PracaGrupypl.praca.dyskusje › swiadectwo pracy

  • 1. Data: 2005-02-28 18:10:17
    Temat: swiadectwo pracy
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    Moja szanowna firma w dziwny sposob zalatwia ta sprawe.. wyslali mi i
    kolezance wzorce swiadectw pracy do zatwierdzenia..
    no i tak . wzor tego swiadectwa dosc znacznie odbiega od tego
    zawartego np tu:
    http://www.ppr.pl/displaySection.do?_sectionPK=1883
    http://prawopracy.fr.pl/wzory_pism.php

    moze powiem o co chodzi..
    w swiadectwie mam:

    "3. Stosunek pracy rozwiązuje się z upływem czasu, na który była
    zawarta, Art. 30 § 1 pkt 4 KP
    4. W okresie zatrudnienia w/w:
    1) wykorzystywał(a) urlop wypoczynkowy w wymiarze: wykorzystano
    1 dzień, ekwiwalent za 3 dni
    (liczba dni urlopu wypoczynk., przysługującego na podst K.p.
    wykorzyst. w r. kalen. w którym ustaje stosunek pracy)"

    zatem jak widac pracodawca zupelnie wycial z wzorca podpunkty 3 b i c
    i w znaczny sposob zmieniony zostal takze pkt 4

    co wiecej.. zle zostal policzony urlop z tego co sie orientuje.. bo:

    umowa od 6 grudnia 2004 do 28 lutego 2005, wykorzystany urlop : 1
    dzien w grudniu 2004.. w roku 2005 ani jednego dnia urlopu

    czy ktos zatem moglby mi pomoc i udzielic informacji co dokladnie
    powinno byc wpisane w tym punkcie??

    no i co z tym ekwiwalentem.. w zadnym wzorcu czegos takiego nie
    widzialam... (pracodawca stwierdzil ze to nalezny mi zwrot za
    niewykorzystany urlop)

    no i jeszcze jedna kwestia.. w wersji podsunietej przez pracodawce mam
    niby podpisac 2 egzemplarze... i wyslac je do podpisu szefowi ktory
    urzeduje w innym miescie..
    co ciekawe na zadnym wzorcu ktore ogladalam nie ma czegos takiego jak
    podpis pracownika odbierajacego swiadectwo pracy..

    bede bardzo wdzieczna za pomoc ;)

    pozdrawiam

    CanoE
    _____________________________________
    Time is on my side

  • 2. Data: 2005-03-01 13:44:40
    Temat: Re: swiadectwo pracy
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 28 Feb 2005 19:10:17 +0100, na pl.praca.dyskusje, CanoE napisał(a):

    > "3. Stosunek pracy rozwiązuje się z upływem czasu, na który była
    > zawarta, Art. 30 § 1 pkt 4 KP

    Bardziej "po polsku" powinno być umowa o pracę, a nie stosunek pracy-
    reszta OK.

    > 1) wykorzystywał(a) urlop wypoczynkowy w wymiarze: wykorzystano
    > 1 dzień, ekwiwalent za 3 dni

    > co wiecej.. zle zostal policzony urlop z tego co sie orientuje.. bo:
    tu rzeczywiście coś nie gra z wyliczeniami, /wymiar 20 dni jak sądzę i
    nie wykorzystałaś prędzej tego urlopu/ to za grudzień masz 2 dni urlopu.
    Skoro jeden wykorzystałaś to za drugi powinnaś dostać ekwiwalent, ale bez
    wpisywania tego do świadectwa wydanego w 2005roku. W świadectwie powinno
    być napisane, że wykorzystał 4 dni urlopu /3,33 zaokrąglono w górę/
    ewentualnie można dodać, że to ekwiwalent, ale ta informacja dla następnego
    pracodawcy jest bez znaczenia, więc niepotrzebna.

    > co ciekawe na zadnym wzorcu ktore ogladalam nie ma czegos takiego jak
    > podpis pracownika odbierajacego swiadectwo pracy..

    Przypomnij sobie czy gdzie kolwiek , kiedy kolwiek, kto kolwiek wydał ci
    jakiś *ważny* dokument bez pokwitowania?
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2005-03-01 18:41:28
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

> [...]
    >ewentualnie można dodać, że to ekwiwalent, ale ta informacja dla następnego
    >pracodawcy jest bez znaczenia, więc niepotrzebna.

    ostatecznie wpisali mi tak:
    wykorzystano 1 dzień za 2004, ekwiwalent 1 dzien za 2004, ekwiwalent 4
    dni za 2005..

    (troszke mnie dziwi to uwzgledenienie 2004 bo na moje oko nie trzeba..
    no ale tak "oni" ustalili .. no i niech im bedzie)

    pozdrawiam i dzieki za odpowiedz ;)

    CanoE
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)