PracaGrupypl.praca.dyskusjeogłoszenia › Re: ogłoszenia
  • Data: 2010-05-11 09:22:02
    Temat: Re: ogłoszenia
    Od: "jcm" <j...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yakhub" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:164fb6ba-4b03-4d42-9ac8-4c3516644216@r11g2000yq
    a.googlegroups.com...
    > Takim testem można sprawdzić, czy kandydat w ogóle wie cokolwiek o
    > programowaniu w czymkolwiek. Bardzo pożyteczny odsiew.

    Zgoda, pod warunkiem, że test dotyczy problemu, który możesz rozwiązać znanym
    Tobie językiem programowania, którego znajomość zadeklarowałeś w cv/lm.

    > Zaraz po studiach zostałem zatrudniony w pewnej firmie, jako taki
    > informatyk od wszystkiego. Na początku rozmowy miałem "test" - z PHP i

    Tzw. informatyk zakładowy, choćby nawet mał jedynie parzyć kawę, powinien znać
    podstawy programowania. Ale dlaczego właśnie PHP?
    Nie mam nic przeciwko php, ale to nie najlepszy język do takich testów.

    > SQL. Część dotycząca PHP składała się z 1 pytania:
    > "Co się zrobi następujący program:
    > $a = 1;
    > $b = 2;
    > $c = $a + $b;
    > echo $c;"

    No właśnie, co zrobi? :-)
    Ktoś znający C, Java, VB, Delphi może mieć problem.
    Nie znam PHP, ale domyślam się, że coś wyświetli, ale co?
    Zależy jak potraktuje zmienne: jako liczby, czy ciągi znaków.
    Będę strzelał: pokaże liczbę 3.
    Ale może jednak złoży "1" z "2" i pokaże "12" ?
    I tutaj można się rozłożyć, nie znając php, ale inne jęz. programowania.

    Dlatego nie polecam PHP do takich testów.

    > Część o SQL też składała się z 1 pytania, o podobnym stopniu
    > trudności. Podobno te 2 testy pozwoliły odsiać "na dzień dobry" ponad
    > 1/3 kandydatów...

    A co z pozostałymi 2/3?

    Odsialiśmy przynajmniej tych, którzy nie znają php, choć być może potrafią
    programować...

    j.