PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skazany na outside?

  • 11. Data: 2005-03-02 09:06:17
    Temat: Re: Skazany na outside?
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Tue, 1 Mar 2005 18:35:06 +0100, Jerzy Nowak <t...@w...pl>
    napisał:

    > Gdybym musia/chcial kogos zatrudnic bylbys ostatnia osoba brana pod
    > uwage. Twoja
    > prezentacja to felieton o zadufanej w sobie, egocentrycznej osobie.
    > Przedstawiasz sie bardziej jako rcenzent niz potencjalny pracobiorca.

    Powtórze jeszcze raz: dokonałem poważnych modyfikacji ad usum usenetum ;).
    Jeżeli będę do kogoś wysyłał aplikację, to na pewno nie będzie TAK
    wyglądać. Będzie zwykłą garścią typowej ściemy o komunikatywnym angielskim
    i kreatywności.
    To NIE jest pl.praca.szukana.

    > PS. chat- to po polsku czat. Nie spedzales wiec czasu na chatach lecz na
    > czatach.

    Na czatach to się stoi w czasie napadu na bank. :>

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 12. Data: 2005-03-02 09:07:21
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2005 00:47:34 +0100, Jan Kowalski
    <J...@n...znasz.go> napisał:

    > Nie, bo zarówno CV jak i odpowiedzi udzielane Immonie są nudne i nie
    > udało mi się doczytać żadnej do końca. A czytam CV często i sporo...
    > Co do skuteczności CV -> pracodawcę interesuje jego "interes" a nie
    > Twój. Czyta aplikację pod kątem własnych "zainteresowań" a nie Twoich.
    > Twoje własne opinie na Twój własny temat nigdy go nie zaintersują.
    > Co do ... wzbudzania zainteresowania -> zasada przeboju: jeden mocny
    > motyw, łatwy i wpadający w ucho :-).

    Dziekuje za uwagi - wlasciwie nie ma z czym polemizowac :)

  • 13. Data: 2005-03-02 10:58:22
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > A tak z ciekawości: czy ktoś w ogóle czyta aplikacje nadesłane przez
    > petentów nie spełniających formalnych wymogów? Bo ja bym je wyrzucał
    > do kosza.
    Zależy od stanowiska, na jakie aplikujesz. Ja czytam, ale zaczynam
    zawsze od LM (nie dotyczy prostych lub specjalizowanych stanowisk
    technicznych). Jeśli mnie zainteresuje, zostawiam do przestudiowania
    CV. Jeśli LM jest bzdurny - do CV nie docieram wcale. Czasem ktoś jest
    dobry w tym, co robi - lepszy niż typowy "profil" dla danego
    stanowiska. Tylko muszę się o tym dowiedzieć. I na pewno nie w sposób:
    "jestem świetny i kreatywny". To mam zauważyć z treści, a nie z
    przechwałek. Jeśli faktycznie się znasz dobrze na tym, na co
    aplikujesz, sam będziesz wiedział, co napisać. Inaczej Ci się nie uda.

    > Sam nie wysyłam odpowiedzi na oferty zawireające słowa
    > "wyższe wykształcenie" - bo traktuję ogłoszeniodawcę serio.
    No i siebie. :).
    A jeśli np. wyczytasz - wyższe wykształcenie i gotowość do założenia
    działalności gospodarczej - nie musisz być taki akuratny ;).
    Sam mam do czynienia z firmą, dla jakiej szukam ludzi na takich
    warunkach (DG) i dobrze wiem, że po pierwszym okresie zawodów (bo
    wyższe nie znaczy trafione, DG nie daje automatycznie większego
    poświęcenia itd.) firma nie grymasi już tak bardzo...

  • 14. Data: 2005-03-02 10:59:24
    Od: "F.M.T" <f...@b...ble>

    "T.Omasz" <t...@f...pl> wrote in message
    > Jest[1] sobie bezrobotny facet, dla ułatwienia adres jego prezentacji na
    > jobpilot: http://tinyurl.com/5338q
    > Przy założeniu, że podane tam fakty są prawdziwe, co byście mu radzili?
    >
    > Pytanie jak w temacie, mam cichą nadzieję, że wzbudzi zainteresowanie co
    > najmniej takie, jak niedawny wątek "praca dla osób bez wykształcenia" :)

    Dziwi mnie ze przy takim poziomie inteligencji jaki opisales, i wszystkich
    tych dodatkowych superlatywach na swoj temat nie potrafisz znalezc pracy. Ja
    jestem elektronikiem, tylko z matura, pracuje w trzech firmach rownoczesnie
    (w jednej na stale, w dwoch jako konsultant) i miesiecznie dostaje wiecej
    wynagrodzenia niz 95% moich znajomych rocznie.

