PracaGrupypl.praca.dyskusjeKtórego dnia wypłata? › Re: Którego dnia wypłata?
  • Data: 2004-10-12 10:13:18
    Temat: Re: Którego dnia wypłata?
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Tue, 12 Oct 2004 10:06:29 +0200, "Peyto"

    >Obawia się że w?tpię. Pracodawcę obowi?zuje termin wysłania pieniędzy w
    >danym dniu, a data wpływu na konto to już kwestia banku.

    A jakaś podstawa prawna?
    Co mnie obchodzi, że pracodawca nie raczył wręczyć mi gotówki do ręki,
    albo wpłacić w oddziale mojego banku? To jego zmartwienie, że
    wygodniej mu zrobić przelew - a pracownik robi mu grzeczność, że nie
    domaga się gotówki do ręki.

    Art. 86. § 1. Pracodawca jest obowiązany wypłacać wynagrodzenie w
    miejscu, terminie i czasie określonych w regulaminie pracy lub w
    innych przepisach prawa pracy.
    § 2. Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie pieniężnej; częściowe
    spełnienie wynagrodzenia w innej formie niż pieniężna jest
    dopuszczalne tylko wówczas, gdy przewidują to ustawowe przepisy prawa
    pracy lub układ zbiorowy pracy.
    § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny
    sposób niż do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy
    lub pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded