eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjezasady prowadzenia szkoleń › Re: zasady prowadzenia szkole
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zasady prowadzenia szkole
    Date: Thu, 21 Jun 2007 12:04:24 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 31
    Message-ID: <f5dif5$2kd$1@inews.gazeta.pl>
    References: <1...@c...googlegroups.com>
    <f5c9v8$6ue$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@k...googlegroups.com>
    <f5dfj2$gqe$1@inews.gazeta.pl> <f5dg9j$l25$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ccq119.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1182420261 2701 83.30.140.119 (21 Jun 2007 10:04:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Jun 2007 10:04:21 +0000 (UTC)
    X-User: sobczyk.webdesign
    In-Reply-To: <f5dg9j$l25$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.12 (Windows/20070509)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:208496
    [ ukryj nagłówki ]

    Immona napisał(a):
    > Mam wrazenie, ze z racji swojej branzy definiujesz szkolenie jako
    > szkolenie "miekkie", psychologiczne. Jesli chodzi o przekazywanie
    > twardej wiedzy, np. nauczenie grupy poslugiwania sie Excelem, to poza
    > wiedza z zakresu szkolenia potrzebna jest tylko dobra komunikacja (ktora
    > mozna miec wycwiczona gdzie indziej) i dopasowanie tempa (czyli empatia
    > - ktora tez mozna miec dzieki pozaszkoleniowym doswiadczeniom.)
    To dotyczy także szkoleń twardych. Klasyczny błąd trenerski szkoleń
    twardych polega na tym, że trener prowadzi zajęcia ex cathedra, silnie
    utrzymując się w pozycji lidera formalnego. Narzucony odgórnie autorytet
    knebluje uczestników i powoduje, że trener dostaje od grupy minimum
    informacji zwrotnej o atrakcyjności zajęć, adekwatności do potrzeb i
    emocjach. Tym samym dostaje najmniej agresji wyrażanej wprost. Wydaje mu
    się zatem, że robi wartościowe zajęcia, przekazując atrakcyjną wiedzę.
    Ba, uczestnicy często dziękują na koniec za dobre szkolenie (analiza
    transakcyjna: relacja rodzic - dziecko przystosowane). Dopiero w
    podziemiu (poza salą szkoleniową) uczestnicy w swoim gronie mówią, że
    nic się nie nauczyli, że trener nudził, że zajęcia do dupy, że nigdy
    więcej. Czyli zero korzyści dla grupy i totalna nieświadomość trenera.
    Dlatego uważam, że każdy trener, nawet umiejętności twardych, powinien
    mieć świadomość czym jest proces, jak działa i jak się wyraża opór w
    grupie.

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie
    A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1