PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdealny pracodawca/pracownik - wzór › Re: Odp: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
  • Data: 2003-07-26 01:35:28
    Temat: Re: Odp: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> writes:

    > Zapominasz, że Ninka pracowała wcześniej w Polsce. I to zap.......a, z tego
    > co wiem. Myślę, że ona zdaje sobie sprawę z tego jak to tutaj wygląda ale

    dokladnie ;)
    to w Polsce nauczylam sie ciezko pracowac i nie oczekiwac, ze ktos mi
    cos da.
    Bez takiego podejscia w USA niewiele sie zdziala i to (m. in.) dlatego
    wielu Polakow wraca stamtad rozczarowanych i klnie na caly swiat.
    Bo oczekuja, ze skoro tam tak dobrze, to manna z nieba leci, o nic nie
    trzeba sie starac a pracodawcy urzadzaja lapanki na pracownikow na
    ulicach ;)

    przesadzam, rzecz jasna, ale ta roznica w mentalnosci jest uderzajaca.
    Przecietny Polak sie DOMAGA bo mu sie NALEZY, w najgorszym razie bezie
    czekal, a przecietny Amerykanin
    wie, ze jak sam sobie nie zrobi, nie znajdzie i nie zarobi, to gowno
    bedzie mial.

    > weź pod uwagę, że stres tam również jest duży, bo pracę tracisz beż żadnych
    > osłon socjalnych, bez kodeksu pracy (bo go nie ma).

    otoz to.
    tutaj w ogole przecietne ludki wiecej oszczedzaja z tego powodu i
    nauczeni sa odkladac pieniadze do banku a nie przeznaczac wszystko na
    konsumpcje.

    rachunki budzetu domowego robi sie zupelnie inaczej.

    nie twierdze, ze to genialne, lepsze a wszyscy inni sa glupi,
    nie. kazdy medal ma dwie strony i ma wady oraz zalety. ale nie da sie
    ukryc ze Amerykanow podejscie do pracy, zycia i biznesu procentuje
    lepsza sytuacja w ich kraju.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net