PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aspekty pracy INFORMATYKA

  • 1. Data: 2006-05-11 08:29:35
    Temat: Aspekty pracy INFORMATYKA
    Od: "PrefiX" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Ukonczylem studia jako informatyk mam dwa fakultety znam dobrze 3 jezyki
    polski 4 na dodatek :)

    Praca woj slaskim w ktorym mieszkam jest uzaleniona min od polozenia
    geograficznego im blizej duzego miasta tym lepsze zarobki jednak ja nie mam
    tego szczescia i naleze do pokolenia 1500 brutto JAKO INFORMATYK

    osoby po zawodowce maja wiecej niz ja
    - po co konczyc studia skoro i tak zarabia sie mniej jak ten co po zawodowce
    w dodatku naklady na szkolnictwo to spory wydatek zycie w stresie ciagle
    egzaminy
    a tak biore lopate i ide kopac rowy mam wiecej jak ten co siedzi przed
    komputerem i kicham na wszystko.

    Dlaczego jestem informatykiem - BO TO KOCHAM ale zwiazany jestem z domem
    (jedynak) i nie moge wyjechac w swiat.

    Po mimo mojej wiedzy moze ktos mi powie jakie sa pozytywne i negatywne
    aspekty pracy informatyka ?

    Dzieki

  • 2. Data: 2006-05-11 08:35:06
    Temat: Re: Aspekty pracy INFORMATYKA
    Od: "m" <m...@N...gazeta.pl>

    PrefiX <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > egzaminy
    > a tak biore lopate i ide kopac rowy mam wiecej jak ten co siedzi przed

    jako informatyk zawsze mozesz zaczac kopac rowy... w druga strone to raczej
    nie dziala;)
    Innymi slowy, jako informatyk mozesz pracowac w branzy komputerowej i jako
    gosc od "idz/przynies/pozamiataj". Po zawodowce tylko jako gosc
    od "idz/przynies/pozamiataj".

    pozdrowka

  • 3. Data: 2006-05-11 08:53:38
    Od: tomek <t...@v...pl>

    PrefiX napisał(a):
> [...]
    > (jedynak) i nie moge wyjechac w swiat.
    >
    > Po mimo mojej wiedzy moze ktos mi powie jakie sa pozytywne i negatywne

    No jak jesteś taki dobry to o co chodzi z tym postem na pl.comp.lang.c??
    Jaki informatyk taka płaca.
    A poza tym ci co kopia rowy za lepszą kasę (pokarz mi ich ) mają marne
    szanse na jakiś awans a ty jak sie postarasz to bardzo szybko możesz
    dojść do konkretnej kasy.

  • 4. Data: 2006-05-11 09:06:06
    Od: "Szymon" <s...@p...onet.pl>

    Ja sie staram 8 lat i nic i tylko tyle osiągam, że poznaję nowe technologie,
    języki itp i co z tego jak nie mam pieniędzy z tego. Nie kazdy mieszka w
    mieście, a ten co mieszka nie wie jak jest gdzie indziej. Bo przejchać przez
    wiochę z Poznania do Wrocławia, a mieszkac tam to jest różnica.
    Ja mieszkam w średnim miasteczku w samym centrum, a TP nawet to nie potrafi
    mi neo założyć.
    Ale co tu dużo pisać "TP wspiera Polską reprezentację." Swój ze swoim
    trzyma.
    Ludzie bliżej nam do Etiopii niż do normalnych krajów nie ubliżając Etiopii
    oczywiście.

  • 5. Data: 2006-05-11 09:10:06
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Ukonczylem studia jako informatyk mam dwa fakultety znam dobrze 3 jezyki
    > polski 4 na dodatek :)

    To czemu nie poszukasz pracy w zagranicznej firmie, w ktorej wykorzystaja
    Twoje umiejetnosci ?

    > Praca woj slaskim w ktorym mieszkam jest uzaleniona min od polozenia
    > geograficznego im blizej duzego miasta tym lepsze zarobki jednak ja nie
    > mam tego szczescia i naleze do pokolenia 1500 brutto JAKO INFORMATYK

    Masz zakaz opuszczania swojego miejsca zamieszkania ?

> [...]
    > stresie ciagle egzaminy
    > a tak biore lopate i ide kopac rowy mam wiecej jak ten co siedzi przed

    No i hemoroidow miec nie bedziesz ;P

    > Dlaczego jestem informatykiem - BO TO KOCHAM ale zwiazany jestem z domem
    > (jedynak) i nie moge wyjechac w swiat.

