PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii › Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    From: "Jackare" <...@s...de.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Date: Mon, 17 Aug 2009 10:27:46 +0200

    > No to po co wsiadles na chlopaka? Jesli mu nie wystarcza 5500 to jest to
    > jego
    > sprawa. Nie miej do niego pretensji. Ja wyjechalem mimo, ze zarabialem
    > wiecej,
    > ale tez uznalem, ze takie zarobki nie zapewnia mi zycia na poziomie, ktory
    > sobie
    > zalozylem. Dlatego go rozumiem.

    Zgadzam się z tobą. Wg mnie należy podjąć wszelkie działania, aby osiągnąć
    założony poziom życia i dochodów a nie dostosowywyać poziom życia do
    aktualnie posiadanych środków, bo to prowadzi do frustracji i depresji.
    Życie ponad stan mobilizuje do tego by osiągac więcej, chciażby dlatego, że
    podejmuje się duże zobowiązania, ale to poziom na jakim się żyje (chćby był
    to tylko poziom konsumpcji) jest jednym z wyznaczników szczęścia. Zgadzam
    się że 5,5 tys nie są to jakies kosmiczne pieniadze jezeli ktos ma potrzeby
    wieksze niz przecietne i zgodne z tradycyjnym modelem zycia w Polsce.
    Wystarczy ze ktos chciałby codzienne zjesc obiad w restauracji (nie stołówce
    ani dotowanym przez miasto barze mlecznym), ubierac sie w tzw markowe
    rzeczy, kupic w miesiacu kilka plyt, miec (chociazby w kredycie) nowy
    samochod, mieszkac w przyzwoitych warunkach w ladnej okolicy itd.
    Chce wyjeżdżać bo uważa że tam będzie mu się lepiej żyło- niech jedzie póki
    jeszcze tutaj nie stał się niewolnikiem kredytu, hipoteki, układów
    rodzinnych i pracy bez perspektyw na dwóch etatach....
    Nie jest też tak jak mówicie, że potrzeby bez końca rosną pojawiają się nowe
    itd. Mam kilku znajomych dla których pieniądze w skali potrzeb normalnego
    człowieka nie są absolutnie żadnym ograniczeniem czy czymś z czym trzeba
    byłoby się liczyć. Żaden z nich nie żyje w tej chwili ponad potrzeby na
    które go stać i nie wydaje bez końca na nowe gadżety. Pracują (tzn prowadzą
    własne przedsiębiortswa), mieszkają w mieście w mieszkaniach (bo tak
    wygodniej godzić to z pracą), nie spędzają życia na beztrosce i
    niekończących się podróżach choć każdy z nich ma źródła dochodu które na
    zasadzie "samograja" spokojnie by to umozliwiały. Żyją jak ludzie aktywni
    chcący ciągle jeszcze coś zrobić a ni jak rentierzy.
    --
    Jackare