.
    Może do zbieractwa wrócimy? Pewna część naszego społeczeństwa utrzymuje
    się z tego, ale ja jednak wole skończyć na "stadionie" niż w puszczy.

    vertret

  • 45. Data: 2004-10-04 06:20:29
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    > nic
    >
    > To niech sie położą i umrą.
    > Nie da sie żyć bez sprzedawania.
    Producent nie może żyć bez sprzedawania, a pracownik najemny tylko kupuje.
    Żeby zrozumieć tą oczywistą prawdę nie trzeba mieć wykształcenia - wystarczy
    zdrowy rozsądek.

> [...]
    > szwagra do składki na pół litra, itp. potrafi sprzedawać.
    > Trzeba tylko chcieć to ciut więcej rozwinąć, a jak wiadomo w chęci jest

    Kompletna bzdura. Prosty przykład z życia: puszysty, średnio estetyczny
    facet po 50-tce, który z braku innej pracy usiłuje sprzedawać na ulicy
    gazety, a którego ludzie omijają mimo, że stoi w b.ruchliwym miejscu - jest
    po prostu żałosny. Taki ktoś ma problem ze sprzedażą nawet gdy klient musi
    przyjść do niego, a co dopiero gdy ma sam szukać klientów. W normalnym kraju,
    taki ktoś, kto straci pracę po np. 20 latach pracy w stolarni, która padła, a
    zupełnie nie nadaje się do czegość innego, znajdzie pracę w ostateczności
    chociażby na parkingu. Rynek pracy, na którym są poszukiwani przede wszystkim
    sprzedawcy i "przedstawiciele handlowi" jest po prostu chory. To nie jest
    sprawa rozwinięcia się - to sprawa predyspozycji do zawodu. Zatrudnisz jako
    telemarketera czy radiowca kogoś co mówi powoli i niewyraźnie lub ma wadę
    wymowy.

    > większości,
    >
    > DG zasadniczo nie różni się niczym od bycia na etacie.

    Kolejna bzdura. Np. informatyk na etacie zajmuje się wyłącznie sprzętem,
    siecią, programami, lub wszystkim na raz. Klientów w takiej firmie obsługuje
    inna osoba też na etacie, która z kolei obsługuje komputer, ale go nie
    naprawi.
    Jako DG ten sam informatyk sam musiałby szukać klientów i prowadzić
    księgowość firmy, a to już wyższa szkoła jazdy.

    > Ci co twierdza, że nie umieja sprzedawać, i/albo nie nadają się do DG to
    > po prostu lenie, którzy z chęcią pożyliby wygodniej, ale na czyjś koszt.

    Widzę, że ideolodzy sprzedaży i DG zrobili przez 15 lat spustoszenie
    w umysłach Polaków. Nie tylko na tym forum są ludzie, którzy uważają,
    że jak ktoś czegoś nie umie to znaczy, że jest leniem, nierobem i pasożytem.
    Od takich poglądów do eksterminacji już droga niedaleka

    Marek

  • 46. Data: 2004-10-04 07:22:38
    Od: Piotr Dulik <p...@p...fm>

    Użytkownik VERTRET napisał:

> [...]
    > szwagra do składki na pół litra, itp. potrafi sprzedawać.
    > Trzeba tylko chcieć to ciut więcej rozwinąć, a jak wiadomo w chęci jest

    Z tym się nie zgodzę. Każdy może nauczyć się sprzedawać ale bardzo
    niewielu ma predyspozycje do bycia _dobrym_ handlowcem.

> [...]
    > DG po prostu pokazuje bez litości i natychmiast, że w życiu nie ma nic za
    > darmo i ile są warte nasze pomysły, którymi sie dzielimy z kolegami na

    Dokładnie tak, DG niewiele się rózni od etatowej pracy na samodzielnymm,
    wymagającym trochę inicjatywy stanowisku, tyle tylko że z większą
    odpowiedzialnością za wyniki. I jeszcze taka rzecz: żeby robić coś
    samodzielnie trzeba choć trochę lubić swoją pracę, jak nie ma się "serca
    do roboty" to rzeczywiście lepiej dać sobie spokój z własną DG.

    > Ci co twierdza, że nie umieja sprzedawać, i/albo nie nadają się do DG to
    > po prostu lenie, którzy z chęcią pożyliby wygodniej, ale na czyjś koszt.

    Jest grupa ludzi która rzeczywiście się nie nadaje do DG ale oni na
    etacie również nie zrobią kariery. Poprostu wydajnie wykonują jakąś
    prostą pracę ale wymagają całkowitego nadzoru.
    Natomiast najbardziej irytują mnie tacy którzy mają dwie lewe ręcę do
    pracy a pyszczą "że im się należy".

    pozdrawiam
    Piotr

  • 47. Data: 2004-10-04 07:26:05
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Producent nie może żyć bez sprzedawania, a pracownik najemny tylko
    kupuje.

    Pracownik najemny sprzedaje swój czas i swoje umiejętności w które kiedyś
    zainwestował.
    Od tego jak jest dobry zależy za ile sie sprzeda.

    > Kompletna bzdura. Prosty przykład z życia: puszysty, średnio estetyczny
    > facet po 50-tce, który z braku innej pracy usiłuje sprzedawać na ulicy
    > gazety,

    Jak wyżej. Pomyśl szerzej. Ten facet co by nie robił to musi "się
    sprzedać". Jego problem i wybór co chce sprzedawać.

    > Widzę, że ideolodzy sprzedaży i DG zrobili przez 15 lat spustoszenie
    > w umysłach Polaków.

