PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzialalnosc i zatrudnienie

  • 1. Data: 2005-03-01 09:22:40
    Temat: dzialalnosc i zatrudnienie
    Od: "Forrest" <d...@p...wp.pl>

    Witam

    Prosze na mnie nie krzyczec, wiem ze pewnie temat powtarzal sie z 4mln razy
    :(

    Jak to jest, jestem zatrudniony w pelnym wymiarze godzin ale chce otworzyc
    swoja dzialalnosc gospodarcza. Czy musze poinformowac o tym pracodawce czy
    nie. Jezeli nie poinformuje to moge miec przez to jakies problemy?

    Pozdrawiam
    Forrest

  • 2. Data: 2005-03-01 09:38:02
    Temat: Re: dzialalnosc i zatrudnienie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Forrest wrote:

> [...]
    > otworzyc swoja dzialalnosc gospodarcza. Czy musze poinformowac o tym
    > pracodawce czy nie. Jezeli nie poinformuje to moge miec przez to

    Pierwsze i najważniejsze:
    Czy pełnisz funkcje kierownnicze, czy profil twojej działalności
    pokrywa się z działalnością pracodawcy, czy w umowie o pracę lub w
    regulaminie pracy masz zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej?
    Drugie:
    W jakiej formie masz zamiar płacić podatek dochodowy z diałalności?
    Jeśli zasady ogólne i rozlicznie wg skali to musisz powiadomić
    pracodawcę, że ma ci nie odliczać tzw "kwoty wolnej". Jeśli jesteś na
    karcie, ryczałcie lub na zasadach ogólnych i rozliczasz liniowo (19%),
    to nie musisz informować.

  • 3. Data: 2005-03-01 10:03:13
    Od: "Forrest" <d...@p...wp.pl>

> [...]
    > pokrywa się z działalnością pracodawcy, czy w umowie o pracę lub w
    > regulaminie pracy masz zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej?

    nie, nie pelnie funkcji kierowniczej, profil dzialalnosci w bardzo malym
    stopniu bedzie pokrywal sie z dzialalnoscia mojej firmy.
    ma to byc firma softwarowa, a moja firma ma 1 produkt, ktory jest caly czas
    rozwijany, i nie tworzy nic nowego ani nie ma zamiaru.
    na umowie nie mam wzmianki o dzialalnosci konkurencyjnej

    ma to byc ryczalt

    Pozdrawiam
    Forrest

  • 4. Data: 2005-03-01 10:55:07
    Od: "gromax" <gromax@NOSPA_M.interia.pl>

    i trzecie, sskoro jak sam stwierdzasz
    <cytat>
    wiem ze pewnie temat powtarzal sie z 4mln razy
    :(
    </cytat>
    to chyba równie dobrze wiesz jak to wykorzystać.... wujek gugle nigdy cię
    nie zawiedzie

    pzdr
    gromax