PracaGrupypl.praca.dyskusje › dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych

  • 1. Data: 2006-02-01 18:10:25
    Temat: dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    jestem pracownikiem zatrudnionym na 3/4 etatu na umowę o pracę, na czas
    nieokreślony.Mój tygodniowy czas pracy wynosi
    5dni*6h=30h/tydzień.(poniedziałek-piątek)
    W mojej umowie znajduje się pkt.zatytułowany -Dodatek za pracę w godzinach
    nadliczbowych.-"Dopuszczalna liczba godzin, której przekroczenie uprawnia,
    oprócz normalengo wynagrodzenia, do dodatku za pracę w godzinach
    nadliczbowych wynosi przeciętnie 38 godzin tygodniowo w okresie
    rozliczeniowym"Czy mam rozumieć,że jesli w tygodniu przepracowałem np.38h
    lub więcej to z tego tytułu należy mi się ww. dodatek???
    Dowiedziałem się dziś ciekawej jak dla mnie kwestii, że występują godziny
    nadliczbowe i dodoatkowe. Jak te godziny, które przepracowałem ponad
    ustalony jak dla mojej osoby wymiar pracy nazwać: dodatkowymi , czy
    nadliczbowymi?(drugie określenie jakie usłyszałem to nadgodziny nadliczbowe
    dodatkowe i nadgodziny pozaetatowe??)Czym one się róźnią od siebie i jaki
    może mieć wpływ ewentualnie na moje wynagrodzenie zastosowanie jednego lub
    drugiego wariantu ww.nadgodzin?
    Acha, zapmniałbym dodać jest też informacja dodatkowa o treści na podst.
    art.29 par.3 Kodeksu pracy informujemy o obowiązujacych warunkach pracy
    min.:
    1)dobowa norma czasu pracy-8h
    2)tygodniowa norma czasu pracy-przeciętnie 40h w 4-miesięcznym okresie
    rozliczeniowym.

    Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
    Pozdrawiam
    <M>

  • 2. Data: 2006-02-03 19:42:42
    Temat: Re: dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Czy mozna wiedzic do to za firma tak miesza z definicja "nadgodzin"?
    Pierwszy raz sie spotykam z takim podzialem nadgodzin.
    Zupelnie nie rozumiem o co chodzi.
    Jedyne mi mi przychodzi do glowy, to ze w zasadzie powinines pracowac
    tygodniowo do 30 godzin, jezeli przepracujesz 36 godzin, to te 6 godzin jest
    traktowanych jako godziny dodatkowe (jeszcze nie nadliczbowe).
    Nadliczbowe zaczna sie powyzej 38 godziny.
    Nie znajduje na chwile obecna innej interpreztacji tych pojec.

  • 3. Data: 2006-02-04 11:53:31
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    > Czy mozna wiedzic do to za firma tak miesza z definicja "nadgodzin"?

    Co do nazwy firmy to zachowam sobie to dla siebie bo różnie bywa w
    dzisiejszych czasach ;-)

    > Pierwszy raz sie spotykam z takim podzialem nadgodzin.
    Podobnie jak Ty też pierwszy raz się spotkałem z takim podziałem także
    wzbudziło to moje zainteresowanie.

> [...]
    jest
    > traktowanych jako godziny dodatkowe (jeszcze nie nadliczbowe).
    > Nadliczbowe zaczna sie powyzej 38 godziny.
    Tu się z Tobą zgodzę, że godziny nadliczbowe zaczynają się po przepracowaniu
    38h (tylko jest zawarte stwierdzenie,że "Dopuszczalna liczba godzin, której
    przekroczenie uprawnia,oprócz normalengo wynagrodzenia, do dodatku za pracę
    w godzinach nadliczbowych wynosi przeciętnie 38 godzin tygodniowo w okresie
    rozliczeniowym" Czy to by oznaczało,że jeśli przepracuje np. w jednym
    tygodniu 40h to ten dodatek powinien być mi przydzielony, bo z tego wynika
    że pracuję 30h normalnie+8h jako godziny dodatkowe i kolejne 2 h jako
    nadliczbowe?(czy dobrze to rozumiem?)
    Wg. KP. okres rozliczeniowy jest 4 miesięczny, co też jest zawarte w mojej
    umowie dot. warunków zatrudnienia. Nie wiem jak to się ma do siebie -
    przeciętnie38 godzin tygodniowo w okresie rozliczeniowym???