PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na okres okreslony - bez możliwości wypowiedzenia

  • 1. Data: 2006-05-10 20:09:14
    Temat: Praca na okres okreslony - bez możliwości wypowiedzenia
    Od: "Novice Rider" <nie_mam@nie_podam.pl>

    Witam

    Mam pracę na okres nieokreslony "bez możliwości wypowiedzenia". Jakie będą
    konsekwencję wcześniejszego wypowiedzenia ?

    pzdr
    Novice Rider

  • 2. Data: 2006-05-10 20:19:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 May 2006 22:09:14 +0200, "Novice Rider" <nie_mam@nie_podam.pl>
    wklepał(-a):

    >Witam
    >

    >Mam pracę na okres nieokreslony "bez możliwości wypowiedzenia". Jakie będą
    >konsekwencję wcześniejszego wypowiedzenia ?

    Czyli nie możesz się zwolnić? Doprawdy ciekawe. To chyba jesteś niewolnikiem...

  • 3. Data: 2006-05-10 20:44:26
    Od: "Sebastian C." <a...@w...pl>

    > Mam pracę na okres nieokreslony "bez możliwości wypowiedzenia". Jakie będą
    > konsekwencję wcześniejszego wypowiedzenia ?

    Przy umowie na czas nieokreślony obowiązują zasady zawarte w Kodeksie Pracy.
    Jeśli podpisaleś umowe w której napisane jest iz nie przysluguje ci
    wypowiedzenie, jakkolwiek by to bylo ujęte, pracodawca lamie prawo, wiec
    umowa jest nieważna.

    Jeśli się mylę, zaraz mnie poprawią:)

    VX

  • 4. Data: 2006-05-10 21:08:41
    Od: "Jayin" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Sebastian C." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Z tego co wiem, to w przypadku umowy na czas określony, aby można było
    zastosować okres wypowiedzenia i "zerwać"umowę - musi być w umowie o pracę
    na czas określony wyraźnie zapisany taki punkt - o możliwości jej
    wypowiedzenia - wóczas w każdej chwili (z zastosowaniem obowiązkowego czasu
    wypowiedzenia) możetaką umowęwypowiedziećzarówno pracownik jak i pracodawca.
    Zaś w przypadku braku takiego zapisu - wypowiedzenie nie jest możliwe. Ani
    ze strony pracownika, ani ze strony pracodawcy.

    Możliwe jest natomiast zerwanie takiej umowy w każdej chwili, czyli po
    prostu nie przychodzisz do pracy "BO NIE":-) Niewolnictwa w Polsce jeszcze
    nie ma, więc nikt na siłę cię nie zawlecze z powrotem do roboty. Niestety
    wtedy trzeba sięliczyć z konsekwencjami prawnymi - czyli pewnie jakimiś
    grzywnami wynikającymi z zapisów dot. "porzucenia pracy" - czy coś
    podobnego. Dokładnie nie orientuję się jakie to sąkary/grzywny/odszkodowania
    dla pracodawcy, ale pewnie ktoś będzie tutaj bardziej zorientowany ;-)

    Możliwe jest też w przypadku braku zapisu o możliwosci wypowiedzenia (w
    umowie na czas określony) - rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.
    Wszystko wtedy zalezy od dobrej woli pracodawcy (lub pracownika).

    pozdr.

    J.

    --
    Joanna Bobrowska / Jayin
    *Yossarian zaklął i położył się spać. Rano wstał i znowu zachciało mu się

  • 5. Data: 2006-05-10 21:10:17
    Od: "Jayin" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Jayin" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sebastian C." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > będą konsekwencję wcześniejszego wypowiedzenia ?

    a.. tylko chwila, chwila...
    temat postu mnie zmyllił :-) bo w nim jest "na czas określony"... a w treści
    piszesz "na czas nieokreślony"...
    Dla jasności - moja odp.dotyczy "umowy na czas określony" :-)

    J.

  • 6. Data: 2006-05-10 21:48:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3thae$j87$1@atlantis.news.tpi.pl Novice Rider
    <nie_mam@nie_podam.pl> pisze:

    > Mam pracę na okres nieokreslony "bez możliwości wypowiedzenia". Jakie będą
    > konsekwencję wcześniejszego wypowiedzenia ?
    A jakie mają być? Masz umowę, która - jak mniemam zgodnie z prawem - nie
    dopuszcza możliwości wypowiedzenia. To co Ty, pracujesz a kodeksu pracy nie
    czytałeś? Nie umiesz, nie chce ci się czy co? Przecież tam wszystko jest
    jasno opisane.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-05-10 22:39:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 10 May 2006 22:09:14 +0200, "Novice Rider"
    <nie_mam@nie_podam.pl> zakodował:

    >Mam pracę na okres nieokreslony "bez możliwości wypowiedzenia".

    A w temacie jest "Praca na okres okreslony"

    Zdecyduj się - jaką masz umowę?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2006-05-11 00:28:38
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    > dopuszcza możliwości wypowiedzenia. To co Ty, pracujesz a kodeksu pracy nie
    > czytałeś? Nie umiesz, nie chce ci się czy co? Przecież tam wszystko jest
    > jasno opisane.

    Zejdź na ziemię, Jotte. Wyobraź sobie, że na świecie są ludzie,
    którzy - o zgrozo! - wchodzą do autobusu nie znając prawa przewozowego!
    ;) Albo najzwyczajniej w świecie bezczelnie robią zakupy w sklepie,
    mając w głębokim poważaniu kodeks cywilny! Nic na to nie poradzisz.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2006-05-11 08:46:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3u0ca$v6s$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Zejdź na ziemię, Jotte.
    Żłażę.

    O cholera! ale tu paskudnie! ;))

    Jotte

  • 10. Data: 2006-05-11 16:21:21
    Od: "Novice Rider" <nie_mam@nie_podam.pl>

    W artykule news:e3tkoi$1dr$1@news.onet.pl grupowicz Jayin napisał:

    Temat postu był poprawny, literówka była w treści. Chodzi o czas określony. Nota
    bene już niemal mija.
    Pytanie bardziej z ciekawości.

> [...]
    > pracodawca. Zaś w przypadku braku takiego zapisu - wypowiedzenie nie jest
    > możliwe. Ani ze strony pracownika, ani ze strony pracodawcy.

    Rozumiem, czyli pracodawca zamieścił tę informację dla porządku, zamiast
    domyślnie ten zapis ominąć, a wychodzi na to samo.

> [...]
    > podobnego. Dokładnie nie orientuję się jakie to
    > sąkary/grzywny/odszkodowania dla pracodawcy, ale pewnie ktoś będzie tutaj

    Jasne,
    chodziło mi bardziej czy w takim wypadku otrzymuje się świadectwo pracy z
    adnotacją.

    > Możliwe jest też w przypadku braku zapisu o możliwosci wypowiedzenia (w
    > umowie na czas określony) - rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.
    > Wszystko wtedy zalezy od dobrej woli pracodawcy (lub pracownika).

    Ok dzięki!

    Novice Rider