PracaGrupypl.praca.dyskusjeogłoszenia › Re: ogłoszenia
  • Data: 2010-05-11 08:10:37
    Temat: Re: ogłoszenia
    Od: Yakhub <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Kwi, 09:41, "yamma" <y...@w...pl> wrote:
    > Znajomemu z kolei udało się
    > nawet otrzymać zaproszenie na rozmowę, gdzie przeszedł test. Dostał kartkę i
    > długopis i musiał tam napisać jakiś program. No przecież to jakiś cyrk, bez
    > komputera, dokumentacji i Internetu? Co oni chcieli sprawdzić tym testem?

    Takim testem można sprawdzić, czy kandydat w ogóle wie cokolwiek o
    programowaniu w czymkolwiek. Bardzo pożyteczny odsiew.

    Zaraz po studiach zostałem zatrudniony w pewnej firmie, jako taki
    informatyk od wszystkiego. Na początku rozmowy miałem "test" - z PHP i
    SQL. Część dotycząca PHP składała się z 1 pytania:
    "Co się zrobi następujący program:
    $a = 1;
    $b = 2;
    echo $c;"

    Część o SQL też składała się z 1 pytania, o podobnym stopniu
    trudności. Podobno te 2 testy pozwoliły odsiać "na dzień dobry" ponad
    1/3 kandydatów...

    --
    Yakhub