PracaGrupypl.praca.dyskusjeJa tu czegoś nie rozumie › Re: Ja tu czegoś nie rozumie
  • Data: 2005-01-25 21:12:05
    Temat: Re: Ja tu czegoś nie rozumie
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" <k...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:ct5rfa$ata$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Re to: KornelO [Tue, 25 Jan 2005 09:53:14 +0100]:

    > Pracowales z niemcami? ;) Bo jesli jeszcze nie, to uwierz mi:
    > nie lubisz ;)

    A ja duzo pracuje z Niemcami i lubie. Wlasciwie to obecnie 80% mojej pracy
    to obsluga kontaktow polsko-niemieckich i zaczynam sie specjalizowac.
    Podoba mi sie u nich wyzszy niz przecietnie w PL poziom kultury robienia
    interesow; ale dla zrozumienia ich mentalnosci i sprawnego dogadywania sie
    potrzebny mi byl dluzszy pobyt tam. Problem polega na tym, ze gdy ktos ma
    kontaktowac sie z Japonczykiem, zdaje sobie sprawe z istnienia roznicy
    kulturowej i radzi sie kogos lub szuka materialow i dowiaduje sie, ze "hai"
    nie oznacza "tak" w takim sensie, jak my rozumiemy "tak". W przypadku
    Niemcow, wiele osob sobie nie uswiadamia istnienia i zakresu roznicy
    kulturowej i moglabym napisac ksiazke o nieporozumieniach wynikajacych z
    takich drobiazgow jak inne podejscie do ustalen pisemnych i ustnych w obu
    nacjach czy inne rozumienie zwrotu "byc moze".

    I.