PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o zasilek chorobowy

  • 1. Data: 2005-02-28 21:25:16
    Temat: Pytanie o zasilek chorobowy
    Od: "n3lly" <w...@s...lezajsk.info>

    Witam grupowiczow
    W zwiazku z niedawna zmiana ustawy o swiadczeniach z ubezpieczenia
    spolecznego mam kilka zasadniczych pytan:

    1 case:
    Pracownik jest zatrudniony tymczasowo na umowe o prace w pelnym wymiarze na
    czas wykonania okreslonej pracy. Wypowiedzenie i zwolnienie nastepuje np.
    07.marca. 08 Marca pracownik (de facto były pracownik:) dostaje zwolnienie
    chorobowe. Jaka bedzie wysokosc jego swiadczenia tzn od jakiej podstawy
    zostanie naliczona? Czy od podstawy wynagrodzen i skladek za czas pracy czy
    tez od najnizszej krajowej? Czy jest jakas roznica miedzy zwolnieniem
    chorobowym udzielonym np. w ostatni dzien zatrudnienia a udzielonym juz po
    zwolnieniu?

    2case:
    Pracownik zatrudniony : 12.09.2003-27.02.2004 (5 miesiecy 15 dni)
    Zwolnienie chorobowe po ustaniu zatrudnienia : 27.02.2004-25.08.2004 (6
    miesiecy)
    Przerwa 1miesiac (nie rejestrowana w Urzedzie Pracy) 26.08.2004-27.09.2004
    Pracownik zatrudniony: 28.09.2004-31.03.2005

    Czy w/w pracownik bedzie korzystal z prawa do płatnego zasilku po ustaniu
    zatrudnienia tj. od 1.04.2005? Jesli tak to przez jaki okres bedzie on
    płatny..

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za zainteresowanie
    n3lly

  • 2. Data: 2005-03-01 04:03:48
    Temat: Re: Pytanie o zasilek chorobowy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    Czy nie za dużo kombinujesz? Dziś jest pierwszy marca, a Ty wiesz, że
    pracownik będzie spokojnie pracował do końca miesiąca i dopiero
    01.04.2005 r. rozchoruje się poważnie i długotrwale.
    Mieć zwolnienie lekarskie od ostatniego dnia zatrudnienia, a od
    pierwszego dnia po rozwiązaniu umowy o pracę, to są dwie różne
    "bajki". A może wejdź na stronę ZUS i się dowiesz wszystkiego.

    Odnośnie do zasiłku dla bezrobotnych, to ważną sprawą jest podstawa
    wymiaru składek ZUS, nie mniejsza niż minimalne wynagrodzenie. Wejdź
    na stronę jakiegoś urzędu pracy i się dowiesz, a najlepiej zadzwoń do
    UP i zostaniesz poinformowany, gdy opiszesz dokładnie historię
    bezrobotnego.

    wa

  • 3. Data: 2005-03-02 10:24:35
    Od: "n3lly" <w...@s...lezajsk.info>

    W 2 case nie chodzilo mi o zasilek chorobowy tylko o zasilek dla
    bezrobotnych :) Takze wcale nie sugerowalem ze praacownik sie rozchoruje od
    1.04 :]