    Ale ja nie potrafie za to tylu fajnych rzeczy o sobie samym napisac.

    FMT

  • 15. Data: 2005-03-02 11:41:20
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2005 11:59:24 +0100, F.M.T <f...@b...ble> napisał:

    > Dziwi mnie ze przy takim poziomie inteligencji jaki opisales

    Inteligencja to zdecydowanie nie wszystko, czego do tzw. sukcesu potrzeba.

    (ciach)

    > Ale ja nie potrafie za to tylu fajnych rzeczy o sobie samym napisac.

    Mylisz się. Właśnie napisałeś. I _brzmi_ znacznie bardziej fajnie niż moje
    fajne rzeczy.

    Dlaczego jestem tu, gdzie jestem? Bo mi się nie chciało, bo trudne
    dzieciństwo cudownego dziecka w czasach komuny, gdy nie było absolutnie
    żadnych wyzwań i czego tomek się nie nauczył, tego T.Omasz nie umie itd.
    Oczywiście to nie jest tłumaczenie, ale jakaś-tam próba wyjaśnienia. O ile
    w ogóle sensowne jest dochodzenie do przyczyn "czemu ktoś jest taki a nie
    inny". Jałowe jest na pewno, a zwłaszcza tutaj. To nie pl.soc.dzieci ani
    pl.sci.psychologia. ;)

    Mówiąc ogólnie, obecnie wychodzę z założenia, że idealne zajęcie dla mnie
    to takie, w którym mógłbym wykorzystać swoje lekko zardzewiałe (przez 8
    lat biurestwa w firmie zdecydowanie przebijającej wszystko, co może
    wymyślić Scott Adams) talenty i wciąż narastającą wiedzę i umiejętności.

  • 16. Data: 2005-03-02 12:07:44
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > Na czatach to się stoi w czasie napadu na bank. :>

    Slyszales o homonimach? Poza tym fonetyka j.polskiego nie nakazuje czytac "ch"
    jak "cz", wrecz odwrotnie. W twoim zdaniu uzycie przymiotnika "internetowych"
    przed rzeczownikiem "czatach" zapobiegloby dwuznacznosci.
    t.

  • 17. Data: 2005-03-02 14:17:49
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 1 Mar 2005 15:21:19 +0100, Immona
    > <c...@W...zpds.com.pl> napisał:
    >
    > A tak z ciekawości: czy ktoś w ogóle czyta aplikacje nadesłane przez
    > petentów nie spełniających formalnych wymogów? Bo ja bym je wyrzucał do
    > kosza. Sam nie wysyłam odpowiedzi na oferty zawireające słowa "wyższe
    > wykształcenie" - bo traktuję ogłoszeniodawcę serio. Nawet, gdy

    To, czy sie czyta, zalezy od branzy i sytuacji. Np. w branzy reklamowej,
    gdzie kreatywnosc i talent nie zawsze ida w parze z kierunkowym
    wyksztalceniem, z reguly sie czyta najpierw LM/portfolio, ukonczone szkoly
    sa na drugim miejscu. Kojarze mechanika samochodowego, ktory chyba nawet
    matury nie ma, a pracuje na stanowisku, na ktore wymogiem formalnym jest
    zazwyczaj wyzsze humanistyczne. Ktos tu niedawno opisywal, jak banki wciaz
    zatrudniaja nowych i nowych ludzi na niektore stanowiska, bo czesc ludzi
    sobie nie radzi, a czesc szybko odchodzi z powodu zlej atmosfery. W takiej
    sytuacji wymagania tez sie w praktyce obniza.

    Obecnie, przy takim bezrobociu, jakie jest, czesc pracodawcow zawyza
    kwalifikacje, bo skoro moze miec za 1000 zl kogos z wyzszym na stanowisko,
    na ktore potrzebuje kogos ze srednim, to czemu nie - przeciez jak firma sie
    rozwinie i bedzie potrzebne stanowisko bardziej zaawansowane, bedzie kogo
    awansowac - osoba znana i znajaca firme jest "bezpieczniejsza" niz ta z
    rekrutacji. Ogolnie dobrze jest uzyc zdrowego rozsadku i ocenic, czy na
    oglaszane stanowisko i zakres obowiazkow wyzsze jest rzeczywiscie potrzebne.
    Np. na wiekszosc sekretarskich jest wymagane wyzsze, ale wystarczyloby do
    nich srednie. Za granica popelnilam ostatnio gafe pytajac sekretarke, co
    studiowala, bo przyzwyczailam sie w PL, ze sekretarki maja wyzsze :).

