PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocie. Bezrobocie??

  • 1. Data: 2003-08-13 14:41:04
    Temat: Bezrobocie. Bezrobocie??
    Od: "Piotr vel Nygus" <n...@o...pl>

    Hello,
    Nie wiem, czy mnie jeszcze pamięta Szanowna Grupa :)
    Pozwolę sobie przypomnieć, że jakiś czas temu wywołałem niemałą burzę pisząc
    o tym, że z tym bezrobociem i całą jego otoczką to w tym naszym kraju chyba
    nie jest do końca tak źle.
    Choć temat został zamknięty - jak zwykle połowa mnie poparła, druga połowa
    zmieszała z błotem - pozwolę sobie podac kolejne 3 przykłady jak to z tym
    bezrobociem i bieda w Poslce jest:

    1/ Przełom liepec/sierpień. Polskie wybrzeże. Kwatery zarezerwowane na
    najbliższe 3 tygodnie. Nawet pensjonaty i hotele (po 60-120 zł/osobę) nie
    mają wolnych miejsc. Przecież, jak ktoś jest niepewny jutra to nie wybierze
    się na wakacje. Nie będzie jadł ryby za 15 zł, lodów za 5 zł... itd.
    A właściciele prywatnych kwater tak jak byli aroganccy, tak są. Nic się w
    temacie obsługi turysty nie zmieniło.

    2/ Na ogłoszenie - "przyjmę na 3 dni do pracy w magazynie. płąca 5 zł netto
    / godzinę. legalnie" odpowiedziała 1 (słownie: JEDNA) osoba. Niestety nie
    pasowało jej poranne (5 rano) wstawanie...

    3/ Na ogłoszenie w necie (można sprawdzić, jedna z grup dyskusyjnych) o tym,
    że szukam chętnego do instalacji czaszy anteny satelitarnej nie zgłosił się
    NIKT. No, to akurat nie jest wykładnią. Nie każdy monter czyta usenet. Ale
    za to grupę pl.misc.telewizja śledzi wielu specjalistów z branży, dla
    których zainstalowanie a raczej poprawne skierowanie konwertera to kwestia
    paru minut. Najwyraźniej 50, czy 100 a moze 150 zł "drogą chodzi".

    Czy to grono bezrobotnych na tej grupie, której skąd inąd bardzo serdecznie
    współczuję, mogłoby się w tej sprawe tak samo jak ostatnio ochoczo
    wypowiedzieć. Bo ja już przestaję rozumieć znaczenie słowa "bezrobocie". A
    może to tylko taki "warsiawski" syndrom. Cyt."podobno ludziom w Warszawie za
    mniej jak 1200 zł nie chce się nawet scylić"...

    pzdr.
    Piotr

    PS: żeby było jasne - nie chcę rozpętywac kolejnej gorącej dyskusji. ja
    chcę... zrozumieć.

    --
    pzdr.
    Piotr "Nygus" 'merytorycznie niedojrzały do rozmów z Pawłem Mellerem'

  • 2. Data: 2003-08-13 14:51:26
    Temat: Re: Bezrobocie. Bezrobocie??
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-08-13 16:41:04 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Piotr vel Nygus* skreślił te oto słowa:

> [...]
    > mają wolnych miejsc. Przecież, jak ktoś jest niepewny jutra to nie wybierze
    > się na wakacje. Nie będzie jadł ryby za 15 zł, lodów za 5 zł... itd.

    No przeciez bezrobocie to 20 % a nie 100 %, wiec na takim przykładzie
    trudno wysnuwac wnioski takie jak Twoje.
    Ponadto o poprawie w gospodarce lepiej swiadczy poziom inwestycji niz
    poziom konsumpcji.

    > A właściciele prywatnych kwater tak jak byli aroganccy, tak są. Nic się w
    > temacie obsługi turysty nie zmieniło.

    Jutro ocenie :)

    > 2/ Na ogłoszenie - "przyjmę na 3 dni do pracy w magazynie. płąca 5 zł netto
    > / godzinę. legalnie" odpowiedziała 1 (słownie: JEDNA) osoba. Niestety nie
    > pasowało jej poranne (5 rano) wstawanie...

    Gdzie było zamieszczone ogłoszenie?

> [...]
    > NIKT. No, to akurat nie jest wykładnią. Nie każdy monter czyta usenet.

    No własnie.
    Wiadomo, ze ogloszenia w necie to najlepiej skierowane do branzy
    informatycznej zamieszczac.

> [...]
    > których zainstalowanie a raczej poprawne skierowanie konwertera to kwestia
    > paru minut. Najwyraźniej 50, czy 100 a moze 150 zł "drogą chodzi".

    Masz pewnosc, ze grupe czytaja specjalisci mieszkajacy w Twoim miescie?

    > PS: żeby było jasne - nie chcę rozpętywac kolejnej gorącej dyskusji. ja
    > chcę... zrozumieć.

