PracaGrupypl.praca.dyskusjeMile widziani studenci › Re: Mile widziani studenci
    Subject: Re: Mile widziani studenci
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Date: Sat, 03 Mar 2012 21:42:25 +0100
    From: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 01-03-2012 o 22:32:26 ciekawski typek <c...@n...pl>
    napisał(a):

    > Chodzi wyłącznie o niepłacenie Zusu, więc nie dorabiaj ideologii. Mile
    > widziany znaczy "koniecznie", a "oddzwonimy do pana" - wal się i możesz
    > zapomnieć o nas.
    > Rozliczałeś się na fakturę vat, czyli miałeś własną działalność, dlatego
    > mogłeś wygryźć niepełnosprawnego.

    Mialem do wyboru FV albo etat(to wrecz proponowal pracodawca), wiec nie
    bylo jak napisales, ze kogos wygryzlem. Ba! Niepelnosprawnych jest
    sporadycznie malo. Z konkretnymi specyficznymi umiejetnosciami jeszcze
    mniej. Nie kazdy tez nadaje sie do kazdego zawodu. Na niektorych
    stanowiskach niestety wymagana jest zarowno sprawnosc umyslowa (i co za
    tym idzie specyficzna wiedza) jak i _ruchowa_. Wszystko zalezy od stopnia
    i uposledzenia ORAZ od zakresu zadan. Ty wrzucasz wszystko w jeden wor, bo
    widzisz swiat czarno bialo. Sa pewne kluczowe stanowiska, gdzie pracodawca
    woli zaplacic sporo za fachowca i miec pewnosc, ze nie bedzie przestojow,
    niz zaoszczedzic pare zl i pozniej liczyc ogromne straty. A czasem
    kilkanascie min. przestoju potrafi zrobic kilka/nascie/set tys.zl straty.
    Wyobraz sobie admina/elektryka/serwisanta w fabryce, ktory jest na wozku.
    Wiedze teoretyczna moze miec ogromna, ale zanim (o ile,bo nie wszedzie
    wozkiem wjedzie) dotrze w niektore miejsca,moze minac sporo czasu. W
    niektorych przypadkach zbyt wiele...

    Bywaja emeryci/rencisci tylko na papierze i to ich nalezy potepiac, bo to
    zazwyczaj zdrowe bysiory, ktore wycwaniakowaly (czesto za koperte) rente i
    jeszcze maja pozniej fory u pracodawcow. Totez pracodawcy czasem
    szablonowo wrzucaja takowe info, bo a nuz trafi sie takowy, ktory nie
    dosc, ze bedzie robil co potrzeba jak nalezy, to pracodawca jeszcze na nim
    zaoszczedzi...

    Zatem jak cos napiszesz, przeanalizuj rozne przypadki i poczytaj uwaznie
    ze zrozumieniem, co ktos wczesniej napisal. Bo nie napisalem, ze
    pracodawcy NIE CHCA oszczedzac. Napisalem, ze nie zawsze i wszedzie mozna
    _kazdego_ niepelnosprawnego zatrudnic. Poniekad z tego wlasnie powodu
    niepelnosprawni dostaja renty... Gdyby mogli byc zatrudniani wszedzie,nie
    byloby sensu by dostawali jakiekolwiek pieniadze od panstwa.

    Zebys mnie dobrze zrozumial - ja jestem jak najbardziej ZA przyjmowaniem i
    akwizycja zawodowa osob niepelnosprawnych! Nie zawsze jednak wszedzie da
    sie takowe osoby zatrudnic (chyba ze mowa o pseudo niepelnosprawnych na
    papierze). No i odsetek osob niepelnosprawnych jest naprawde
    niewspolmierny, do osob sprawnych. Totez nie porownuj ogromnej ilosci
    studentow (bo obecnie studia to takie lajtowe technikum/studium i poziom
    nauczania zerowy, gdzie kazdy nawet uposledzony umyslowo bez trudu
    zalicza) z garstka osob niepelnosprawnych dobrze wyksztalconych/o sporym
    doswiadczeniu.
    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.