    Choc popieram traktowanie pracodawcow serio i wysylanie malej ilosci
    starannie przemyslanych CV, to w Twojej sytuacji i patrzac z perspektywy
    samej checi zdobycia pracy powinienes postepowac inaczej. Wysylac duzo
    aplikacji (zaryzykowanie i zainwestowanie w osobe bez formalnego
    wyksztalcenia na podstawie tego, ze sie komus spodoba osobowosc to kwestia
    indywidualnego podejscia rekrutera/szefa do zycia i procesu rekrutacji, a w
    tych z odpowiednia postawa mozna tu najlatwiej trafic stosujac prawo
    wielkich liczb). Nie traktowac smiertelnie serio wymagan, jesli stanowisko
    ich nie uzasadnia.

> [...]
    > po to by uzyskać wskazówki dotyczące problemu "czy, a jesli tak, to gdzie
    > takiego (dowolne wpisać) w ogóle chcieliby i umieli wykorzystać".
    > Niby jestem na 90% przekonany, że właściwą drogą da mnie jest praca -
    > hasłowo - ciecia dla zaspokojenia potrzeb z pierwszego poziomu Maslowa
    > plus jakaś działalnośc freelance typu felietonistyka - ale jednak te 10%
    > umysłu mi mówi, że - znów hasłowo - podpięcie się do systemu mogłoby mi
    > przynieść większą satysfakcję (w moim wieku czas myśleć o tzw.
    > ustatkowaniu się - bez cienia ironii piszę).

    Trudno, zeby ktokolwiek cos sensownego powiedzial, gdy nic nie powiedziales
    o konkretach dotyczacych wiedzy z poszczegolnych wymienionych w takiej
    ilosci branz. Nie wiadomo, jakie masz te konkretne umiejetnosci. Bez tego
    nie da sie wymyslic "gdzie by chcieli", czyli - gdzie bys mogl przynosic
    zyski.

    Co do tej pracy fizycznej - ja na zdrowy babski rozum bym powiedziala tak:
    szukanie pracy moze Ci zajac duzo czasu w Twojej sytuacji. Jedz najpierw na
    3-4 miesiace do UK lub gdzie indziej, gdzie sa wyzsze stawki niz w Polsce i
    latwo o taka prace. W UK jest wielki niedobor ludzi na stanowiska robotnicze
    potrafiacych sie komunikatywnie poslugiwac angielskim - znajdziesz zajecie
    bez problemu. Zyjac oszczednie przez taki czas mozna wrocic do Polski -
    wedlug relacji internetowych ludzi, ktorzy byli - z suma 6-12 tys. zl na
    czysto. Pozwali to ci przezyc troche czasu spokojnie szukajac pracy i nie
    czujac noza na gardle, a nawet robiac jakies bezplatne lub nisko platne
    praktyki lub kursy zawodowe. Chyba, ze masz oszczednosci. Bo bez
    praktyki/papierka zwiazanego z ktorakolwiek z Twoich umiejetnosci
    potrzebowalbys naprawde sporo szczescia, zeby ktos Ci uwierzyl na slowo w
    to, co o sobie mowisz. Kierunek, w jakim pojdzie ta praktyka/szkolenie
    trzeba wybrac bardzo starannie, kierujac sie zarowno identyfikacja swoich
    najmocniejszych stron, jak i sytuacja na rynku pracy.

    > Skoro jednak już zapytałaś... jako ciekawostka: byc może było błędem, że
    > wysyłając aplikację do Kompanii Piwowarskiej na stanowisko aparatowego
    > rozlewu piwa (praca czasowa, system trzyzmianowy, spełniałem wszystkie
    > oczekiwania, łącznie z wszystkimi atutami dodatkowymi) uzyłem formatu PDF,
    > wykazałem zbytni entuzjazm oraz sympatię do firmy (a naprawdę ją odczuwam)
    > i wygłupiłem się też gratulacjami z okazji objęcia pozycji lidera rynku
    > piwnego w PL. Ale list motywacyjny na stanowisko aparatowego rozlewu sam w
    > sobie jest czymś kuriozalnym :)

    Czemu? Dobry LM na takie stanowisko to "potrafie dokladnie i rzetelnie
    wykonywac dlugotrwale, monotonne prace". Odrzuca sie ludzi za ambitnych na
    pewne nieperspektywiczne stanowiska, bo taki czlowiek moze sie nudzic,
    zdekoncentrowac i spowodowac wypadek, byc niezadowolony i zle wplywac na
    morale innych i narazac na kolejna rekrutacje, bo bedzie intensywnie szukal
    innej pracy. Znam przypadek, gdzie na pewne stanowisko robi sie test oparty
    na tescie na inteligencje i odrzuca sie tych, ktorzy osiagneli wyniki...
    wyzsze od pewnej wartosci progowej. Poniewaz wszyscy sadza, ze trzeba wypasc
    jak najlepiej i staraja sie jak moga, odsiew za madrych jest skuteczny.
    Dodam, ze firma wcale nie nalezy do wykorzystujacych ludzi. Chce miec takich
    pracownikow, ktorzy beda zyciowo szczesliwi majac te prace, jaka ona im
    oferuje, a nie frustratow.

