PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT języki › Re: IT języki
    From: " leszek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IT języki
    Date: Sun, 15 Jul 2007 12:53:49 +0000 (UTC)

    Sławek <k...@v...pl> napisał(a):

    > Nie mam problemu z czytaniem dokumentacji , ksiazek itp w angielskim. Pisanie
    > tez wychodzi mi nie najgorzej. Nie mam tylko obycia w jezyku mowionym. Wieksze
    > firmy prowadza rekrutacje w jezyku angielskim. I tu pojawilo sie moje pytanie
    > jak to wyglada i jaki poziom znajomosci jest wymagany.

    W polskich firmach na ogół rozmowa sie toczy po polsku, ale w jakimś momencie
    ktoś przechodzi na angielski. Nie jest oczywiście egazmin z gramatyki, ale po
    prostu chodzi o sprawdzenie komunikacji, czy ty rozumiesz, co do ciebie mówią
    i czy oni rozumieją co ty mówisz. Jeśli w innych punktach wypadasz dobrze, zaś
    tutaj się będziesz nawet zacinał, ale generalnie jest kontakt, to na ogół
    wystarczy. Zresztą firmy bardzo często organizuja dodatkowe kursy, lekcje czy
    naukę angielskiego, tak naprawde to mało kto moze powiedziec, że nie musi sie
    douczyć ze znajomości angielskiego.

    Angielski na poziomie komunikacyjnym jest dość prostym językiem, wystarczy 2-3
    lata aby sie dogadywac. Co innego angielski literacki, to zupełnie inna bajka,
    angielski jest niesłychanie bogatym językiem. Ale znajomości Szekspira i
    poezji Keatsa nikt od ciebie w IT nie będzie wymagał.

    Możesz sobie zresztą pomóc, nabierzesz pewności siebie. Kopalnią jest
    niezawodne BBC, ja sporo czasu nad tym spędziełem i cały czas spędzam.

    np.

    http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/ne
    wsenglish/witn/index.shtml

    Osobiście się na tym sporo uczyłem, zwłaszcza wymowy. Staram się najpierw
    mówic glośno wyrazy pod spodem, potem odsłuchuję, czy dobrze wymawiam,
    zwłaszcza akcent, jak źle to jeszcze raz az sie nauczę. To samo z tekstem na
    górze. Raz dziennie mozesz poświęcic 10-15 minut na taki seans i duzo ci to da.

    Na bbc, ale to musisz sobie poszukac, sa także dostepne podcastingi, w
    formacie mp3. Nagrywam sobie na odtwarzacz mp3 i odsłuchuję, gdy mam czas.