    Poczytaj o wyuczonej bezradnosci.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154
    howuser&userid=39102

  • 3. Data: 2003-08-13 14:55:37
    Temat: Odp: Bezrobocie. Bezrobocie??
    Od: "Piotr vel Nygus" <n...@o...pl>

> [...]
    > trudno wysnuwac wnioski takie jak Twoje.
    > Ponadto o poprawie w gospodarce lepiej swiadczy poziom inwestycji niz

    tak, ale jeszcze NIGDY nie było takich problemów i takiego obłożenia. wiem,
    wiem... Euro... ;)

    > Jutro ocenie :)

    życzę szczęścia

    > Gdzie było zamieszczone ogłoszenie?

    GW

    > Ale
    >
    > Masz pewnosc, ze grupe czytaja specjalisci mieszkajacy w Twoim miescie?

    masz :))

    > Poczytaj o wyuczonej bezradnosci.

    :))

    Piotr

  • 4. Data: 2003-08-13 15:02:52
    Od: "-->exit<--" <j...@w...pl>

    Lia pod wpływem używek napisał/a co następuje:

    > Gdzie było zamieszczone ogłoszenie?

    a to takie wazne gdzie??? jest masa takich ogloszen gdzie nikt nie reaguje.

    > No własnie.
    > Wiadomo, ze ogloszenia w necie to najlepiej skierowane do branzy
    > informatycznej zamieszczac.

    Nic bardziej mylacego.Patrz pl.praca.oferowana

    > Masz pewnosc, ze grupe czytaja specjalisci mieszkajacy w Twoim
    > miescie?

    Nigdy nie ma pewnosci ale znajomi maja znajomych.

    > Poczytaj o wyuczonej bezradnosci.

    Wlasnie.Najlepiej siedziec w domu i marudzic jak to mu jest ciezko bo nie
    moze znalezc pracy.Praca jest i smiem powiedziec ,ze jest jej sporo ale tez
    w zaleznosci od doswiadczenia i branzy.
    exit

  • 5. Data: 2003-08-13 15:05:22
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-08-13 16:55:37 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Piotr vel Nygus* skreślił te oto słowa:

    > tak, ale jeszcze NIGDY nie było takich problemów i takiego obłożenia. wiem,
    > wiem... Euro... ;)

    A to nie wiem, pierwszy raz od 20 lat jade nad polskie morze :)

    > życzę szczęścia

    Dziekuje, ale kobitka przez telefon byla nader pomocna i mila :) Moze to
    kwestia tego, ze miejscowosc mało turystycznie znana, i nei ma dzikich
    tłumów :)

    > netto
    > nie

    > GW

    Hmmm, ja bym takiego ogłoszenia tam nie dała. GW czytają ludzie, którzy
    zazwyczaj szukaja stałej pracy. Twój target mozna spotkac pod pobliskim
    sklepem z piwkiem w ręce. Ewentualnie przeszłabym si edo Urzedu Pracy i tam
    złapała jakiegos pana vel osiłka (kogo tam potrzebujesz) i zaproponowała mu
    prace na 3 dni, by sobei chwilowo podreperował budżet.

    > masz :))

    No ok, nic wiecej w tym temacie nie napisze bo jest to zupelnie nieznana mi
    branza... nie wiem kim sa specjalisci i co tak naprawde robia :)

  • 6. Data: 2003-08-13 15:11:23
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-08-13 17:02:52 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *-->exit<--* skreślił te oto słowa:

    > a to takie wazne gdzie??? jest masa takich ogloszen gdzie nikt nie reaguje.

    Tak, wazne, bo jak szukam dyrektora finansowego to nie zamieszcze
    ogloszenia jako ogloszenia drobnego, bo kandydaci pewnei go nei
    przeczytaja.

    > Nic bardziej mylacego.Patrz pl.praca.oferowana

    No a potem sie narzeka, ze odzewu nie ma, jak sie sprzataczki w usenecie
    szuka :)

    > Wlasnie.Najlepiej siedziec w domu i marudzic jak to mu jest ciezko bo nie
    > moze znalezc pracy.Praca jest i smiem powiedziec ,ze jest jej sporo ale tez
    > w zaleznosci od doswiadczenia i branzy.

    No własnie w zaleznosci.

  • 7. Data: 2003-08-13 15:19:49
    Od: "-->exit<--" <j...@w...pl>

    Lia pod wpływem używek napisał/a co następuje:
    > Tak, wazne, bo jak szukam dyrektora finansowego to nie zamieszcze
    > ogloszenia jako ogloszenia drobnego, bo kandydaci pewnei go nei
    > przeczytaja.

    to co innego.Za powazne stanowisko na drobne ogloszenie,80% szuka przez head
    hunterow.

    > No a potem sie narzeka, ze odzewu nie ma, jak sie sprzataczki w
    > usenecie szuka :)

    Oj,nie badz taka zgryzliwa.Wiekszosc ogloszen jaka ukazuje sie w necie nia
    trafia do wydan ,,papierowych,,.

    > No własnie w zaleznosci.

