PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy to jest legalne? › Re: czy to jest legalne?
  • Data: 2003-10-29 12:32:58
    Temat: Re: czy to jest legalne?
    Od: "Krzysztof" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dodam, ze w niemczech standardem jest, ze duze centra handlowe
    > zamykane sa w soboty o godz 16 !!! i nie ma przebacz.
    > Wszystko polega na odpowiednim zorganizowaniu sobie czasu - co
    > Niemcom jakos sie udalo - i krotszy tydzien pracy nie ma tu wiele
    > do rzeczy. Prawde napisal Hraba - nasz narodowy nawyk wynika
    > z lenistwa, nic wiecej.
    W zwykły dzień (poza jednym, zdaje się) też są otwarte do 18. Pracowałem rok
    w Niemczech i wiem, że jest to wyjątkowo niewygodne. Niemcy też tak uważają,
    poza związkami zawodowymi pracowników supermarketów, które sobie wywalczyły
    takie przywileje. Tak więc jest to wygodne tylko dla nich, kosztem całej
    reszty. Sklepy mają być otwarte wtedy, kiedy klienci chcą w nich kupować, i
    tyle.

    Nawiasem mówiąc, mam rodzinę w małej wsi koło rosyjskiej granicy, niedaleko
    Siemiatycz. Prowadzą oni we własnym domu niewielki sklep spożywczy, jedyny w
    tej wsi. Obsługują klientów o każdej porze, nawet jeśli ktoś przyjdzie o 6
    rano w niedzielę po pół kilo soli. I jakoś nie uważają się za pokrzywdzonych
    z tego powodu.

    Uważam też, że jeśli sklepy są otwarte dłużej, to sprzedaż rośnie. Po prostu
    większa dostępność towarów ułatwia klientom kupowanie.

    > Niemcy na zakupy ruszaja w sobote rano - wtedy zapelniaja
    > sie centra handlowe i male rynki. Wtedy supermarkety dzialaja jak nalezy,
    > 100 % kas obsadzonych a nie tak jak u nas, czynna co druga.

    I korki na wszystkich drogach dojazdowych.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof