PracaGrupypl.praca.dyskusjeStosunki z byłym pracodawcą › Re: Stosunki z byłym pracodawcą
  • Data: 2010-07-26 15:45:44
    Temat: Re: Stosunki z byłym pracodawcą
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i2k9gn$1eb4$1@news.mm.pl jcm <j...@1...pl> pisze:

    > No dobrze, panowe, ale ja nadal czegoś nie rozumiem.
    Sorry, ale nie łącz mnie z tym łachem, bardzo proszę. Nie widzisz, że mu
    nawet nie odpowiadam?

    > Zakres moich obowiązków zawiera zapis o przeszkoleniu nowego pracownika.
    > To może być zarówno każdy nowy pracownik wymagający takiego szkolenia
    > wstępnego, jak i następca z mojego działu. Minął okres wypowiedzenia,
    > umowa wygasła.
    Wygasła???

    > Nie ma następcy. Po miesiącu dzwoni (były już) szef i
    > prosi abym przyjechał do jego firmy i przeszkolił nowo zatrudnioną
    > osobę na moje stanowisko. Bo jeśli tak, to może on i dopiero po roku (po
    > kilku latach) kogoś nowego zatrudnić, i wezwać mnie do przeszkolenia, a
    > tym samym dopełnienia obowiązku!
    Zaraz, zaraz. Raz piszesz, że prosi, a raz, że wzywa.

    > Po mojemu to się kupy nie trzyma.
    Sprawa jest prosta. Obowiązki pracownicze obligują cię w czasie istnienia
    stosunku pracy. Po jego rozwiązaniu (bądź wygaśnięciu - to nie to samo!) nie
    jesteś już pracownikiem.
    Ale mogłeś pewnych obowiązków nie dopełnić w czasie gdy pracownikiem byłeś.
    Wówczas pracodawca może zgodnie z KP dochodzić roszczeń w okresie 3 lat (ty
    także).
    W opisanej przez ciebie sytuacji nie miałeś kogo przeszkolić w czasie, gdy
    obowiązywał stosunek pracy, nie nastąpiło więc niedopełnienie obowiązków
    pracowniczych.
    Były pracodawca może oczywiście poprosić cię o przeszkolenie teraz nowego
    pracownika. Podaj mu cenę i może się dogadacie. Albo odmów jak nie chcesz.

    --
    Jotte