    Pracuje od 6 lat w branzy IT/Telecom w sprzedazy.Jestem juz na wysokim
    stanowisku i na moje nieszczescie wyemigrowalem z gdanska do warszawy na 5
    dni w tygodniu ale jak pamietam kiedy zaczynalem kariere,pracowalem w FMCG i
    chodzilem na piechotke,tramwajem,pociagiem od firmy do firmy zbierajac
    zamowienia bez podstawy pensji bez zadnych swiadczen ale wazna byla praca
    za jakiekolwiek pieniadze.Nie wiem ale jakos sam sobie nie moglem spojrzec w
    oczy aby pomyslec nad pojsciem na zasilek.
    exit

  • 8. Data: 2003-08-13 15:19:56
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Co ty gadasz????
    Po cenie lodów określasz poziom ponad 3 mln ludzi (którzy często mają
    rodziny , czyli x3,5)?
    Co, potrzebujesz większych podatków, żeby odczuć bezrobocie?? A może
    zamknijmy morze, bo skoro bezrobotni nie mogą się bawić to niech nikt się
    nie bawi. A może sugerujesz , że to bezrobotnie jeżdzą i chulają na plaży, w
    końcu tyle ludzi...
    Proponuję ci napisać list do Millera z gratulacjami , a mimo wszystko
    głosować na Leppera.
    Jest tak wspaniale, pewnie będzie lepiej....
    Sławek

  • 9. Data: 2003-08-13 15:29:57
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-08-13 17:19:49 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *-->exit<--* skreślił te oto słowa:

    > to co innego.Za powazne stanowisko na drobne ogloszenie,80% szuka przez head
    > hunterow.

    No widisz, i w kazdym przypadku nalezy dostowac medium przekazu do targetu.
    Stad moje pytanie o to gdzie zamieszczono ogloszenie, bo nieforunnie
    dobrane medium moze byc przyczyna braku odzewu.

    > Oj,nie badz taka zgryzliwa.Wiekszosc ogloszen jaka ukazuje sie w necie nia
    > trafia do wydan ,,papierowych,,.

    To mniej wiecej taki sam problem jak opisany powyzej.
    Nie ma sensu wszystkigo wszedzie publikowac, wystarczy dobrze wybrac miejce
    publikacji ogloszenia.

> [...]
    > za jakiekolwiek pieniadze.Nie wiem ale jakos sam sobie nie moglem spojrzec w
    > oczy aby pomyslec nad pojsciem na zasilek.

    Wiesz, ja zaczelam pracowac w drugiej klasie liceum. Jak konczyłam studia
    majac 24 lata miałam 8 lat doswiadczenia zawodowego. I to nie przy
    sprzedazy lodów czy gazety na skrzyzowaniu. Tak mi sie fuksnęło w zyciu :)
    I teraz szczesliwie mam taka sytuacje, ze za nic nie poszlabym do pracy za
    800 zł brutto (sczzesliwie moge sobie na taki luksus wybrzydzania pozwolic)
    ani nie zatrudnilabym sie jako akwizytor ( bo wiem ze sie do tego
    kompletnie nie nadaje, szkoda mojego czasu, nerwów, i oszukiwania firmy, ze
    bede na tym stanowisku swietna).

    Sytuacja wygląda tak, ze wakaty są, tyle ze czasem warunki sa takie, ze
    mało kto sie zdecyduje. Jedni sie nie zdecydują, bo np bedac po studiach
    nie wierza, ze nic lepszego chwilowo moga nei dostac, inni sie nie
    zdecydują, bo wolą powalczyc o przetrwanie w szarej strefie.

    Nikogo do pracy nie zmusisz... i dobrze. Pracy trezba chciec, zeby ją potem
    szanowac :)

  • 10. Data: 2003-08-13 15:45:46
    Od: "-->exit<--" <j...@w...pl>

    Lia pod wpływem używek napisał/a co następuje:
    .

    > No widisz, i w kazdym przypadku nalezy dostowac medium przekazu do
    > targetu. Stad moje pytanie o to gdzie zamieszczono ogloszenie, bo
    > nieforunnie dobrane medium moze byc przyczyna braku odzewu.

    od targetu lepiej brzmi grupa docelowa - ale rozumiem ze czesto uzywasz tego
    slowa w pracy:-)

    > To mniej wiecej taki sam problem jak opisany powyzej.
    > Nie ma sensu wszystkigo wszedzie publikowac, wystarczy dobrze wybrac
    > miejce publikacji ogloszenia.

    to racja

> [...]
    > akwizytor ( bo wiem ze sie do tego kompletnie nie nadaje, szkoda
    > mojego czasu, nerwów, i oszukiwania firmy, ze bede na tym stanowisku

    ja tez juz w szkole sredniej pracowalem a pracujac studiowalem zaocznie:-))
    i teraz tez nie poszedl bym do pracy za 8000 brutto:-)))
    I jakos nigdy nie mialem problemow ze znalezieniem pracy..moze tez
    szczescie.

    > Nikogo do pracy nie zmusisz... i dobrze. Pracy trezba chciec, zeby ją
    > potem szanowac :)

    exit