PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chwila refleksji nt pracownikow..

  • 61. Data: 2004-10-05 09:50:16
    Temat: Re: Chwila refleksji nt pracownikow..
    Od: Py Ky <p...@w...pl>

    Stanislaw Chmielarz wrote:

    > Sa pewne branze uznawane za strategiczne dla gospodarki i te powinny
    > pozostac pod kontrola panstwowa tylko z kompetentnym zarzadem.

    Kompetentny zarzad i panstwowa firma? Smiem watpic. Po co kompetentny
    zarzad skoro byt firmy jest i tak zagwarantowany ("bo panstwowa") a jej
    dzialanosc nie podlega regulom rynku. Szanujacy sie menedzer zastanowi
    sie 10 razy zanim pojdzie do firmy, w ktorej wie ze nikt go z wynikow
    rozliczac nie bedzie. Idealne miejsce dla nieudacznikow z koneksjami.
    Co wiecej, niezaleznie od owych wynikow, po zmianie ekipy rzadowej
    wiadomo ze, szef firmy poleci ze stolka, bo trzeba bedzie zrobic miejsce
    dla "swoich", bo "Rysiek chce sprobowac swoich sil w biznesie".
    Kto i na podstawie jakich kryteriow ma oceniac czy branza jest
    strategiczna dla gospodarki czy nie? Czy hutnictwo to branza
    strategiczna? A czemu juz produkcja oprogramowania nie? A co z
    piekarniami? A przemysl chemiczny? Farmaceutyczny?
    Wlasnosc panstwowa moglaby sie sprawdzic tylko w warunkach idealnych,
    gdzie politycy sa uczciwi a o wyborze na stanowiska decyduja tylko
    kompetencje. Jaka jest rzeczywistosc to widac.

    P. Kreglicki

  • 62. Data: 2004-10-05 09:54:05
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    xx <x...@g...pl> napisał(a):

    nalezalo jak Kwasniewski byc aparatczykiem.
    > A poza tym co to znaczy nikim?

    Spoko :) Miałem na myśli nikim znanym. Bez władzy, dużych pieniędzy,
    sponsorów, pewnej liczby fanów, itp.
    Poza tym prawdą jest to, że za PRL-u Mazowieckiego znała tylko rodzina
    i koledzy z partyzantki.

    Marek

  • 63. Data: 2004-10-05 10:20:15
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wygląda na to, że jesteś zwolennikiem przepuszczania przez komin tych,
    > którzy nie umieją sprzedawać, a zwłaszcza "sprzedawać".

    Nigdy tak nie pisałem.
    Ja jestem tylko zwolennikiem dbania o siebie samemu a nie wyciągania łapy
    po czyjeś pieniądze i argumentowania tego: "bo teraz to samych handlowców
    potrzebują, a ja sie nie nadaje do sprzedawania i juz, wiec dajcie mi na
    chleb".

    vertret

  • 64. Data: 2004-10-05 10:29:23
    Od: Piotr Dulik <p...@p...fm>

    Użytkownik Stanislaw Chmielarz napisał:

    > Sa pewne branze uznawane za strategiczne dla gospodarki i te powinny
    > pozostac pod kontrola panstwowa tylko z kompetentnym zarzadem.

    Tyle że jeśli przedsiębiorstwo państwowe miałoby mieć _kompetentny_
    zarząd to praca w nim niczym nie rózniłaby się od pracy w koncernie czy
    firmie prywatnej. I podejrzewam że wtedy też sympatykom lewicy by się
    nie podobało ;-)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 65. Data: 2004-10-05 10:32:19
    Od: Piotr Dulik <p...@p...fm>

    Użytkownik Cam napisał:

    > I takie oto "rozumki" wykręcają nam
    > cywilizację w kierunku wielkiego "stadionu X-lecia".

    Nie jest to idealna cywilizacja - ale czy znasz lepsze rozwiązania?

    pozdrawiam
    Piotr