PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy to jest legalne? › Re: czy to jest legalne?
  • Data: 2003-10-29 14:40:32
    Temat: Re: czy to jest legalne?
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (..ciach...)
    > Nawiasem mówiąc, mam rodzinę w małej wsi koło rosyjskiej granicy,
    niedaleko
    > Siemiatycz. Prowadzą oni we własnym domu niewielki sklep spożywczy, jedyny
    > tej wsi. Obsługują klientów o każdej porze, nawet jeśli ktoś przyjdzie o 6
    > rano w niedzielę po pół kilo soli. I jakoś nie uważają się za
    pokrzywdzonych
    > z tego powodu.

    Moj śp. Tata też prowadził taki sklep na podkrakowskiej wsi, i wierz mi, że
    to coś zupełnie innego niż praca w supermarkecie.
    Przede wszystkim w niedziele czy w południe (kiedy najmniejszy ruch) nie
    stał cały czas za ladą tylko siedział sobie spokojnie w domu. Jak koś
    dzwonil to wyglądał to szedł do sklepu (trwało to raptem 1 - 2 minuty) lub
    posyłał któreś z dzieci.
    Oczywiście jestem przeciwniem regulowania godzin otwrcia skłepów ustawami,
    ale denerwuje mnie gadanie, że tak ma być bo jest wygodnie a niezadowoleni
    są tylko lenie lub relikty komunizmu.
    To według mnie problem szacunku dla innych i elementarnej empatii. Sam się
    wkurzam jak przez parę tygodni z rzędu ledwo pojawiam sie w domu, więc nie
    jest sztuką domyślić się, że tak samo reaguje kasjerka - tym bardziej, że
    zarabia jakieś marne grosze.
    Pewnie zaraz ktos nawie mnie lewakiem, oszołomem albo tym podobnym ale na
    prawdę uważam, że warto przejmowaćsie innymi - tym bardziej, że niedzielne
    rodzinne zakupy to raczej rodzaj celebry i "nowej świeckiej tradycji" niż
    rzeczywistej potrzeby.

    Jeszcze słowko a'propo "nowej tradycji". i wątku "jak pracować zPpolakami"
    Dzisiaj dostałem zaproszenie na orgaznizowany przez centrale w piątek
    "Hallowenowy wieczór" - obecność w zasadzie obowiązkowa. Wszyscy zaszczyceni
    takim zaproszeniem, klną w żywy kamień, bo w sobote rano zamiast jechać na
    groby rodziny będziemy wracać z jakiejś imprezy z "robieniem lampionów z
    dyni" i "konkursem monstrualnych tańców" ........
    Pozdrowienia
    Paweł