PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdealny pracodawca/pracownik - wzór › Re: Odp: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
  • Data: 2003-07-30 16:48:21
    Temat: Re: Odp: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości
    news:bg14mh$gv5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    [...]
    Dla mnie EOT. Ty jesteś idealistycznie nastawionym konserwatystą sądzącym,
    że wszyscy ludzie są mądrzy, inteligentni i kierują się w życiu logiką. Ja
    jestem realistycznie nastawionym liberałem, wiedzącym że: ludzie nie są
    mądrzy (nie szukają wiedzy, która jest im niepotrzebna), ich inteligencja
    oscyluje wokół średniej (zazwyczaj jest niższa) a w życiu kierują się
    bodźcami wysyłanymi przez otoczenie.Ty zakładasz, że takie rozwiązania jak
    niskie podatki, liberalny rynek pracy muszą przynieść korzyści. Ja, że te
    rozwiązania mogą, lecz nie muszą, a na rozwój gospodarczy (zwłaszcza teraz,
    gdy decyduje technologia) duży wpływ ma wiedza, optymizm, umiejętność
    odkrywania nowych rozwiązań. Ja nie sądzę, że przeciętny Polak, czytający
    0,25 książki rocznie (wliczając w to podręczniki i poradniki), należący w z
    prawododobieństem równym 0,5 lub 0,75 do grupy wtórnych analfabetów, jest w
    stanie wymyślić bardziej interesujący biznes niż buda z hot-dogami przy
    drodze lub zrozumieć, że nie warto trzymać pracownika w pracy dłużej niż 9
    godzin.
    Wniosek: kiepsko widzę przyszłość tego kraju. Bez względu na to czy rządzić
    będą konserwatyści czy socjaliści.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki