PracaGrupypl.praca.dyskusje › niedotrzymanie warunkow umowy

  • 1. Data: 2006-02-01 14:01:45
    Temat: niedotrzymanie warunkow umowy
    Od: "Agnieszka" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam nastepujacy problem. Pracodawca od 3 miesiecy wyplaca mi pensje
    pomniejszona o 400 zł brutto. Cala sytuacje oczywiscie zglosilam w kadrach
    ( 2 miesiace temu) i kazano mi czekac. Pracodawca jednak nie dotrzymal
    warunkow umowy. Czy z tego tytulu nalezy mi sie jakies odszkodowanie (w
    umowie mam napisane ze wszelkie zmiany umowy wymagaja formy pisemnej).
    Powinnam napisac tym razem pismo o niedotrzymaniu warunkow umowy i
    natychmiastowe wyjasnienie sprawy. Powiem szczerze ze staralam sie wyjasnic
    sprawe bardzo grzecznie bez zadnych pism o niedotzrymaniach warunkow umowy i
    odszkodowaniach. Moja cierpliwosc sie jednak skonczyla. Bardzo prosze
    podpowiedziec mi co w takim pismie powinno sie znalezc.
    Moze jest jakis paragraf w kodeksie pracy na ten temat? Bardzo prosze o
    pomoc.
    Z gory serdecznie dziekuje za odpowiedzi

    Agnieszka

  • 2. Data: 2006-02-01 16:00:41
    Temat: Re: niedotrzymanie warunkow umowy
    Od: " behemot" <b...@g...pl>

    priv: b...@g...pl

    Miałem kiedyś podobne "przejścia" - pracowałem w Akademii Szybkiej Nauki
    Tadeusza Buzarewicza (www.akn.pl) - pracownicy byli tam zwyczajnie okradani
    przez właściciela: "zachęcani" do kupowania usług firmy, a niektorzy wręcz
    musieli podpisywać że odebrali całe wynagrodzenie, a w rzeczywistości było im
    potrącane procentowo od kwoty/ilości godzin...tak działa mafia.

    Na szczęście przez wakacjami zakończyłem współpracę z tym Panem - kiedyś ktoś
    mu się do tyłka dobierze...

    a na marginesie - rozumiem że ci, ktorzy pracują w takich firmach i mają takie
    przejścia nie będa obecnie podawać takich informacji z obawy o utratę pracy.
    Ale jeżeli pracowaliście kiedyś u kogoś ewidentnie nieuczciwego i w razie
    czego moglibyście to udowodnić, to nie bójcie się publicznie (np na tym forum)
    o tym mówić z podawanie, nazwy firmy włącznie. Inaczej oni będą zawsze
    bezkarni...i x innych osób da się nabrać na dobry PR firmy...

  • 3. Data: 2006-02-01 22:13:23
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "Agnieszka" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy z tego tytulu nalezy mi sie jakies odszkodowanie (w umowie mam
    > napisane ze wszelkie zmiany umowy wymagaja formy pisemnej).

    KP, dział 13, rozdzial I:
    Art. 282.

    § 1. Kto, wbrew obowiązkowi:

    1) nie wypłaca w ustalonym terminie wynagrodzenia za pracę lub innego
    świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego
    świadczenia członkowi rodziny pracownika, wysokość tego wynagrodzenia lub
    świadczenia bezpodstawnie obniża albo dokonuje bezpodstawnych potrąceń,

    2) nie udziela przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego lub
    bezpodstawnie obniża wymiar tego urlopu,

    3) nie wydaje pracownikowi świadectwa pracy,

    podlega karze grzywny.

    .b

  • 4. Data: 2006-02-02 09:16:47
    Od: "Agnieszka" <r...@p...onet.pl>