PracaGrupypl.praca.dyskusjeBojkot firmy jako pracodawcy tylko dla młodych › Re: Bojkot firmy jako pracodawcy tylko dla młodych
    From: "KarolS" <t...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bojkot firmy jako pracodawcy tylko dla młodych
    Date: Fri, 11 Jul 2003 14:52:43 +0200

    Załóżmy że mam własną firmę
    Załóżmy że mogę zatrudnić kogo zechcę
    Więc czy zatrudniam 20 czy 50 latka i dlaczego go zatrudniam to moja
    prywatna sprawa.
    I to by było na tyle
    A jak chcesz decydowac kogo się zatrudnia to załóż własna firmę.
    Nie sądzę żeby 50 latek potrafił pracowac lepiej od "żółtodziobów" tylko
    dlatego że jest 50 latkiem, co więcej bardzo młode żółtodzioby w wieku mniej
    więcej 18 lat o całe niebo lepiej znają się np. na komputerach od 50 latków
    których znam.
    Powody dla których wolą młodszych są następujące :
    - mniejsze wymagania finansowe
    - większa determinacja do pracy szczególnie pierwszej
    - mniejsze wymiary urlopów wypoczynkowych
    - większa znajomość języków obcych i nowoczesnych technologii.
    - brak rodziny, (większa dyspozycyjność)
    - możliwość kształtowania zachowania cech pracownika przydatnych w danej
    firmie bez potrzeby wykorzeniania wpojonych za PRL nawyków (kawka i herbatka
    co 5 minut).
    - większa sprawność intelektualna i fizyczna.
    - itp.
    Myślę że jest to jak najbardziej racjonalne uzasadnienie
    Nie ma to oczywiście zastosowania dla ludzi o wysokich kwalifikacjach którzy
    mają bogaty wachlarz doświadczeń.
    Ich zawsze zatrudnią.
    Pozdrawiam
    Stachu
    P.S. Bojkotuj takie firmy - ciekawe w co się ubierzesz i co bedziesz jadł.

    Użytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam taki pomysł. Ponieważ w naszym kraju pracę mogą znaleźć w zasadzie
    tylko
    > ludzie poniżej 30 - 25 lat życia (za to z 20 letnim doświadczeniem)
    proponuję