    Sorry, ale rodzice Cie przywiazali na lancuchu ? Ile Ty masz lat ???
    Czlowieku mieszkaj gdzie Ci sie podoba, rodzicow przeciez mozesz odwiedzac
    co tydzien... Mysle,ze z czasem przyzwyczaisz ich do odwiedzania ich co 2
    tygodnie, miesiac, co swieta...

    > Po mimo mojej wiedzy moze ktos mi powie jakie sa pozytywne i negatywne
    > aspekty pracy informatyka ?

    Pozytywne - duze mozliwosci rozwoju zawodowego ale tylko pod warunkiem, ze
    masz jakas specjalizacje czyli jestes kims a nie informatykiem, ktory
    podlacza myszki pani Kasi jej kursorek sie zepsol. Negatywne - bardoz duza
    konkurencja na rynku tworzona przez niedouczonych studentow gotowych
    pracowac za grosze i robiacych tandete.
    Jarod

  • 6. Data: 2006-05-11 09:32:39
    Od: "Jacek Kochan" <j...@-...biz>

    Użytkownik "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > duza konkurencja na rynku tworzona przez niedouczonych studentow
    > gotowych pracowac za grosze i robiacych tandete.

    Przynajmniej mamy po kim naprawiac, to co spsuli :)

    --
    Jacolex

  • 7. Data: 2006-05-11 09:57:28
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    PrefiX <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Ukonczylem studia jako informatyk mam dwa fakultety znam dobrze 3
    > jezyki polski 4 na dodatek :)

    > Dlaczego jestem informatykiem - BO TO KOCHAM ale zwiazany jestem z
    > domem (jedynak) i nie moge wyjechac w swiat.

    Mamusia bedzie Ci tyleczek wycierala az do smierci? To co sie zalisz ze
    nie ma dobrej pracy. Dla ludzi niesamodzielnych nie ma niczego, z
    wyjatkiem tego co uda sie wyszarpac od rodziców.

    B.

  • 8. Data: 2006-05-11 09:57:30
    Od: "jacek533" <j...@i...pl>

> [...]
    > co tydzien... Mysle,ze z czasem przyzwyczaisz ich do odwiedzania ich co 2

    No właśnie, a ile Ty masz lat skoro zadajesz takie pytania? :-)
    Z rodzicami owszem, miło jest i zawsze pomogą (jak mają z czego).

    Ale jesli ktoś ma żonę i małe dzieci to myśli trochę inaczej.
    Decyzja o zmianie miejsca zamieszkania nie jest już taka łatwa do podjęcia.

  • 9. Data: 2006-05-11 10:33:20
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Uzytkownik "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> napisal w wiadomosci

    > Mamusia bedzie Ci tyleczek wycierala az do smierci? To co sie zalisz
    > ze nie ma dobrej pracy. Dla ludzi niesamodzielnych nie ma niczego, z
    > wyjatkiem tego co uda sie wyszarpac od rodziców.

    A moze ma rodzine na utrzymaniu - zona i dziecko? Tak ciezko jest to
    zrozumiec, albo pomyslec? A moze ma babcie, która kocha i musi jej
    pomagac, bo sama sobie nie daje rady? Wypowiadasz sie o czlowieku
    kompletnie nie wiedzac kim jest. A jak sie ma rodzine, jak jeden kolega
    zauwazyl, to co, jedziesz w swiat i zostawiasz rodzine? Przeprowadzasz
    sie? A moze jedno i drugie, bo musi byc jakis okres przejsciowy. Nie
    warto jechac gdziekolwiek indziej, jak sie ma rodzine i zarabiac np
    1000zl wiecej, bo to nic nie zmieni, nie wiem, czy wystarczy ten 1000zl
    na wynajecie jakiegos mieszkania i wyzywienie sie. A jeszcze trzeba
    odwiedzac rodzine i dojezdzac do pracy. Natomiast przy 2000zl wiecej, to
    warto juz pojechac, popracowac jakies 3 miesiace i sciagnac rodzine gdy
    widzi sie, ze bedzie dobrze.

    --
    bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
    Uwaga adres w naglówku jest antyspamowy !!!

  • 10. Data: 2006-05-11 19:05:34
    Od: g...@p...onet.pl

    > Witam
    >
    > Ukonczylem studia jako informatyk mam dwa fakultety znam dobrze 3 jezyki
    > polski 4 na dodatek :)

    well, a zatem:
    - znajomosc jezykow czy "znajomosc jezykow" - FCE? CAE? egz w Goethem?
    - "ukonczylem studia jako informatyk" czy cos konkretnego umiem i co? J2EE?
    DOT.NET? Solaris? HPUX? Oracle? MSSQL? Co konkretnego stworzylem/zrobilem?

    Przemysl sobie uczciwie w/w. Byc moze to odpowiedz na Twoj problem.

    --

    pozdrawiam,

    glos