PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie ma pracy?!? Praca jest!!! › Re: Odp: Nie ma pracy?!? Praca jest!!!
  • Data: 2003-10-15 12:49:21
    Temat: Re: Odp: Nie ma pracy?!? Praca jest!!!
    Od: "m...@t...pl" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2003-10-15 14:33, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > No to na poczatek nech placa ci, ktorzy maja kase. A takich jest kilkaset
    > tysiecy wsrod placacych KRUS. Nie spotkales sie nigdy z takimi ludzmi?

    A znam takich, a jakze posiadja wlasne firmy, pracuja na kontakt w
    firmie np informatyczej a placa krus bo pochodza ze wsi i im rodzice
    gospodarke przepisali a sami zyja z renty rolniczej. Pole lezy odlogiem,
    goscie zarabiaja kupe kasy, zus-u nie placa a zamiast tego III filar.
    Tym gosciom rowniez powodzilo sie dawniej np na studiach: ja studiowalem
    na przelomie lat 80/90 (wtedy jeszcze byly kartki na mieso). Studenci ze
    wsi wykazywali jakies smiesznie male dochody obliczane od ilosci pola
    czy jakos, dochody na osobe mieli tak niskie ze normalnie to chyba bys
    jednego dnia nie przezyl za te pieniadze (oczywiscie byla to fikcja tak
    jak teraz KRUS), wiec goscie brali stypenium socjalne w wysokosci prawie
    calej podstawy naliczania - a byly to duze pieniadze. W akademiku
    stdentow pochodzenia rolniczego dalo sie poznac po dobrych ciuchach i
    imprezach jakie robili z alkoholem z Pewex-u. Na wyzywienie praktycznie
    nie wydawali bo przywozili sobie walowke z domu (to juz im sie nie
    wliczalo do naliczania stypendium). Potem za czasow Balcerowicza gdy
    urealniono sposoby obliczania dochodow dzieci rolnikow oraz stypendia
    socjalne gwaltownie zmalaly to wlasnie ci goscie najwiecej narzekali na
    ciezkie czasy i na Balcerowicza - stad chyba m.in. sie wzielo /credo/
    Samoobrony: "Balcerowicz *musi* odejsc".

    --
    Pozdrawiam,
    mckwacz(na)tlen.pl