PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
  • Data: 2003-05-13 23:44:08
    Temat: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek Wilczek napisał:

    > Tylko wzrost gospodarczy jest w stanie zapewnic miejsca pracy, trzeba tylko
    > zapewnic mechanizmy aby 1% wzrostu przekladal sie na znaczne zwiekszenie
    > zatrudnienia, a nie tylko zwiekszenie produkcji. Niestety reformy ktore
    > mialy takie mechanizmy uruchamiac zostaly zaniechane w polowie lat 90 :(
    >
    > Cale szczescie ze mlodzi ludzie sie ucza co spowoduje ze w przyszlosci,
    > wieksza czesc PKB beda stanowic uslugi, ktore absorbuja duze ilosci pracy,
    > niestety sektor produkcyjny tak latwo sie nie daje i mamy bezrobocie...

    Wybacz, ale mam wrażenie, że nie zauważyłeś, że czasy manufaktur
    bezpowrotnie minęły. Teraz wystarczy maszyna za kilka mln dolarów i
    jeden człowiek - w produkcji przemysłowej czasy proporcjonalnego wzrostu
    zatrudnienia wraz ze wzrostem PKB chyba już nie wrócą [no chyba, że
    jakiś hamerykański bombowiec zgubi w atmosferze bombę wodorową i ją
    detonuje, wtedy wszelką elektronikę szlag trafi ;)].

    Trochę OT - dzisiaj przypomniało mi się ekonomiczne pojęcie krańcowych
    kosztów [nie będę szukał teraz McKenziego, żeby sprawdzić czy prawidłowo
    zastosowałem pojęcie]. MZ dopóki nie powstanie odpowiednia liczba MSP,
    dopóty Duże Przedsiębiorstwa będą kręciły się wokół swojego ogona,
    produkowały coraz więcej, ponosiły coraz większe koszty i redukowały
    zatrudnienie w fałszywym mniemaniu, że w ten sposób coraz większa
    produkcja nie będzie im przynosiła coraz większych [nieproporcjonalnych
    do wzrostu] kosztów. Tych co wymyślili Fuzje [he he - fuzja prawie nigdy
    nie prowadzi do monopolu, przeważnie w długim okresie kończy się
    powrotem do stanu początkowego przy niewspółmiernie wysokich kosztach]
    bym wysłał na stryczek - NIENAWIDZĘ FIRM DORADCZYCH [przepraszam, ale
    musiałem ;)].

    Flyer