PracaGrupypl.praca.dyskusjeBEZPRAWNE sugestie co do WIEKU › Re: [OT]Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
  • Data: 2007-05-18 11:51:55
    Temat: Re: [OT]Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Immona napisał(a):

    > Jest, ale zeby to zobaczyc, trzeba wyjechac z Europy. Tez mi sie
    > wydawalo, ze roznice kulturowe miedzy krajami europejskimi sa znaczne,
    > dopoki nie zetknelam sie blisko z dwiema pozaeuropejskimi kulturami -
    > wtedy radykalnie zmienilam zdanie na ten temat.
    Nie przeczę. Lecz nadal wydaje mi się, że przypisywanie Europie cech
    radykalnie odmiennych od Polski, traktowanie Polski jak odszczepieńca
    pod kazdym względm to przesada. Nie chodzi mi tutaj o obronę Polski, że
    wcale nie jesteśmy gorsi. Jesteśmy pod wieloma względami, ale
    twierdzenie, że za zachodnią granicą rozciąga się zupełnie inny świat to
    głupota.

    > Zeby nie byc calkiem OT, to jedna z moich gaf miedzykulturowych byla
    > taka, ze dowiedziawszy sie wieku chinskiego wspolpracownika (starszego
    > ode mnie) wyrazilam zdziwienie i wyznalam, ze zawsze sadzilam, ze jest
    > ode mnie mlodszy i ze mlodo wyglada.
    >
    > U nas cos takiego oznacza "jestes atrakcyjny, pelen energii itp." -
    > komplement. Po ichniemu to powiedzialam mu, ze uwazam, ze ma mniejsze
    > doswiadczenie i wiedze niz ja. :D
    Ciekawe :) Nawet w Europie można strzelić gafę. Jednej do dziś nie
    rozumiem - poproszenie Maltańczyka o maila to towarzyska zbrodnia, jesli
    nie jest się w b. dobrych stosunkach.

    Pozdrawiam
    Maciek
    --