PracaGrupypl.praca.dyskusjeogloszenie o prace › Re: ogloszenie o prace
  • Data: 2005-04-08 10:39:45
    Temat: Re: ogloszenie o prace
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-04-08 11:39, Użytkownik irek napisał:

    > U znajomego w firmie każda osoba jest jako stażysta na początku -
    > miesiąc max dwa. I albo się sprawdza albo do widzenia. Niestety często
    > to drugie - zgadnij dlaczego? A powiem Ci w tajemnicy, że te co się
    > sprawdzają nie narzekają strasznie na pensje...
    > Więc i ja się nie dziwię że tylko tyle osób się zgłasza bo niestety
    > nie chcę się ludziom porządnie pracować..

    W normalnej firmie zamiast "stażysty" za marne grosze przyjmuje się
    pracownika na okres próbny. Pojęcie stażysty odnosi się do osoby bez
    doświadczenia, zaraz po studiach. Przecież to jest jasne, że nikt z
    jakimkolwiek doświadczeniem (nawet absolwent z doświadczeniem zdobytym
    podczas studiów) nie odpowie na takie ogłoszenie.
    Dodatkowo, jedyne co mi się nasuwa na myśl, gdy widzę w ogłoszeniu, że
    potrzebują stażystę, że jest tam wyzysk i duża rotacja pracowników
    (skończy się staż i zatrudnią kolejnego stażystę za grosze).

    Przecież inaczej wyglądałoby ogłoszenie: zatrudnimy pracownika na
    stanowisko xxx. Wymagamy [...]. Nie wymagane doświadczenia. Po okresie
    próbnym umowa o pracę na czas nieokreślony.
    Gwarantuję, że na takie ogłoszenie odpowiedziałoby 300 osób.

    --
    Witiia