    Zgadzam się z tobą co do spustoszenia, ale sądze, to twoje to jest pomimo
    tych 15 lat.
    Nie przyjmujesz do wiadomości, że ŻYCIE = SPRZEDAŻ.
    Masz do wyboru, czy chcesz sprzedawać głowe, tyłek, muskuły czy kombinacje
    tych rzeczy.

    Ja koncząc przed 20 laty szkołę średnią zrobiłem "badanie rynku" i
    wybrałem do sprzedaży głowę, bo stwierdziłem z chytrości, że inwestycja w
    wiedze daje najwiekszą "przebitke".
    Jak na razie życie potwierdza mój wybór.

    vertret

  • 48. Data: 2004-10-04 08:14:45
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Piotr Dulik" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Z tym się nie zgodzę. Każdy może nauczyć się sprzedawać ale bardzo
    > niewielu ma predyspozycje do bycia _dobrym_ handlowcem.

    Ja też nie twierdze, że będzie dobrym. Wystarczy, że zrozumie, że w jego
    umiejętnościach jest jego poziom życia.

    vertret

  • 49. Data: 2004-10-04 08:42:27
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <cjqq3d$257$1@inews.gazeta.pl> " Marek" <m...@g...pl>
    writes:
> [...]

    >że jak ktoś czegoś nie umie to znaczy, że jest leniem, nierobem i pasożytem.
    >Od takich poglądów do eksterminacji już droga niedaleka

    Wiele osob nie zauwaza, ze pewne zachowania sa potrzebne rzadzacym do
    osiagniecia chwilowych celow politycznych. Tak bylo z otwieraniem
    dzialalnosci gospodarczej przez bezrobotnych i poszukujacych pracy bo bylo
    to potrzebne aby wykazac, ze bezrobocie spadlo dzieki polityce rzadu a
    tymczasem ci bezrobotni nadal sa bez pracy i dodatkowo obarczeni kosztami
    prowadzenia dzialalnosci. Niektore systemy szkolen tez sa wyciaganiem
    pieniedzy z kieszeni biednych, ktorym sie wydaje, ze po przeszkoleniu
    dostana dobrze platna prace. Ostatnie rzady nic nie zrobily zeby gospodarka
    lepiej funkcjonowala a wrecz przeciwnie doprowadzily (pod szyldem
    prywatyzacji) do upadku wiele przedsiebiorstw, moze i zle funkcjonujacych
    ale dajacych zatrudnienie zamiast je naprawic. Latwo jest rozpieprzyc
    trudniej naprawic ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 50. Data: 2004-10-04 10:27:32
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    VERTRET <vertret @ op . pl> napisał(a):

    > Pracownik najemny sprzedaje swój czas i swoje umiejętności w które kiedyś
    > zainwestował.
    > Od tego jak jest dobry zależy za ile sie sprzeda.

    Równie dobrze możnaby napisać, że pracownik najemny się prostytuuje :)
    Niepotrzebnie praktyczne wykorzystywanie wyuczonych umiejętności jest
    nazywane sprzedażą.

    > Jak wyżej. Pomyśl szerzej. Ten facet co by nie robił to musi "się
    > sprzedać". Jego problem i wybór co chce sprzedawać.

    Jak wyżej. Sprzedawać można najwyżej swoje narządy płciowe. Owszem używa
    się określenia, że ktoś sprzedaje swoje umiejętności, ale jest to przenośnia.

> [...]
    > Nie przyjmujesz do wiadomości, że ŻYCIE = SPRZEDAŻ.
    > Masz do wyboru, czy chcesz sprzedawać głowe, tyłek, muskuły czy kombinacje

    Życie nie jest sprzedażą, tylko sztuką przetrwania. Rozwój cywilizacji
    to przetrwanie ucywilizował :), ale sprowadzanie życia do sprzedaży
    znowu to przetrwanie brutalizuje i spłyca.

    > Ja koncząc przed 20 laty szkołę średnią zrobiłem "badanie rynku" i
    > wybrałem do sprzedaży głowę, bo stwierdziłem z chytrości, że inwestycja w
    > wiedze daje najwiekszą "przebitke".
    > Jak na razie życie potwierdza mój wybór.

    Rozumiem, ale weź również pod uwagę to, że gdyby śluby brali tylko sami
    ładni, zaradni i bogaci, to urzędy stanu cywilnego świeciły pustkami.
    W normalnym kraju te zasady przekładają się również na rynek pracy.
    Jeżeli ktoś ma mniejsze umiejętności to ma co najwyżej gorszą pracę,
    lub mniej zarabia ale polska specyfika rynku pracy polegająca na tym,
    że dla posiadających mniejsze miejętności, pracy nie ma wcale - to
    przegięcie. Od tego naprawdę już tylko krok do eksterminacji.
    Problemy i nieporozumienia generują ludzie, którzy uważają, że żyje się
    po to żeby pracować, a nie na odwrót. Praca nie jest celem tylko środkiem.
    Państwo jest organizacją cywilizacyjną powołaną między innymi do tego,
    żeby wszyscy mieli środki nawet jeżeli nie chcą czy nie umieją realizować
    celów. Wszyscy nie muszą i nie powinni mieć po równo, bo to demoralizuje,
    ale nie można doprowadzać do sytuacji, że ktoś nie ma wcale. Państwo jest
    powołane na reprezentowania interesów nawet tych, którzy nie umieją wydajnie
    pracować, a chcą jeść.

    Marek