PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie ma pracy?!? Praca jest!!! › Re: Odp: Nie ma pracy?!? Praca jest!!!
  • Data: 2003-10-15 12:27:04
    Temat: Re: Odp: Nie ma pracy?!? Praca jest!!!
    Od: "m...@t...pl" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2003-10-15 14:18, Użytkownik Tomala napisał:

    > Rolnicy nie lepsi!!!

    > Dlaczego oni sie dziwia ze naprodukowali i nikt tego nie chce kupic
    > Jeszcze wymagaja od nas pieniedzy na doplaty i skupy interwencyjne
    > Czy jak ja naprodukuje jakiegos produktu i nie sprzedam to panstwo kupi ode
    > mnie caly zapas z magazynu??
    > jak tak zabieram sie za produkcje

    Tu akurat problem jest bardziej zlozony. Chodzi o globalne doplaty do
    rolnictwa: Jezeli rolnik produkowalby mniej to automatycznie musialby
    uzyskac wyzsza cene za jednostke produktu a tym samym zywnosc by
    podrozala, a tym samym importerzy sprowadzaliby tansza z panstw, w
    ktorych doplaca sie do produkcji i eksportu zywnosci. Zeby to przerwac
    musialby byc globalny zakaz doplat i urynkowienie rolnictwa a to chyba
    jest niemozliwe poniewaz wystapilby gwaltowny skok cen zywnosci i trudne
    do opisania i przewidzenia zachwianie rynku nie tylko rolnego. Musialoby
    to byc powiazane z jednoczesnym obnizeniem podatkow, proporcjonalnym do
    wzrostu cen zywnosci i to na calym Świecie a to juz chyba jest utopia... :-)

    --
    Pozdrawiam,
    mckwacz(na)tlen.pl