PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdealny pracodawca/pracownik - wzór › Re: Odp: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
  • Data: 2003-07-26 02:59:34
    Temat: Re: Odp: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    news:m2ispqulnq.fsf@pierdol.ninka.net...
> [...]
    Amerykanina,

    > mozesz mnie skierowac do jakichs badan na ten temat? bo prawde mowiac
    > tematem sie interesuje, ale nie obilo mi sie o oczy.

    Niestety, nie pamiętam źródła. Bodajże był to Economist i to co rzucało się
    w oczy to,że Amerykanie pracują 15% - 20% więcej niż Europejczycy.

    > a tu juz twoja niewiedza.
    > ani dochod panstw EU nie jest taki sam jak usa, ani ich tempo rozwoju
    > nie jest takie samo.

    USA dochód: 33 900 USD.
    Szwecja 20 700 USD.
    Niemcy 23 000 USD.
    Holandia ok 23 000 USD.

    Są różnice. Tylko, że w Europie poniżej minimum socjalnego nie żyje 15%
    społeczeństwa. W Europie skandal taki jak z Enronem i jego funduszem
    emerytalnym nie byłby możliwy. W Stanach jest. Po drugie: Europa startowała
    po II w.ś ze zdecydowanie niższego poziomu. To nie były spalone, drewniane
    miasta, jak w przypadku wojny secesyjnej.Poza tym są wygrani na rewolucji
    technologicznej, która zaczeła się na przełomie lat 70/80 a którą USA
    potrafiło sensownie wykorzystać.
    Dodatkowo musisz pamiętać, że tu jest Europa. Bogactwo nie jest uznawane za
    coś złego czy nagannego. Ale żaden rząd europejski nie dopuści do powstania
    15-20% obszarów biedy, które będą wylęgarnią różnych nazistowskich lub
    lewackich ruchów.
    Inną sprawą jest fakt, że jeszcze w latach 70-tych, mimo bardziej
    konserwatywnego podejścia do gospodarki USA, gospodarka USA uważana była za
    mało konkurencyjną i borykała się z dużym bezrobociem.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki