PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zalozenie wlasnej firmy a umowa na zlecenie (?)

  • 1. Data: 2004-10-01 09:54:40
    Temat: Zalozenie wlasnej firmy a umowa na zlecenie (?)
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    Witam,

    Mam zamowienie od jednej firmy na
    kilka urzadzen monitorujacych auta (wlasnej produkcji);
    Jest to niby jednorazowe zamowienie,
    ale w przyszlosci "moga chciec"
    rozwinac ze mna wspolprace;

    No i tu zaczyna sie moj problem:
    szef tej firmy chce, zebym zalozyl wlasna firme,
    bo chce ode mnie faktury;

    Oczywiscie jakbym mial pewnosc,
    ze nawiaze z nimi "aktywna" wspolprace
    to bym zalozyl firme, ale tej pewnosci nie mam :(.

    Co zrobic?
    /chce "zatrudnic sie" u nich na umowe zlecenie / o dzielo,
    ale nie wiem czy to bedzie dobre rozwiazanie :(

  • 2. Data: 2004-10-03 21:43:54
    Temat: Re: Zalozenie wlasnej firmy a umowa na zlecenie (?)
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 01 paź 2004 w liście [news:cjj9n9$rn8$1@nemesis.news.tpi.pl] Q
    [o...@g...gov.pl] napisał(a):

    > Oczywiscie jakbym mial pewnosc,
    > ze nawiaze z nimi "aktywna" wspolprace
    > to bym zalozyl firme, ale tej pewnosci nie mam :(.

    A nie możesz założyć firmy, wziąć to jedno zlecenie, i w razie gdyby
    nie było ich więcej, zamknąć firmę? Koszt: założenie firmy - od 100 zł
    (rachunek) do 250 zł (vat). Plus oczywiście ZUS - ok. 700 zł. Trochę
    biegania po urzędach, ale jeżeli zlecenie jest tego warte.

    > Co zrobic?
    > /chce "zatrudnic sie" u nich na umowe zlecenie / o dzielo,
    > ale nie wiem czy to bedzie dobre rozwiazanie :(

    Naciskaj na to. Jeżeli się nie da, to patrz wyżej. Tak przynajmniej
    sądzę...

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki