PracaGrupypl.praca.dyskusje[dlugie] Rozterki prawie magistra: praca na uczelni vs. praca w korporacji (IT) › Re: Rozterki prawie magistra: praca na uczelni vs. praca w korporacji (IT)
  • Data: 2007-07-30 21:48:33
    Temat: Re: Rozterki prawie magistra: praca na uczelni vs. praca w korporacji (IT)
    Od: Damianos <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > Do tej pory (uczelnia,zlecenia,dyplom) zajmowalem sie w zasadzie
    > obowiazkami wyszczegolnionymi w A i B, no i niestety, teraz musze cos
    > wybrac:/.
    Z pewno ci sobie na to zapracowa e - ale mimo wszystko ciesz si e
    masz wybór :)

    > Jasne jest, ze obie sciezki kariery maja swoje plusy i minusy, ale
    > mozliwe, ze nie postrzegam wszystkich aspektow obu rozwiazan. Jezeli
    > mozecie dodac jakies + lub -, bardzo prosze.
    >

    > Zaznacze od razu, ze raczej nie wiazalbym swojej przyszlosci z uczelnia
    > w sensie nauczania, wykladow itp. Najbardziej interesuje mnie:
    > 1) atrakcyjnosc/innowacyjnosc realizowanych projektow -> A
    > 2) zarobki -> B
    > 3) dosyc pewne miejsce pracy w przyszlosci -> B (??)
    > 4) mozliwosci rozwoju -> A i B
    Nie wiem jaka uczelnia ale dla znajomych którzy zostali na uczelni po
    pó roku to by a ju
    pora ka (wcale nie chodzi o kas , wiedzieli, e nie b dzie super pod
    tym wzgl dem). Jeden kolega mia obiecan wietlan przysz o ,
    sko czy o si na tym e by a du a nerwówka ale jest teraz
    jako adiunkt jest na etacie - baaardzo spokojna praca ale _ma o_
    rozwojowa.

    W zasadzie kryterium, ktore napawia mnie najwiekszymi watpliwosciami
    > jest punkt 3. Od 2 lat obserwuje rynek polski i troche mniej rynek
    > brytyjski. Z tego co zauwazylem to w polsce jest zapotrzebowanie glownie
    > na programistow inzynierow czy tez "klepaczy kodu".
    Zgadzam si z tob - g ównie klepacze kodu ale my l e powli si to
    zmienia/b dzie zmienia .

    Dlatego zastanawiam
    > sie czy waskie wyspecjalizowanie sie w DSP nie zmusi mnie w przyszlosci
    > do wyjazdu za granice, gdzie rynek przedstawia sie "troche" inaczej.
    > Jeszcze nie zauwazylem w polskim ogloszeniu informacji o pozadanym dr
    > przed nazwiskiem, gdzie w UK troche ich widzialem.
    My l e specjalizacja to dobra droga szczególnie je eli chodzi o
    specjalizacje jakiego w skiego tematu. Zawsze to lepiej zna j zyk
    programowania, algorytmike i ca y ten warsztat _plus_ zagadnienie DSP.

    > Moze za pare lat sie zmieni? Gdzies przeczytalem, iz w Polsce, w koncu,
    > stwarzane sa coraz lepsze warunki dla dzialalnosci badawczo-rozwojowej.
    > Faktycznie cos sie zmienia?

    Pracuj w jednym z takich centrów, nie robi si u nas jeszcze super
    hiper zaawanowanych projektów ale jak spojrz w przesz o to my l e
    powoli powoli idzie ku lepszemu.

    > A moze za pare lat samemu cos rozkrecic lub zaczac wspolpracowac z
    > zachodem? BTW czy pracujac na uczelni i rozwiazujac jakies ciekawe
    > zagadnienie, mozna pozniej to zmaterializowac? W innej postaci niz na
    > uczelni, np. kod Matlab -> biblioteka w C/C++.
    A to ju zale y od tego jakie b dziesz mia uk ady u siebie bo z tego
    co kojarze normalnie
    to co wydumasz jest w asno ci danej uczelni.

    > Bede wdzieczny za wszelkie sugestie i opinie oraz przemyslenia
    > wynikajace z wlasnych doswiadczen:).
    > Mam tylko nadzieje, ze ktos przeczyta tak dlugi tekst:).

    A mo e po czy jedno z drugim?
    Wyjazd na uczelnie do Irlandii lub Anglii specjalizacja na miejscu
    (pewnie ca a literatura do tego DSP i tak jest po angielsku wiec nie
    ma bata j zyk musisz zna ) i pó niejsze poszukiwania pracy w Polsce
    lub na Wyspach?

    Po zako czeniu studiów nie by em w tak komfortowej sytuacji jak ty
    teraz - jednak z tego co widz po sobie jak równie po znajomych
    którzy zostali na uczelni to moim skromnym zdaniem jenak lepiej/
    atwiej/szybciej rozwija si w korporacji (nie koniecznie w polskim
    odziale korporacji).