    > nie smiałbym prosić
    > osoby Twojego formatu o kontynuację dialogu, ale licze po cichu, że
    > jeszcze do tego wątku zajrzysz :)

    Wybacz bezposredniosc: wyglupiles sie w tym akapicie.

    I.

  • 18. Data: 2005-03-02 14:31:44
    Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl>

    T.Omasz:

    > Dziękuję za rzeczową (i bardzo pożądaną!) krytyke
    /ciach/

    Z mojego punktu widzenia, gdybym szukała kogoś (przyznam, że nie
    wchodziłam na podaną przez Ciebie stronę, obserwowałam jedynie wątek):
    nie nadajesz się do pracy "w grupie na warunkach równorzędnych", bo
    jesteś zbyt egocentryczny i indywidualny. Te cechy, same w sobie, nie są
    wadami, ale w odniesieniu do niektórych zawodów ograniczą potencjał
    kandydata do sprawdzenia się w tym miejscu pracy.

    Krytykę przyjmujesz spokojnie, nawet jeśli się nie zgadzasz, więc możesz
    (IMHO) być "podwładnym". Mogłabym sobie Ciebie wyobrazić na stanowisku
    podległym bezpośrednio pod jedną osobę, bez specjalnie rozbudowanej
    struktury pod Tobą. Coś w rodzaju np. doradcy zarządu/prezesa
    zarządu/dyr. ds. rozwoju. Nie mówię o małych firmach, od razu dodam.

    Inne propozycje: korektor tekstów, czy to oryginalnie polskich, czy
    tłumaczonych z innych języków (ale mam za mała próbkę, by oceniać, czy
    Twoj polski jest "wystarczająco doskonały" ;-) ). Felietonista, może
    dziennikarz ("zbieracz materiałów" - ale to troche zbyt rozmyta
    podległość służbowa i myslę, ze nie zaakceptowałbyś hasła: "tego tematu
    nie puścimy, bo to niewygodne"). Przedstawiciel zagranicznej firmy na
    Polske, ale nie w kierunku "ten, co zakłada firmie w skarbówce", a
    bardziej "ten, ktory doradza jak i co i gdzie". Branży celowo nie
    podaję, bo myslę, ze jest kilka, do których potrafiłbyś stosunkowo
    szybko się wpasować. Mógłbyś też sprawdzić się na stanowisku managera w
    fazach budowania firm (wg teorii, która twierdzi, że rozne osoby
    sprawdzaja się na tym stanowisku w roznych etapach istnienia firmy:
    start-up, rozwoj, trwanie, stagnacja, upadek).

    Chyba wiem, o co może Ci biegać, bo sama mam podobnie: wiele
    "dotkniętych" branz, sporo zainteresowań, szybkie dostosowanie do
    nowego, "znudzenie" tematami, w których dowiedziałam się tego, co
    chciałam... (tyle, ze skończyłam wszystkie zaczęte studia i kursy ;-)).
    Dlatego przez pare lat dobrze się czułam w konsultingu -
    kilku/nastomiesieczne projekty w róznych dziedzinach i branżach, z
    różnymi ludźmi i na różnych materiałach, czy projekty UE.

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Magda

  • 19. Data: 2005-03-02 17:24:26
    Temat: Odp: Skazany na outside?
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    ..........ciach[]
    Poprostu się zasiedziałeś w ostaniej (pierwszej) pracy a teraz to wylewasz z
    Siebie .
    Sa następujące rozwiązania :

    1. Jak wszyscy ładnie od poczatku napisz papiery
    2. Idź do poradni (zawodowej jak i równierz zdrowotnej)
    3.Zapisz się na uczelnie (prywatna zaocznie) i skoncz ja (bez tych całych
    filozofi)

    p.s.
    z całym szacunkiem lecz nie wygląda to dobrze

    rafal

  • 20. Data: 2005-03-02 17:53:16
    Temat: Re: Odp: Skazany na outside?
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2005 18:24:26 +0100, konto <k...@o...pl> napisał:

> [...]
    > filozofi)
    > p.s.
    > z całym szacunkiem lecz nie wygląda to dobrze

    Dzieci: Huraaaa!!!
    Dziewczynka: To jest wspaniała rada!
    Chłopiec: Pycha!
    Dziewczynka: Świetna rada Wujku. Bardzo dobra rada!

    ps.
    filozofię też studiowałem