PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa na pol roku i okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2004-09-02 12:28:29
    Temat: Umowa na pol roku i okres wypowiedzenia
    Od: "Maciek" <i...@w...pl>

    Witam,
    3 miesiące temu moja żona podpisała ze szpitalem umowę o pracy na pogotowiu
    na 3 miesiące. Teraz podpisała umowę do końca roku.
    Żona zapytała się ile wynosi okres wypowiedzenia - kadrowa w szpitalu
    powiedziała mojej żonie wogóle nie może wypowiedzieć tej umowy! :)
    Moje pytanie jest czy kadrowa może mieć rację? Wydaje mi się że to bzdura
    ale jak można takie rzeczy opowiadać? Może ja o czymś nie wiem :)
    Chcemy za około miesiąc zrezygnować z tej pracy (pensja starcza mniej więcej
    na dojazdy).

    Maciek

  • 2. Data: 2004-09-02 12:43:36
    Temat: Re: Umowa na pol roku i okres wypowiedzenia
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciek" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moje pytanie jest czy kadrowa może mieć rację? Wydaje mi się że to bzdura
    > ale jak można takie rzeczy opowiadać? Może ja o czymś nie wiem :)

    Tyle mowi kodeks:

    Art. 33. [Wypowiedzenie umowy zawartej na czas określony] Przy zawieraniu
    umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą
    przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej umowy za
    dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Art. 331. [Okres wypowiedzenia] Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej
    na czas określony w okolicznościach, o których mowa w art. 25 § 1 zdanie
    drugie, wynosi 3 dni robocze.

    Art. 25. [Rodzaje umów] § 1. Umowę o pracę zawiera się na czas nie
    określony, na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy. Jeżeli
    zachodzi konieczność zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej
    nieobecności w pracy, pracodawca może w tym celu zatrudnić innego pracownika
    na podstawie umowy o pracę na czas określony, obejmujący czas tej
    nieobecności.

    m.

  • 3. Data: 2004-09-02 13:20:31
    Od: "Maciek" <i...@w...pl>

    Ja te artykuły rozumiem tak że okres wypowiedzenia mojej zony wynosi 3 dni.
    Chyba ze w umowie jest napisane ze 2 tygodnie.
    I nie ma raczej innej możliwości?

    Maciek

  • 4. Data: 2004-09-02 13:23:42
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    > Ja te artykuły rozumiem tak że okres wypowiedzenia mojej zony wynosi 3
    dni.
    > Chyba ze w umowie jest napisane ze 2 tygodnie.
    > I nie ma raczej innej możliwości?

    IMO w ogole w twoim przypaku nie ma okresu wypowiedzenia.
    Art.25§1 zdanie drugie dot. szczegolnego przypadku po ktory Twoja zona nie
    podpada.

    m.

  • 5. Data: 2004-09-02 13:24:53
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 15:20:31 +0200, Maciek <i...@w...pl> napisał:

    > Ja te artykuły rozumiem tak że okres wypowiedzenia mojej zony wynosi 3
    > dni.
    > Chyba ze w umowie jest napisane ze 2 tygodnie.

    Nie masz racji, zona nie pracuje na zastepstwie - tego dotyczu termin
    3-dniowy.
    Pracuje do wygasniecia umowy.

> [...]
    pracownika
    na podstawie umowy o pracę na czas określony, obejmujący czas tej

    Jesli zaklad pracy nie placi w terminie, mozna wypowiedziec z dnai na
    dzien z winy pracodawcy

  • 6. Data: 2004-09-02 13:36:40
    Od: "Maciek" <i...@w...pl>

    > Pracuje do wygasniecia umowy.
    >
    > Jesli zaklad pracy nie placi w terminie, mozna wypowiedziec z dnai na
    > dzien z winy pracodawcy

    No to ładnie ...
    Zakład płaci w terminie. Nie można wypowiedzieć umowy? Niesamowite ...
    Czyli kadrowa miała rację.
    Mimo wszytsko dzięki za informacjie - szkoda ze nie zapytałem przed
    podpisaniem umowy
    :(((
    Maciek

  • 7. Data: 2004-09-02 13:37:09
    Od: "Marta Nowakowicz" <r...@g...pl>

    Generalnie umowy o pracę na czas określony wogole nie można wypowiedzieć!!!
    Istnieją wyjątki: jeżeli umowa jest zawarta na czas dłuższy niż 6 miesięcy
    ORAZ strony umieściły w treści samej umowy że zgodnie z art. 33 Kp. może ona
    być rozwiązana przez każdą ze stron za dwutygodniowym wypowiedzeniem (i nie
    ma konieczności podawania jego przyczyny).

    Jeżeli natomiast pracodawca zawiera z pracownikiem umowę na czas określony
    przykładowo na 5 lat i nie napisze o możliwosci wypowiedzenia(art. 33 Kp); to
    jedynym sposobem na zwolnienie pracownika jest - albo porozumienie stron (na
    które pracownik może się nie zgodzić) albo zwolnienie dyscyplinarne z bardzo
    konkretnych i rzeczywistych powodów. Z drugiej strony pracownik też nie może
    wypowiedzieć takiej umowy, pozostaje mu porozumienie stron lub porzucenie
    pracy (co grozi z oczywistych przyczyn zwolnieniem dyscyplinarnym :) ).

    Z mojego punktu widzenia (jako pracownika) najkorzystniejsza jest umowa na
    czas określony z możliwością dwutygodniowego wypowiedzenia. Wiem, że jestem
    na tyle dobrym pracownikiem, że nie martwię się o stanowisko, z drugiej
    strony jeżeli znajdę ciekawszą pracę to w obecnej nie będą mogli mnie
    zatrzymać dłużej niż owe dwa tygodnie. Jak dotychczas od dwóch lat jest
    dobrze i oby tak było!
    Pozdrawiam
    Marta

  • 8. Data: 2004-09-02 13:38:26
    Od: "Marta Nowakowicz" <r...@g...pl>

    > Czyli kadrowa miała rację.

    Hmm, kadrowe mają bardzo często rację...

    Kadrowa - Marta

  • 9. Data: 2004-09-02 13:58:00
    Od: "Maciek" <i...@w...pl>

    Tak z jej punktu widzenia też taka jest najkorzystniejsza.
    Ale dla tego szpitala najlepsza jest taka w której pracownik nie może zbyt
    łatwo uciec :(
    Kurcze że wsześniej o tym nie wiedziałem - żona się załamie :(
    Gdzie mogę poczytać jakie są wszystkie konsekwencje zwolnienia
    dyscyplinarnego?
    Moja żona nie będzie w zimie dojeżdzać 50 km w jedną stronę na dyżury po 36
    godzin za 500 zł miesięcznie.

    No i dziękuję za informacje
    Maciek

  • 10. Data: 2004-09-02 14:01:26
    Od: "Marta " <r...@g...pl>

    Jeżeli żona porzuci pracę czyli przez parę dni po prostu nie przyjdzie, to
    zwolnią ją dyscyplinarnie. Konsekwencje? Cóż, taki zapis wygląda paskudnie na
    świadectwie pracy i cóż, nie robi dobrego wrażenia na kolejnym pracodawcy...
    A poza tym to nie znam innych konsekwencji...